Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Sylva R1OT- Kitcar för £2000
<<   1, 2, 3   >>
4 besök senaste veckan (13040 totalt)
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8054



Jag tyckte den var rätt ful vid första anblicken men efter att ha läst testet blev den vackrare...
Citera
William Ekström
Åland
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1403



Är inte den där besläktad med Mojo, som avhandlas i denna tråd:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5134
?

_________________
William Ekström
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41625

Forumägare
Forumägare

William Ekström skrev:
Är inte den där besläktad med Mojo, som avhandlas i denna tråd:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5134
?


Jepp.

man ser att de finns vissa rör de bockat istället för att låta vara raka


men det ser bra mycket bättre ut än Mojons rörram

_________________
Magnus Thomé
Citera
Micke Fredriksson
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2295


Trådstartare



Man kan nu även beställa ett RACE chassi till mojo bilen (bilderna)- Nu har de triangilerat myckt bättre!! Vet inte riktigt hur R1OT ramen är triangilerad på detta kritiska ställe (syns dåligt på bilderna på R1OT sidan).. Men oavsett så är det relativt enkelt att komplettera med några rör till.

_________________
Datsun 240z vq35de
Escort MK1 cosworth turbo -68
Escort MK1 16v turbo+kompressor -74
Mride C42 TURBO sportscar
Mride T42 TURBO trike.
Citera
Robin Tyrfors
Arboga
Här sen Maj 2005
Inlägg: 117



Jag vet inte hur länge det varit möjligt men man kan nu köpa Riot förberedd för Fords Zetec motorer. Bara så att ni vet.

Det har även dykt upp bilder på en något mer utsmyckad Riot på deras hemsida.


Jag börjar tycka om den här bilen riktigt ordentligt nu. Man kanske skulle skaffa sig en nån gång i framtiden...
Citera
apex
Linköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 2048



WoooOW, har inte sett bilen förut. Inser plötsligt att min Speedster snarast är en familjebuss.........

Vad kostar att chassi förberedd för ZETEC-motorn... Vill ha den NU!!

_________________
Torbjörn Fagerberg

A master of going faster!
Citera
Robin Tyrfors
Arboga
Här sen Maj 2005
Inlägg: 117



apex skrev:

Vad kostar att chassi förberedd för ZETEC-motorn... Vill ha den NU!!


£2160 enligt deras prislista (http://www.sylva.co.uk/r1otpl.html). Enligt Forex så blir det drygt 29.000 sek.


http://www.sylva.co.uk/pix/r1ot/zetec/engine.jpg
Ser lite tajt ut, men visst går det
Citera
apex
Linköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 2048



vanMould skrev:
apex skrev:

Vad kostar att chassi förberedd för ZETEC-motorn... Vill ha den NU!!


£2160 enligt deras prislista (http://www.sylva.co.uk/r1otpl.html). Enligt Forex så blir det drygt 29.000 sek.


http://www.sylva.co.uk/pix/r1ot/zetec/engine.jpg
Ser lite tajt ut, men visst går det


F-n, det är vackert!

_________________
Torbjörn Fagerberg

A master of going faster!
Citera
ZVR
Torshälla
Här sen Nov 2004
Inlägg: 655



Undrar om dom finns som vänsterstyrda också.....?

Den va ju mycket snyggare än en Super Seven...

_________________
Oscar Zettervall
Citera
apex
Linköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 2048



Att Sylva gör bra bilar vet jag för vi har en i klubben som går på 56 s runt Mantorps korta.....


_________________
Torbjörn Fagerberg

A master of going faster!
Citera
Robin Tyrfors
Arboga
Här sen Maj 2005
Inlägg: 117



ZVR skrev:
Undrar om dom finns som vänsterstyrda också.....?


Det har jag också funderat på. Att döma utav denna chassiebild: http://www.sylva.co.uk/pix/r1ot/r1ot-chassis-jp.jpg så skiljer det en hel del mellan höger och vänster sida. Men man kan ju alltid hoppas.

Själv skulle jag vilja se en modell förberedd för V-TEC
Citera
Matso

Här sen Dec 2002
Inlägg: 173



Just när jag trodde att jag hade framtiden klar för mig (bygga hus klart, fostra några barn, bygga Superseven) så postas det en massa ny smörja som ställer till det. Det där blir ju en färdig räserbil för långt under 100k?

Vad kan man säga om möjligheterna att få en sådan liten godbit till bil godkänd för bruk på allmän väg? Kan R1 motorn strypas? Kan ett kit med färdig ram fås igenom en regbesiktning?

_________________
Mvh
Mathias Södergren
Citera
Magnus L
Umeå
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1847



Matso skrev:
Just när jag trodde att jag hade framtiden klar för mig (bygga hus klart, fostra några barn, bygga Superseven) så postas det en massa ny smörja som ställer till det. Det där blir ju en färdig räserbil för långt under 100k?

Vad kan man säga om möjligheterna att få en sådan liten godbit till bil godkänd för bruk på allmän väg? Kan R1 motorn strypas? Kan ett kit med färdig ram fås igenom en regbesiktning?



Det skall egentligen inte vara några problem att få ett sånmt bygge genom besiktningen.

Färdig ram bygger ju många med, wesfield, mk mfl.

Vikte effektförhållandet kan man ju försämra på olika sätt.
Vikta upp bilen är kanske det vanligastre, även om en MC motor tydligen skall vara enklare att få lägre effekt än original gentyemot att få det i en bilmotor, men det är iofs upp till enskild besiktningsman att bedömma trovärdigheten i bromspapper och strypningar.

_________________
//Magnus Lundstedt
Citropat och sevenfrälst.

--VVTS--
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



Magnus L skrev:


Vikte effektförhållandet kan man ju försämra på olika sätt.
Vikta upp bilen är kanske det vanligastre, även om en MC motor tydligen skall vara enklare att få lägre effekt än original gentyemot att få det i en bilmotor, men det är iofs upp till enskild besiktningsman att bedömma trovärdigheten i bromspapper och strypningar.


man får INTE strypa en motor som skall reggas i ett chassie.

motoreffekten måste vara orginal.

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9852

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

KristianAE86 skrev:
Magnus L skrev:


Vikte effektförhållandet kan man ju försämra på olika sätt.
Vikta upp bilen är kanske det vanligastre, även om en MC motor tydligen skall vara enklare att få lägre effekt än original gentyemot att få det i en bilmotor, men det är iofs upp till enskild besiktningsman att bedömma trovärdigheten i bromspapper och strypningar.


man får INTE strypa en motor som skall reggas i ett chassie.

motoreffekten måste vara orginal.


en mc-motor är ok att strypa, så länge man använder tillverkarens/generalagentens typade satser thumbs up

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003
Inlägg: 806



vanMould skrev:

Själv skulle jag vilja se en modell förberedd för V-TEC


Ja det hade varit intresant, en BMW 6:a blir ju tyvärr lite saftig här .

_________________
Johan
- Prospekterar Cayman
Citera
Robin Tyrfors
Arboga
Här sen Maj 2005
Inlägg: 117



TheProphet skrev:
vanMould skrev:

Själv skulle jag vilja se en modell förberedd för V-TEC


Ja det hade varit intresant, en BMW 6:a blir ju tyvärr lite saftig här .


Möjligtvis, ja :P Men kanske en VR6:a?
Citera
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003
Inlägg: 806



vanMould skrev:
TheProphet skrev:
vanMould skrev:

Själv skulle jag vilja se en modell förberedd för V-TEC


Ja det hade varit intresant, en BMW 6:a blir ju tyvärr lite saftig här .


Möjligtvis, ja :P Men kanske en VR6:a?


Har otroligt dålig koll på VR6:orna... men kortare än en BMW 6:a måste den ju vara hehe

_________________
Johan
- Prospekterar Cayman
Citera
Robin Tyrfors
Arboga
Här sen Maj 2005
Inlägg: 117



TheProphet skrev:
vanMould skrev:
TheProphet skrev:
vanMould skrev:

Själv skulle jag vilja se en modell förberedd för V-TEC


Ja det hade varit intresant, en BMW 6:a blir ju tyvärr lite saftig här .


Möjligtvis, ja :P Men kanske en VR6:a?


Har otroligt dålig koll på VR6:orna... men kortare än en BMW 6:a måste den ju vara hehe


Med tanke på att dom går ner i Golfens motorrum så, ja. Frågan är hur mycket mer dom väger...
Citera
David Berglund
Lidköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 731



vanMould skrev:
TheProphet skrev:
vanMould skrev:
TheProphet skrev:
vanMould skrev:

Själv skulle jag vilja se en modell förberedd för V-TEC


Ja det hade varit intresant, en BMW 6:a blir ju tyvärr lite saftig här .


Möjligtvis, ja :P Men kanske en VR6:a?


Har otroligt dålig koll på VR6:orna... men kortare än en BMW 6:a måste den ju vara hehe


Med tanke på att dom går ner i Golfens motorrum så, ja. Frågan är hur mycket mer dom väger...


Motorn ska väga ca: 170kg och lådan 43kg.
Det där gjutjärnsblocket är klart ett handikapp för den motorn.

Angående mått är den ungefär lika lång som en vanlig 4a men lite bredare; ca: 25cm över blocket.

EDIT: Låter inte 170 utan låda väldigt mycket? Kan hända att jag fått den vikten om bakfoten...
Lådan har jag åtminståne vägt själv och kommit fram till 43kg.

_________________
David Berglund
Ingen Scirocco RSi
Citera
Magnus L
Umeå
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1847



KristianAE86 skrev:
Magnus L skrev:


Vikte effektförhållandet kan man ju försämra på olika sätt.
Vikta upp bilen är kanske det vanligastre, även om en MC motor tydligen skall vara enklare att få lägre effekt än original gentyemot att få det i en bilmotor, men det är iofs upp till enskild besiktningsman att bedömma trovärdigheten i bromspapper och strypningar.


man får INTE strypa en motor som skall reggas i ett chassie.

motoreffekten måste vara orginal.



om du gör en VARAKTIG förendring av motorn, så kan besiktningsmannen godkänna en lägre effekt, förutsatt att det är en rimlig effektminskning, och en varaktig strypning.

om du exempelvis byter reggar en turbomotor som original har laddluftkylare utan, eller byter en 16Vtopp mot en 8Vtopp.

_________________
//Magnus Lundstedt
Citropat och sevenfrälst.

--VVTS--
Citera
Bilder o videos
Sylva R1OT- Kitcar för £2000
<<   1, 2, 3   >>
4 besök senaste veckan (13040 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande