Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Andra projekttrådar
Fiat eBarchetta
<<   1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11   >>
64 besök senaste veckan (22629 totalt)
elCrillo
Öland
Här sen Okt 2011
Inlägg: 2275



Stort grattis!

_________________
Crister Borg

Alfa Romeo 155 TS -95, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=119773
SAAB 96 Ninja, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1744165#1744165
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

Så jädra cool

_________________
Magnus Thomé
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6260



Complimenti!

Förmodligen bättre än om Fiat själva gjort jobbet.

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5572


Trådstartare
Tackar.
Väldigt gott att ha den korrekt registrerad.

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5087




_________________
Pontus Fyhr
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8040



Grattis !
Citera
Jocke_D
Örebro
Här sen Sep 2014
Inlägg: 173



Fantastiskt fränt !!

Älskar inledningen av projektet: "Här har vi nu en motoriserad lastpall. Vet fortfarande inte vad jag ska göra med den"

Hör av dig om du någon gång blir sugen på att sälja

_________________
Joakim Danielsson
Opel Speedster - med hemmabyggd kompressor
Citera
matfo
Stockholm / Älvsjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1538



2fast4u skrev:
Nu jädrar är det en officiell elbil

Bra jobbat, grattis!

_________________
Mats Forssén
Mondial T
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1503

Namndispens
Namndispens

matfo skrev:
2fast4u skrev:
Nu jädrar är det en officiell elbil

Bra jobbat, grattis!


+ 1

_________________
Johan B
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5572


Trådstartare
Jocke_D skrev:
Fantastiskt fränt !!

Älskar inledningen av projektet: "Här har vi nu en motoriserad lastpall. Vet fortfarande inte vad jag ska göra med den"

Hör av dig om du någon gång blir sugen på att sälja

Visst kan du få köpa lastpallen

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Daniel-635
Västra Småland, nästan i Halland
Här sen Aug 2007
Inlägg: 463



Hur stor skillnad vart tjänstevikten på ?

Eller, förkrånglat.

Fick du ta hänsyn till bilens maximala axelbelastningar, och därmed sänka lastvikten.
Eller kunde du få höja totalvikten, alternativt någon axelbelastning ?

Eh, jo grattis, verkar vara en av de bättre bilvalen att konvertera !

_________________
Daniel Karlsson
--------------------------------------------------
Med BMW 635 Csi Bi-Turbo
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5572


Trådstartare
Tjänstevikten ökade med några tiotal kg. Max axellaster hade mycket god marginal så lastvikten är stort sett densamma.

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Daniel-635
Västra Småland, nästan i Halland
Här sen Aug 2007
Inlägg: 463



Kul att bilen inte blev så mycket tyngre !

Och att räckvidden blev så bra, gör klart nytta att bilen är liten.

Många nya elbilar har ju bra (bättre) CW värden.
Men med 255+ breda däck hög vikt, och gigantisk frontarea jobbar ju åt andra hållet.

_________________
Daniel Karlsson
--------------------------------------------------
Med BMW 635 Csi Bi-Turbo
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5572


Trådstartare
Daniel-635 skrev:
Kul att bilen inte blev så mycket tyngre !

Och att räckvidden blev så bra, gör klart nytta att bilen är liten.

Många nya elbilar har ju bra (bättre) CW värden.
Men med 255+ breda däck hög vikt, och gigantisk frontarea jobbar ju åt andra hållet.

Det bra Cw-värdet multipliceras ju med en friggebods area i princip så det hjälper ju inte. Jag har taket i nivå med främre huven på vw id4.

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5572


Trådstartare
Det är väldigt smidigt med en scanner när man ska designa nåt som ska passa mot något oformligt/bökigt. 3d scan in i CAD, rita nåt, tillverka och montera. Passar direkt thumbs up


_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
2slow
Piteå
Här sen Jan 2011
Inlägg: 97



Visst krävs det en nödstopp? Var har du placerat den?

_________________
Tomas Lundberg
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5572


Trådstartare
Jag höftade ett par fjädrar som funkade rätt bra med nya viktfördelningen, men rätt bra går att göra bättre. Och det blir enklare med justerbara fjädersäten på fjäderbenen. Sålunda varvade jag upp svarven och gängade ett par hylsor som ska svetsas på ett par renkapade fjäderben.

Blir nog bra vad det lider.

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
flaset
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 33



Smidigt att kunna snurra fram egna sleeves!
Blir ju kalasbra det.

_________________
Andreas Jensen

93 Aero SS -03, 93 Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5572


Trådstartare
Kalasbra var ordet thumbs up

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
flaset
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 33



Stiligt!
Antar att övre säte är egentillverkat för att passa mot "original" topplagring?

_________________
Andreas Jensen

93 Aero SS -03, 93 Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5572


Trådstartare
flaset skrev:
Stiligt!
Antar att övre säte är egentillverkat för att passa mot "original" topplagring?

Ja det stämmer.

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Andra projekttrådar
Fiat eBarchetta
<<   1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11   >>
64 besök senaste veckan (22629 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande