Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-05-25 HPC SS BATTLE
3610 besök totalt
Martin_P
Kalmar
Här sen Apr 2005

Trådstartare
2005-05-25 HPC SS BATTLE

Bättre sent än aldrig.

Trevlig dag som började med regn, hoppas på bättre väder tills nästa körning iår.

Mer bilder mm här: http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=27999

Bästa tid på dagen körde Martin Scotte: 1.26.66

Bilar:
2st Honda Civic 1200 -78
Audi A4 Quattro 1.8T -01
Citera
mäcen
Veddige, Halland
Här sen Apr 2004

Vacker bild på din kärra. thumbs up

Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
Citera
vtec_lambo
Åhus
Här sen Apr 2005

Mäcen skrev:
Vacker bild på din kärra. thumbs up

Väldigt, synd att inte vädret var lika fint som Martins bil bara.

Citera
Martin_P
Kalmar
Här sen Apr 2005

Trådstartare
Lite tider:

http://85.8.6.207/hpcss/

Tyvärr ligger den på en server som inte kommer att vara uppe så länge. men fungerar om ett tag igen

Bilar:
2st Honda Civic 1200 -78
Audi A4 Quattro 1.8T -01
Citera
Erik Petersson
Kalmar
Här sen Jun 2003

Riktigt rolig dag trots att jag höll på att frysa fast på stolen i regnet och blåsten på förmiddagen..

Det var skoj att se Scotte köra också, det ser inte så väldigt dramatiskt ut, men det gär FORT! Förstår inte varför ingen här kommenterar denna kanontid på 1.26.66 med en vanlig sugmotor-civic mera? Fast det är klart, det står ju inte BMW eller Porsche på den, och så finns där ju inte heller några öhlins- eller AP-dekaler.

Icke desto mindre snabb förare/bil, vi får se imorgon om Gullabo kan köra fortare än Martin själv!

Cupra Leon ST VZ Extreme -25
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

1.26! thumbs up
Citera
mäcen
Veddige, Halland
Här sen Apr 2004

Tiden är grym! Riktigt imponerande med tanke på att det är FWD. Man har lite att träna på innan man kan närma sig sådana tider själv.

Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
Citera
Lynxen
Göteborg
Här sen Nov 2004

Här är lite mer bilder, även jag som tagit bilden på Martins Del Sol tidigare i tråden

Kwan

AndersL 1,28,xx

Malakai

Hamed i lånad S2000, körde 1,28.xx enligt uppgift första gången han kör bakhjulsdrivet när det svänger

Jeremia

MScotte 1,26,66

PB

Älvängen
Här sen Sep 2003

Erik (fd Mooseman) skrev:
Riktigt rolig dag trots att jag höll på att frysa fast på stolen i regnet och blåsten på förmiddagen..

Det var skoj att se Scotte köra också, det ser inte så väldigt dramatiskt ut, men det gär FORT! Förstår inte varför ingen här kommenterar denna kanontid på 1.26.66 med en vanlig sugmotor-civic mera? Fast det är klart, det står ju inte BMW eller Porsche på den, och så finns där ju inte heller några öhlins- eller AP-dekaler.

Icke desto mindre snabb förare/bil, vi får se imorgon om Gullabo kan köra fortare än Martin själv!

Riktigt snabbt ju! Civicarna är inte dåligt snabba!
Körde du nåt själv Erik? Tid?

Vem/vilka kör imorgon? PM??

Annars ser jag fram emot batalj på lördag... även om du antagligen slår mig på fingrarna ordentligt då...

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
Erik Petersson
Kalmar
Här sen Jun 2003

Jag körde mina regummerad hjältedäck till trots 1.34.66. Är nog ännu mer nljd med 1.40.16 på tokblött!
Imorgon är det körning för ett par reportage om jag förstått det hela rätt. Vet inte vilka de andra är som ska köra då. På lördag e det lekdax igen, sista träffen utan r-däck.

Citera
M Scotte
Vellinge
Här sen Jan 2003

Det blev nytt banrekord idag på SS av Gullabo. En supercart 500 körde 1.13.4x. Rukigt kul att se! Gullabo körde även en camaro cupbil och en Proton Super 1600 rallybil(1.25.5) Gullbo körde även min bil vilket resulterade i 1.26.03. Jag är väldigt nöjd med den tiden!

-Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak.

Honda Civic
Superstage: 1.22.44
Citera
Erik Petersson
Kalmar
Här sen Jun 2003

Det är otroligt imponerande att Gullabo bara tar stryk av en mästare i supercart med en tiondel i en superkart. Den mannen kan ratta bil! Även imponerande att han bara slog din egen tid med bilen med 6 tiondelar Martin! Riktigt kul att få se alltihop, tackar för en rolig eftermiddag!

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Stämmer det att det är ny asfalt sen typ förra året eller nåt? Finns det någon uppfatting om vad det eventuellt gjort för tiderna?

Kalmar
Här sen Apr 2005

Trådstartare
Enligt gullabo själv sa han igår,

vad att asvalten är det inte så jätte mycket mer grepp i utan mest att den är mer jämn.

Vad det gjort på tider borde ju iallafall att det ska vara lägre, banan är detsamma

Bilar:
2st Honda Civic 1200 -78
Audi A4 Quattro 1.8T -01
Citera
M Scotte
Vellinge
Här sen Jan 2003

Jag tror nya asfalten kan göra mer för racebilar med riktigt hårt chassi som kräver jämnare underlag än för våra normala bilar. Min vilda gissning är med R-däck 1-1.5sekunder för gatbilar.

-Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak.

Honda Civic
Superstage: 1.22.44
Citera
Eftersnack
2005-05-25 HPC SS BATTLE
3610 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande