Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Gigi Galli vet hur man tar en kurva!
1, 2   >>
3228 besök totalt
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003

Trådstartare

Denna killen, Gigi Galli, kan svänga, kolla ca 45 sek in i filmen, imponerande

http://www.allmotorlink.com/galli_video/gigi_6.wmv

Malmö
Här sen Feb 2003

Snacka om kontroll .

carnrally
Katrineholm
Här sen Dec 2004

Skoda Octavia RS (familjepulka)
Seat Ibiza Grupp H (Rallybil)
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003

Trådstartare
carnrally skrev:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=16471

Misstänkte nästan det , glömde visst att söka...

Oslo Norge
Här sen Okt 2004

merk at det var denne karen som kjorte fortere enn Petter Solberg på Shakedown her om dagen..

BMWTobbe

Här sen Aug 2003

Grymt imponerande körning! Han dog tyvärr lite idag när jag såg sammandraget från Nya Zeeland rallyt, han gav sin co-driver en smäll på i huvudet när de kom i mål... Bägge kommentatorerna blev milt sagt paffa och båda sa att de aldrig hade sett något liknande... Trist
Citera
Erik Petersson
Kalmar
Här sen Jun 2003

BMWTobbe skrev:
Grymt imponerande körning! Han dog tyvärr lite idag när jag såg sammandraget från Nya Zeeland rallyt, han gav sin co-driver en smäll på i huvudet när de kom i mål... Bägge kommentatorerna blev milt sagt paffa och båda sa att de aldrig hade sett något liknande... Trist

Äsch, de får väl ha lite humor me.. De e ju inte som att klippa till domarn på käften i hockey, de är ju polare o kollegor. Lite får man ju se genom fingrarna med. Jag hade nog me gett min kartläsare en liten "slap" på hjälmen om han tabbat sig duktigt...

Cupra Leon ST VZ Extreme -25
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

Erik (fd Mooseman) skrev:
BMWTobbe skrev:

Äsch, de får väl ha lite humor me.. De e ju inte som att klippa till domarn på käften i hockey, de är ju polare o kollegor. Lite får man ju se genom fingrarna med. Jag hade nog me gett min kartläsare en liten "slap" på hjälmen om han tabbat sig duktigt...

om jag inte minns fel så garvade dessutom co-drivern, jag har gett min co-driver på flabben :P
Har haft anledning att göra det fler gånger men han sitter så jag inte når honom

Här sen Maj 2004

det är vad jag kallar hårnålstagning...nästan lite drifting över det...men ouch vilken kontroll han har

ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Zolektric skrev:
det är vad jag kallar hårnålstagning...nästan lite drifting över det...men ouch vilken kontroll han har

titta noga så ser du att det är flera misstag i den sista sladden.. bland annat alla hjulen låsta & handbromsen nyttjas okså.

jag tror INTE hela sladden var 100% planerad - med tanke på hur mkt tid han förlorar på det

K

Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Helt klart fräck kurvtagning!
Men som Kristian skriver , kolla spåret så syns det att han är ute på hal is ett tag.

Åland
Här sen Mar 2005

Kikade på Nya Zelandrallyt på tv i helgen...Herr Galli var lite bitter och tvär efter ena sträckan så han sopade till sin kartläsare i hjälmen

Almera GTI 2,0 1997
Citera
Folxam
Eskilstuna
Här sen Feb 2004

KristianAE86 skrev:
Zolektric skrev:

titta noga så ser du att det är flera misstag i den sista sladden.. bland annat alla hjulen låsta & handbromsen nyttjas okså.

jag tror INTE hela sladden var 100% planerad - med tanke på hur mkt tid han förlorar på det

K

Är du säker på att låsta hjul inte ingick i planeringen då?
Grymt var det iaf ...

Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

KristianAE86 skrev:
Zolektric skrev:

K

Den är inte alls planerad skulle jag vilja säga, det är en snygg räddning.

Här sen Maj 2004

Daniel6xQ skrev:

Den är inte alls planerad skulle jag vilja säga, det är en snygg räddning.

snyggt är det varefall

Här sen Feb 2004

KristianAE86 skrev:
Zolektric skrev:

K

Visst är de så, men utmaningen som rallyförare är ju just att det är väldigt många kurver som ska tas och inte som i banracing och drifting mm där man nöter varje kurva tusentals ggr tills man kan den perfekt... Lite lätt överdrivet men du förstår säkert hur jag menar. Att köra sådär brutalt genom en rallytävling kräver sin man. Inte snabbast men klart brutalast och mest roligt att se på.

Sen att han klappa till sin codriver, va spelar det för roll, hjälmen ska väll skydda för kraftigare törnar än så får man hoppas! ( för han hade väl hjälm på sig?? )
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

lofa skrev:
KristianAE86 skrev:
Zolektric skrev:

K

Visst är de så, men utmaningen som rallyförare är ju just att det är väldigt många kurver som ska tas och inte som i banracing och drifting mm där man nöter varje kurva tusentals ggr tills man kan den perfekt... Lite lätt överdrivet men du förstår säkert hur jag menar. Att köra sådär brutalt genom en rallytävling kräver sin man. Inte snabbast men klart brutalast och mest roligt att se på.

Sen att han klappa till sin codriver, va spelar det för roll, hjälmen ska väll skydda för kraftigare törnar än så får man hoppas! ( för han hade väl hjälm på sig?? )

Ja precis, i skogen har vi ungefär 30-60 meter sikt i taget när det är krokigt
Det är som att köra på Nürnburgring för första gången - i tät dimma och ändå hålla fullt
Det är kort tid man har på sig inför var sväng som ändå ska tas perfekt..

Här sen Maj 2004

undra då hur dom kan ta en kurva när dom, som på en bana, har mycket god sikt

Surahammar
Här sen Nov 2002

Daniel6xQ skrev:

Ja precis, i skogen har vi ungefär 30-60 meter sikt i taget när det är krokigt
Det är som att köra på Nürnburgring för första gången - i tät dimma och ändå hålla fullt
Det är kort tid man har på sig inför var sväng som ändå ska tas perfekt..

...jag har enorm respekt för rallyåkare av ovan nämnda anledning - bedömningssporter såsom balettdans medelst hjulspinn (hur duktiga de än må vara, och en del är det) har föga att sätta emot.

/J

Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

Zolektric skrev:

Det är inte alltid en fördel för mig ivarjefall
Kör en del varvlopp oxå och jag gör oftast bäst bedömning när jag har kort tid på mig.
Köra bana för mig är som att komma fri med målvakten i fotboll

ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Daniel6xQ skrev:
Zolektric skrev:

Det är inte alltid en fördel för mig ivarjefall
Kör en del varvlopp oxå och jag gör oftast bäst bedömning när jag har kort tid på mig.
Köra bana för mig är som att komma fri med målvakten i fotboll

Daniel . körde du ett rally som hade en delsträcka på Ring Knutstorp i samband med STCC en kvälls ?
.. för några år sedan ?

K

Bilder o videos
1, 2   >>
3228 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande