Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
2215 besök totalt |
K-jetronik mega strul (tryckproblem mm).
Har ett oehört jobbigt och konstigt fel på min Golf GTI med K-jetronik system. Har nästan provat allt och har nu kört slut på idéer om vad det kan vara. ![]() okej, felet är att bilen pluddrar och håller på att dö om man trycker ner gasen för att accelerera....ungefär som att köra en moppe med alldeles förlitet munstycke så den bara får luft när man gasar. Har byggt min egna K-jetronik mätutrustning och det visar sig att mitt styrtyck är nästan identiskt med mitt systemtryck ![]() Två olika bränslehuvud/luftvågar : ingen skillnad Tre olika styrtrycksregulatorer : påverkar häller inget Ny bränslepump : Den gamla flödade inte som den skulle, men felet finns kvar. Ny slang till bränslepump : Den gamla var lite intryckt Nytt bränslefilter : ingen skillnad En märklig sak i det hela är att när man skruvat och pillat med sakerna så kan den helt plötsligt få rätt styrtryck för en liten stund och gå som en normal bil. Nästa gång man startar den är felet tillbaka ![]() Det enda som jag kan tänka mig är att om det är stopp på returledningen till tanken borde ett sådant hära fel kunna uppstå, men jag har provblåst returledningen och det är inget fel på den. ![]() Tips mottages tacksamt! K-Jetronik ![]() _________________ Martin Pålsson - Golf GTi Mk1 - ![]() |
||
Uppdatering: Har provat att skicka returen till en separat dunk bredvid bilen och det gav ingen skillnad. Med andra ord är det garanterat inte returen till tanken som strular.
Min sista teori är spridar fel, sprutbilden var nämligen inte alltför snygg. Någon som har varit med om dåliga spridare? Väldigt märkligt är det iaf. ![]() _________________ Martin Pålsson - Golf GTi Mk1 - ![]() |
||
Jag hade ett märkligt fel på min gamla 240 turbo en gång, den gick ryckigt genom hela varvtalsregistret och jag bytte allt men det hjälpte inte till slut så bytte jag hela sprutet till elektroniskt .När bränslepumpen åkte när så tog jag bort backventilen som satt brevid pumpen och provtryckte den för skojsskull , det visade sig den inte var tät och släpte trycket lite fast det gick inte att se på klockan när jag kollade det. Så mitt tips är kolla den så att det inte är den som spökar för dig
_________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||
Ja, det var verkligen ett skumt fel. Jag har iof provat med två olika pumpar och därmed två olika backventiler (den sitter monterad på pumpen i mitt fall) och det gör ingen skillnad. Tack för tipset ändå ![]() _________________ Martin Pålsson - Golf GTi Mk1 - ![]() |
||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Ja just det, tryckaccumulator har jag också. Den har jag aldrig funderat över som en felkälla, eftersom det inte känns så troligt......men mitt fel är ju väldigt konstigt så varför inte ![]() Skall lämna in spridarna till ultraljudstvätt i veckan, hoppas det löser problemet. Gör det inte det så blir det nog till att ![]() om felet är kvar även då så......... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Martin Pålsson - Golf GTi Mk1 - ![]() |
||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
2215 besök totalt |