Nyheter | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
4 besök senaste veckan (6986 totalt) |
De är inte lätta att jobba med
![]() Men det ser bra ut. Du har den tvärgående balken bak där klossarna är som är det mesta av vikten. Finns puckar att montera innanför golvet så behöver du inte ta av golvet varje gång, men om man lyfter bilen så ofta har man kanske andra problem ![]() Du har en bra krok på liften fram om du vill ha lite extra försäkring. Jag drog alltid en rem runt bärarmen fram och ned på liften. Speciellt om jag lyfte av mycket vikt fram som fälgar, bromsar m.m Sen tror jag att de som faller av baklänges är lyft punkten vid dörrarnas bakkant för de längre bak är jobbigare att komma åt. _________________ Chriss Rice Mazda MX-5 Roadsport C #61 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74270 Opel speedster https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=113779 |
||
Lådan ska ur och få en ny synkring på 2:ans växel. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||
Nu är lådan hos Japtuning för byte av 2ans synkring. Med lite tur behövs inte mer.
Under tiden är det mest skruva bort, inspektera, tvätta som gäller. ![]() _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||
Hej Magnus! Garaget är ca 2,9 m brett och lyften är från anab. http://anabint.se/Produkter_verkstad Jag gillar inte att sälja prylar; har nästan alltid ångrat mig. Oftast gitarrer iofs. ![]() _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
4 besök senaste veckan (6986 totalt) |