Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
2113 besök totalt |
F1 - FIA Beslut på presskonferans
Har inte en aning om vad som beslutats men här är en tråd där vi kan fylla på med info så fort vi ser, hör eller får reda på några länkar.... Och så kan vi ju kommentera beslutet sen.... ![]() fast personligen tror jag att det blir inte bra för F1 men det får vi väl se snart. |
||||||
Rykten gör gällande att det varit tuffa ord. Två olika källor har tex anget att BAR är diskade resten av säsongen vilket innebär att de lägger ner verksamheten
![]() Eftersom presskonferensen pågår borde snart facit komma, bara att hålla tummarna på det bästa. _________________ /Kristian Elisson |
||||||
Enligt BBC så är det så här....
Teams found guilty on US fiasco only three teams competed in the US Grand Prix Seven teams pulled out at Indy, leaving only three to race The seven teams who refused to start the US Grand Prix on 19 June face have been found guilty of bringing the sport into disrepute. But motorsport's governing body the FIA will not decide their penalty until 14 September, it announced on Wednesday. så dom väntar med straffet tills dom har sett vad som sker på banan fram tills dess...... då kan dom ändå få bilar som kör under sommaren och sen bestraffa dom i efterhand ![]() |
||||||
Eeeeeh....va? Låter väldigt märkligt....upplagt för stora diskussioner om säg Renault/McLaren fortfarande skulle leda över Ferrari och sen bli bestraffade med poängavdrag och detta gör att Ferrari går upp i ledning... har man dömts skyldig till nånting så ska man få veta sitt straff samtidigt...
Jaja...den som lever får se och det är juh bara underhållning på tv, kanske det som är problemet...för mycket underhållning och för lite sport? ![]() Nu ska jag vara tyst....en stund iaf... ![]() _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||
Vilket otroligt fegt beslut...... då lägger man beslutet efter att den viktiga Europasäsongen är slut och garanterar race fram tills dess och sen är det bara 3 race kvar som då FIA struntar i tydligen om dom körs eller inte.......
|
||||||
Forza motorsports nyhetssida och Minardiforumet. Fast om BBC har rätt känns skönt att det inte blir så... (ännu??). Tycker dock att det känns som om FIA inte vågade bestraffa teamen i nuläget ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||||
Nja, hade det bara varit tv-underhållning hade dom byggt en chickan... _________________ /Kristian Elisson |
||||||
Exakt. om man ansåg att det som hände på USAs GP skadadade sporten i Amerika lär det här skada sporten i hela världen. Det är så synd, så synd. När det dessutom för första gången på ett antal år äntligen var en öppen fight om segrarna... Jag skulle inte bli förvånad om det här innebär dödsstöten för F1 i sin nuvarande form. Tobaksreklam blir snart förbjuden och "sporten" vacklar på så många sätt. För åtminstone jag undrar vad det är som man satt sig ner och tittat på? ![]() Jag kommer inte följa det resten av den här säsongen heller. ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Samtidigt så förstår jag FiA:as beslut. Det hela ska ju vara ett samarbete... Tror att för hårda beslut hade vart ännu dummare! Då hade ju kanske något team hoppat och sedan resten.
Tror att man försöker vara väldigt försiktiga i frågan faktiskt. Sedan tror jag knappast att det blir som så att alla Michelinteamen får poängavdrag eller liknande. Har en tävling körts och ingen protesterat så ska det ju inte gå att ändra poängutdelningen i efterhand. Om det går är det ju löjligt.. Hur det än går så tror jag att Formel 1 kommer att leva vidare. Det finns för många fans där ute.. _________________ Rachid Rachid |
||||||
Fast till slut kommer ju även det mest inbitna fans att fråga sig vad han/hon "fans:ar" över? ![]() om ingen kontinuitet eller liknande finns utan det är en masssa godtycke och politik som avgör VM kan man ju lika gärna följa utvecklingen i en "yngre" stats parlament. Det är liksom politik det också. ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Saxat från FIA.com:
Känns som några fler "not guilty" än vad jag trodde på iaf. Klart hela historien är dåligt för F1. Jag tror det kommer finnas både GPWC och F1 i framtiden, där GPWC är mer show än sport och F1 är mer sport än show, även om båda kommer bjuda på både sport och show. Jag tror nog det är dags för en split om jag ska vara ärlig. Om det finns för många intressenter som inte kan komma överens så är det dags att dela på sej och gå olika vägar. Lite trist sätt att komma underfund med det bara. |
||||||
Bilar som går snabbt? ![]() _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||
Jo, men det behöver du ju isf inte F1-VM till... ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Videolänk med Mosley som kommenterar beslutet.
http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/moto Öppnas med RealPlayer |
||||||
det enda jag skriver om allt detta med däck fiasko och så är att jag förmodligen kommer att kolla F1 tills det dör ut helt(om det gör det) + att jag vill tillägga att detta är mitt personliga beslut så INGA PÅHOPP behövs!!!Så skål på er alla och må bra!!!
|
||||||
Kanske dags för ett klipp på billiga begagnade däck
![]() http://www.racecarsdirect.com/cars/details.asp?id=21880&pt=Parts&tp=forsale&cat=1 _________________ Per Lundmark |
||||||
Något för Gripenland att titta närmare på kanske? ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
2113 besök totalt |