Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Been there, done that!
1, 2   >>
2720 besök totalt
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Been there, done that!

Sådärja! Nu har även jag varit där och kört
3 varv blev det den 23:e! Synd att det var vägarbete på banan dock. Backarna var ju underbara med skönt sug i magen.

Helt klart en skön bana.. men erkänn nu - lite hypad är den väl ändå?

Klart imponerande var den gamla golfen (röd) som brände runt och verkade köra ifrån det mesta på banan... lokalbefolkning antar jag?

PS. Var det Anders J jag träffade där nere? (Jag körde svart Nissan 200SX) Åtminstone en svensk med en silverporsche, men du har väl en gul?.. nåja :-) DS.

sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

Re: Been there, done that!

Åke Wallebom skrev:

Snarare är det väl så att upplevelsen den banan ger är omöjlig är återge med ord.

Här sen Apr 2003

Åke Wallebom skrev:
Klart imponerande var den gamla golfen (röd) som brände runt och verkade köra ifrån det mesta på banan... lokalbefolkning antar jag?

om den röda Golfen hade en engelsk flagga bak e det en engelsman som bor nere i Adenau, han nöter runt ganska ofta efter jobbet. Annars finns det väl ett tiotal röda Golfar som alla e lokalbor, Hr Jonsson kör en skruttig gul grej med matchande moderatplåt, han e den som har röda ögon

Stockholm
Här sen Nov 2002

Åke Wallebom skrev:

För att inte riskera att behandla dig nedlåtande vill jag, med stor återhållsamhet, säga att upplevelsen växer med antalet varv man kör.
Sluta nu svära i kyrkan!

Runtuna
Här sen Maj 2004

Åke Wallebom skrev:

Har inte så jättemycket att jämföra med, men tycker att den snarare inte är tillräckligt uppskattad, det finns liksom inte en sportmössa att kunna hitta en passande beskrivning. Det är i alla fall min uppfattning.

Abz

Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002

Åke Wallebom skrev:

Helt klart ett uttalande som väcker känslor...

Jag tycker den är fascinerande. En enorm variation som man inte trodde var möjlig att åstadkomma med hjälp av asfalt och ett böljande landskap.
Efter Hohe acht är jag oftast utmattad, orkar inte tänka klart och undrar varför inte varvet tar slut snart, det känns som man åter har förlorat matchen mot det levande väsen som bor där nånstans i asfalten.

Efter en stund i depån känns det bättre, då är det dags att visa vem som hittar rätt bland bromspunkter, växlingsställen och spårval igen.

Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Micke Holmström skrev:

Efter Hohe acht är jag oftast utmattad, orkar inte tänka klart och undrar varför inte varvet tar slut snart, det känns som man åter har förlorat matchen mot det levande väsen som bor där nånstans i asfalten.

Jag är benägen att hålla med. Min hjärnkapacitet räcker ungefär till nånstans i trakten av Hohe Acht...
Sen har jag lite minnesbilder runt Brünnchen. Men i TwistyBits1 och TwistyBits2 (eller vad dom heter) är jag rätt förlorad.
Det finns personer i min umgängeskrets som anser att utmaningen börjar på allvar efter Karusell. Antagligen är det så...

Rice and shine
Citera
Johan Meissner
Stockholm
Här sen Jan 2004

Den odiskuterbart värsta banan i världen, kan inte hypas nog.

Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Från Hohe Acht och eg hela vägen bort till Gantryt är ett härligt parti, där man inte behöver så mycket pulver under huven för att kunna hålla ett hyffsat tempo!
Kanske skall tillägga att partiet från Bridge till Hohe Acht är också förbannat roligt!

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Lars Falk skrev:
....
Men i TwistyBits1 och TwistyBits2 (eller vad dom heter) är jag rätt förlorad.

Inte nog att man ska lära sig de riktiga namnen, man måste ju kunna de här också

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=1875

Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Men det går att lära sig hitta runt, om man bara är tillräckligt envis och åker ner år, efter år, efter år,...
och namnen på bansektionerna/kurvorna är bra att kunna för att ha något att referera till, när man och ljuger om dagens äventyr.

Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Magnus Thomé skrev:
Inte nog att man ska lära sig de riktiga namnen, man måste ju kunna de här också

Inte så lätt att hålla reda på terminologin.
Det var ju de två "Doppelganger bends" med efterföljande "ohschitzen turns" jag tänkte på... thumbs up

Rice and shine
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Peeter skrev:
Men det går att lära sig hitta runt, om man bara är tillräckligt envis och åker ner år, efter år, efter år,...

Eller genom att ta hjälp av dem som redan investerat en mindre förmögenhet i att hitta runt.
Då kan man läsa deras noter och bara "haka" på i samma spår...

Blir det en resa i år också Peeter?

Lkpg
Här sen Dec 2003

Min första tanke efter debutvarvet på Ringen var "var det inte värre än så?". Några varv senare insåg jag hur gruvligt fel jag hade. När tempot steg kom alla faror smygande och jag insåg plötsligt hur krävande Ringen faktiskt är. Fem varv körde jag totalt och för varje varv blev bara roligare och roligare. Samt svårare och svårare.

Porsche 996 4S
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

BTG skrev:

Blir det en resa i år också Peeter?

Jag var ju på 24-timmars!!!
Pga tidsbrist, tror jag tyvärr inte det blir någon mer resa i år!
Men jag är jäkligt sugen på att släpa ner Lådbilen!!!
Var på Anderstorp igår och körde nästan två timmar effektiv tid! thumbs up
otroligt kul!!!

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Peeter skrev:

Ajajaj....jaja, du kanske kan bänka dig framför DVDn?

Bromma
Här sen Dec 2002

christers_mille skrev:
Hr Jonsson kör en skruttig gul grej med matchande moderatplåt, han e den som har röda ögon

Suck, bara för att man är på Gelleråsen i två dagar och inte kan försvara sig så passar den lille tanige halvfiguren i jänkar-järnet på att göra sin pipiga stämma hörd.

Ses vi om ett par veckor?

Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

BTG skrev:
Peeter skrev:

Ajajaj....jaja, du kanske kan bänka dig framför DVDn?

Sorry, har glömt att tacka dig för DVDn som plötsligt låg i brevlådan!!! thumbs up
Tyvärr hackade den i min DVD-spelare, och jag har inte hunnit rota i varför den uppförde sig så!?!
Jag har inte ens hunnit kika på det som jag själv filmade under 24-timmars... thumbs down
Får väl spara det till mörka vinterkvällar.

Edit: Micke, testade din film i DVD-spelaren igen och nu fungerade den! thumbs up
Än en gång, Tack!

christers_mille

Här sen Apr 2003

Anders Jonsson skrev:

Suck, bara för att man är på Gelleråsen i två dagar och inte kan försvara sig så passar den lille tanige halvfiguren i jänkar-järnet på att göra sin pipiga stämma hörd.

Ses vi om ett par veckor?

, e ursäkten den att du drack för mycket(=röda ögon) eller den att cambern din va fel eller att din kamrat slängde bilen i grusgropen?

När o var e "om ett par veckor"?
Kommer nog va o köra den 11:e o 25:e, om jag kan besväras av alla dessa utlänningar som kommer o förorenar den 18-19 Sept Vette( ) f%n

Vid närmare eftertanke dock eftersom alternativet e att bli kanonfull UTAN att va i Nürburg jämfört med o bli kalaspackad i Nürburg!

Bromma
Här sen Dec 2002

christers_mille skrev:

, e ursäkten den att du drack för mycket(=röda ögon) eller den att cambern din va fel eller att din kamrat slängde bilen i grusgropen?

Kommer nog va o köra den 11:e o 25:e, om jag kan besväras av alla dessa utlänningar som kommer o förorenar den 18-19 Sept Vette( ) f%n

Vid närmare eftertanke dock eftersom alternativet e att bli kanonfull UTAN att va i Nürburg jämfört med o bli kalaspackad i Nürburg!

Fattar inte alls vad du yrar om men det blir nog bra ändå!

johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Anders Jonsson skrev:
christers_mille skrev:

Fattar inte alls vad du yrar om men det blir nog bra ändå!

Han har väl smakat lite för mycket på den Bayerska ölen.
Men vem kan klandra honom?
Citera
Nürburgring
Been there, done that!
1, 2   >>
2720 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande