Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
RUF Rt12 på Nürburgring ā la Stefan Roser
2161 besök totalt
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare

Stefan Roser rattar runt "vinnare" på Nürburgring i en RUF RT12.

Stefan jobbar numera för AMS i Tyskland.

Ser ut som att en hel del av "vinnarna" mår rätt dåligt.
Jag gör en gissning att de fick städa bilen åtminstonde en gång, detta baserat på hur jag själv mått
efter att ha åkt ett riktigt snabbt varv.

http://www.youtube.com/watch?v=wXDZDcjgZAE&search=ruf

Ber om ursäkt om den är postad innan...men den tål att ses igen

ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Killen i jeansjackan ser aningens blek ut.....

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

repost. Lenart har redan postat denna, inte för att den inte är värd att se fler gånger
Gillar särskilt när han tappar ut bilen av banan så gräs och grus flyger och man ser verkligen hur han håller bilen lung och fin under den förhållande vis långa stund han han är ute på det hala gräset , för att sedan stå på fullt igen De e rätta takter de thumbs up

Skön kille, här kan man lungt säga att chaffören bestämmer och inte bilen.

Vargön
Här sen Feb 2003

Vad säger killen i jeansjackan i intervjun?
Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004

Supergeil
affengeil
geiler wie sex

killen i jeansjackan säger nåt om att schumacher nog inte har ett så dåligt jobb...

Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004

ein bisschen mehr Geschwindigkeit

Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004

jo men det vet vi ju alla att det går fortare UTAN sladd än MED...

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Hmm...kommer säkert få mothugg nu men pissar lite på brasan iaf. Jag tycker att det är ganska onödigt att köra så iaf. med passagerare i bilen. Solklart fall av -"Jag kommer nu köra endast 70% för säkerhets skull så förvänta dig inget" och sedan i själva verket stämpla på så hårt att det går till viss del på chans.
Att Stefan själv inte har hjälm på huvudet säger en del om hans självbild.
Att tappa ut bilen där (mellan Planzgarten och Sprünghugel?) gjorde han säkert genom att drifta i den långa höger och sedan hamnade bakhjulen på gräset - och visst. Duktiga att hämta hem det men en ännu mer komplett förare försätter sig inte i den situationen.

Dessutom tycker jag inte att man skall köra sådan bil på det viset - även om jag till viss del tycker att det är fascinerande att titta på, precis som med Yellowbird.

När de plåtade passagerarnas fötter saknade jag Stefans, kör han fortfarande med pennyloafers och vita tubsockar?

Göteborg
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

BTG skrev:

Hmm...kommer säkert få mothugg nu men pissar lite på brasan iaf. Jag tycker att det är ganska onödigt att köra så iaf. med passagerare i bilen. Solklart fall av -"Jag kommer nu köra endast 70% för säkerhets skull så förvänta dig inget" och sedan i själva verket stämpla på så hårt att det går till viss del på chans.
Att tappa ut bilen där (mellan Planzgarten och Sprünghugel?) gjorde han säkert genom att drifta i den långa höger och sedan hamnade bakhjulen på gräset - och visst. Duktiga att hämta hem det men en ännu mer komplett förare försätter sig inte i den situationen.

Dessutom tycker jag inte att man skall köra sådan bil på det viset - även om jag till viss del tycker att det är fascinerande att titta på, precis som med Yellowbird.

När de plåtade passagerarnas fötter saknade jag Stefans, kör han fortfarande med pennyloafers och vita tubsockar?

Här får du ett mothugg.
Bara för att man själv skulle få köra över sin förmåga för att köra som föraren på filmen, så innebär det ju inte nödvändigtvis att den förare som kör på filmen gör det. Han kanske ligger på 70% av sin förmåga. Man kan ha en egen uppfattning om vad som är säker körning etc men att tro att ens egen uppfattning är någon sorts sanning är att ta sig själv på för stort allvar.
Att "stämpla" Stefan för att han inte har någon hjälm är väl att inta en ganska svensk attityd då man generellt sett har en helt annan uppfattning om vad som är säkert utomlands än i Sverige. Normen är helt annorlunda.
Blir man en sämre förare iklädd tubsockar?

/Johan B

stockholm
Här sen Maj 2004

blixten skrev:
BTG skrev:

Här får du ett mothugg.
Bara för att man själv skulle få köra över sin förmåga för att köra som föraren på filmen, så innebär det ju inte nödvändigtvis att den förare som kör på filmen gör det. Han kanske ligger på 70% av sin förmåga. Man kan ha en egen uppfattning om vad som är säker körning etc men att tro att ens egen uppfattning är någon sorts sanning är att ta sig själv på för stort allvar.
Att "stämpla" Stefan för att han inte har någon hjälm är väl att inta en ganska svensk attityd då man generellt sett har en helt annan uppfattning om vad som är säkert utomlands än i Sverige. Normen är helt annorlunda.

/Johan B
thumbs up

Stockholm
Här sen Nov 2002

blixten skrev:

/Johan B

Absolut inte. Den stora frågan gällde väl egentligen om han också fortfarande kör med loafers?

Skåne
Här sen Mar 2004

Ingen mer än jag som är intresserad av hur fort han kör UTAN ställ?

Här sen Jul 2004

RS Patrik skrev:
Ingen mer än jag som är intresserad av hur fort han kör UTAN ställ?

Du är inte ensam...
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Ja visst skulle det vara intressant med en mer eller mindre officiel tid runt ringen med RT12.

Erik kanske kan svara på detta? Varför kör inte Horst denna bil i supertestet, är det på gång månne?

Vad Stefan kör vet jag inte, mer än att han lär köra mycket fortare än Horst. Det intressanta torde dock vara vad Horst kör, för att få en jämförelse mot allt annat han kört thumbs up

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Mig veterligen finns ingen tid för en Ruf RT12, och heller inga planer på att köra en.

Hoppas att jag har fel...

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Erik B skrev:
Mig veterligen finns ingen tid för en Ruf RT12, och heller inga planer på att köra en.

Hoppas att jag har fel...

Jag anar ugglor i mossen! Smek Ruf medhårs och fråga varför de inte ger Horst en bil till Supertestet?

En bra tid på slingan får väl ses som hygglig marknadsföring(ägget samt CGT), jag antar att Ruf anser sig inte behöva detta och kanske är det så.

2161 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande