Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 17 besök senaste veckan (25209 totalt) |
youtubekanal: https://www.youtube.com/channel/UCfh
Plan A var att ersätta hela bilflottan med en Model S Plaid+ men så tweetade Elon plötsligt "cancelled". Vanliga Plaid når liksom inte riktigt lika långt (pun intended) och lär inte levereras förrän sommaren 2022. Plan B som mognat fram senaste veckorna skulle ju kunna vara att bygga en track day-bil av en Model 3 Performance. Unplugged performance har ju en del roliga prylar, och dom presterar bra upp för Pikes Peak. Jag nöp en lagerbil som precis lastades av båten, en svart med svart inredning. Bilen har track mode från fabrik, så ska man ta med hjälm+handskar till upphämtningen och åka direkt till en bana? ![]() Långsiktiga mål i ännu osorterad ordning: Vettiga stolar Stor vinge Frän front Mindre fälgar (20" original), rejsigare däck Andra fjäderben Länkarmar som medger rejsigare vinklar Vassare bromsar Döpa bilen ![]() _________________ /Daniel Azzarri |
||||
Stealth mode på bana.
![]() Du blir lite av pionjär med EV som banbil i Sverige. Mycket intressant. Kommer att följas. _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & 106 Rallye Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68 Ex: Clio Sport -01 Ex: Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||||
Vilken klass i Time attack passar den in i? Hade väl varit en lagom grej att börja med?
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
Ja, det skulle kunna vara något. Första målet är att slå mina personbästa på Mantorp, Gälleråsen och Tor Poznan. 1,29, 1,16 och 1,47(tror jag det var) _________________ /Daniel Azzarri |
||||
Varför inte Performance? Den är ju "billigare" än LR som saknar track mode. Den kostar bara 60k mer. Till en LR kan man köpa till acceleration boost för ca 20k för att komma nära (eller tangera?) prestandan på en Performance. På en performance får man 20" fälgarna och vassare chassie. ...och framförallt track mode (som inte ingår i acceleration boost). ![]() _________________ /Daniel Azzarri |
||||
Kul projekt!
Teslas bakvagn med elmotor ser ju riktigt mumma ut för retrofit, men man får väl avvakta universal batterier/styrning/kringutrustning innan man törs ge sig på ett sådant projekt. Här har du en kompis ![]() https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php |
||||
|
||||
Det blir familjebilen så lite mer räckvidd och mjukare chassi lockar mer än ännu vassare prestanda/chassi. Jag har provkört bägge modellerna. _________________ Alexander Johansson 330ti e46 projekt @: alexus330ti |
||||
En sänkt Zoe kan nog bju' på mycket körglädje. Jag har inte fått sänka fruns ännu dock... Det ska bli spännande att väga min. Kinaproducerad med värmepump. Förhoppningsvis slipper jag panel gaps men får en något tyngre bil. _________________ /Daniel Azzarri |
||||
Just den tanken har slagit mig! Det borde gå att göra nåt kul med en Zoe. Får ta och masa mig ner till Gröndal med bilen och testa hur den funkar original helt enkelt. Ska bli spännande att följa ditt bygge! ![]() ![]() _________________ T i m P a h l b e r g Searching for the holy grail ... |
||||
Såg på en youtubefilm att en kille hade bekymmer med att vänja sig köra sin tesla, iofs en plaid, men tekniken är kanske densamma i dem?
Det fanns ingen som helst motorbroms vilket ställer till det vid aktiv körning. _________________ Patrick Wetterskog |
||||
En Tesla har regenerering, vilket är en riktigt hård motorbroms. På bana så vill man dock ställa ner den, eftersom laddning värmer batteriet. På de Performance-teslor jag har/haft så kan man bara ställa ner hur hård regen man vill ha, den går inte att få bort helt. Dessa har dock inte haft track mode som Model 3 Performance eller Plaid har, så det kanske går att stänga av helt där? Jag återkommer till helgen. ![]() _________________ /Daniel Azzarri |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 17 besök senaste veckan (25209 totalt) |