Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Bilder o videos Sylva R1OT- Kitcar för £2000 | << 1, 2, 3 >> 4 besök senaste veckan (13040 totalt) |
Jag tyckte den var rätt ful vid första anblicken men efter att ha läst testet blev den vackrare...
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||||||
Är inte den där besläktad med Mojo, som avhandlas i denna tråd:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php ? _________________ William Ekström |
||||||||||
Jepp. man ser att de finns vissa rör de bockat istället för att låta vara raka men det ser bra mycket bättre ut än Mojons rörram _________________ Magnus Thomé |
||||||||||
Man kan nu även beställa ett RACE chassi till mojo bilen (bilderna)- Nu har de triangilerat myckt bättre!! Vet inte riktigt hur R1OT ramen är triangilerad på detta kritiska ställe (syns dåligt på bilderna på R1OT sidan).. Men oavsett så är det relativt enkelt att komplettera med några rör till. _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||||||||
Jag vet inte hur länge det varit möjligt men man kan nu köpa Riot förberedd för Fords Zetec motorer. Bara så att ni vet.
Det har även dykt upp bilder på en något mer utsmyckad Riot på deras hemsida. Jag börjar tycka om den här bilen riktigt ordentligt nu. Man kanske skulle skaffa sig en nån gång i framtiden... |
||||||||||
£2160 enligt deras prislista (http://www.sylva.co.uk/r1otpl.html). Enligt Forex så blir det drygt 29.000 sek. http://www.sylva.co.uk/pix/r1ot/zetec/engine.jpg Ser lite tajt ut, men visst går det |
||||||||||
F-n, det är vackert! _________________ Torbjörn Fagerberg A master of going faster! |
||||||||||
Det har jag också funderat på. Att döma utav denna chassiebild: http://www.sylva.co.uk/pix/r1ot/r1ot-chassis-jp.jpg så skiljer det en hel del mellan höger och vänster sida. Men man kan ju alltid hoppas. Själv skulle jag vilja se en modell förberedd för V-TEC |
||||||||||
Just när jag trodde att jag hade framtiden klar för mig (bygga hus klart, fostra några barn, bygga Superseven) så postas det en massa ny smörja som ställer till det. Det där blir ju en färdig räserbil för långt under 100k?
Vad kan man säga om möjligheterna att få en sådan liten godbit till bil godkänd för bruk på allmän väg? Kan R1 motorn strypas? Kan ett kit med färdig ram fås igenom en regbesiktning? _________________ Mvh Mathias Södergren |
||||||||||
Det skall egentligen inte vara några problem att få ett sånmt bygge genom besiktningen. Färdig ram bygger ju många med, wesfield, mk mfl. Vikte effektförhållandet kan man ju försämra på olika sätt. Vikta upp bilen är kanske det vanligastre, även om en MC motor tydligen skall vara enklare att få lägre effekt än original gentyemot att få det i en bilmotor, men det är iofs upp till enskild besiktningsman att bedömma trovärdigheten i bromspapper och strypningar. |
||||||||||
man får INTE strypa en motor som skall reggas i ett chassie. motoreffekten måste vara orginal. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||||||
en mc-motor är ok att strypa, så länge man använder tillverkarens/generalagentens typade satser _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||||||
Har otroligt dålig koll på VR6:orna... men kortare än en BMW 6:a måste den ju vara hehe _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||||||||
Med tanke på att dom går ner i Golfens motorrum så, ja. Frågan är hur mycket mer dom väger... |
||||||||||
Motorn ska väga ca: 170kg och lådan 43kg. Det där gjutjärnsblocket är klart ett handikapp för den motorn. Angående mått är den ungefär lika lång som en vanlig 4a men lite bredare; ca: 25cm över blocket. EDIT: Låter inte 170 utan låda väldigt mycket? Kan hända att jag fått den vikten om bakfoten... Lådan har jag åtminståne vägt själv och kommit fram till 43kg. |
||||||||||
om du gör en VARAKTIG förendring av motorn, så kan besiktningsmannen godkänna en lägre effekt, förutsatt att det är en rimlig effektminskning, och en varaktig strypning. om du exempelvis byter reggar en turbomotor som original har laddluftkylare utan, eller byter en 16Vtopp mot en 8Vtopp. |
||||||||||
Bilder o videos Sylva R1OT- Kitcar för £2000 | << 1, 2, 3 >> 4 besök senaste veckan (13040 totalt) |