Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1738 besök totalt |
|
||||
|
||||
snygga prylar!!!
Lite frågor: Vad ska det sitta på för bil? Vad kostade frakten? och hur lång leveranstid? Har kollat lite på deras Camber-plattor, men det blir förmodligen nåt "hemma-pull" för min del... _________________ /Arne Lindgren |
||||
Camberplattorna finns i 2 varianter. Race och Street. Normalt så är
levtiden ca. 2 veckor med USPS ( posten i USA ). I mitt fall så ville jag ha dubbelt justerbara dämpare fram och bak och de har varit restnot. hos Koni som tillverkar dämparna efter GC spec. Pylarna ska sitta på min M3 E46 SMG II. I morgon kommer krängarna som är justerbara fram och bak samt nya bussningar till framvagnen. _________________ ![]() Jan Nagy |
||||
Jan, Jag tror mig se returdämpningens justerratt på bakdämparna (det är de utan fjädrar runt sig om någon undrar) - men vart sitter resten fram resp bak ??? _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||||
http://www.ground-control.com/ _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||||
Ser verkligen läckert ut
![]() En sak som slog mig var hur mycket längre bakdämparna är än framdämparna. Har aldrig tänkt på det förr ang fjädringsväg. Är det vanligt att bilar har ganska mycket olika lång fjädringsväg fram/bak? Är det alltid bak det är längre? Mvh, Pär _________________ Pär Hylander |
||||
Mmmm... Okej, jag skyller på att jag är van vid mina dämpare (returen nere, och kompression*2 vid expansionskärlen) ![]() ![]() ![]() Janne, Du får säga till om du behöver hjälp å montera eller så - jag har i alla fall skadat mig så jag är tvingad att hålla mig på backen ett par dagar ![]() ![]() _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||||
![]() ![]() Men fjädrarna är lika långa - det är bara infästningarna till dämparna som är olika och påverkar ![]() ![]() ![]() Eller vad tänker du på ??? _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||||
Uhuummm, det börjar bli sent.... Men tittar man på dämparna (inte fjädrarna) så ser det onekligen ut som att bakdämparna har längre slaglängd. Både totallängden och längden kolvstång utanför cylindern ser ut att vara markant längre. _________________ Pär Hylander |
||||
Droooooool!!!! Läckra grejer... :woot:
Jag har snickrat ihop ställbara (stumma) fjäderbenslagringar till min e30, om det är nån som vill ha ritningar (autocad) är det bara att maila... De är "nästan" kopior på GC och man måste nog ha tillgång till en bra fräs/cnc-maskin... _________________ ///Anders Åberg BMWCS/SC |
||||
Sant, så sant...
Korrekt. Men sedan har vi det där med beteendet på dämparna. I BMWs fall, på 3-serien (E46, Janne har iofs en M3a och jag en 330xi - men de påminner starkt om varandra trots olika bakaxlar och lite annat småplock ![]() ![]() Men Janne kan säker mäta upp sina dämpares avstång - jag kan inte, jag har ju mina monterade ![]() ![]() ![]() _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||||
Det ÄR sent.... utväxligsförhållandet behöver inte vara lika fram och bak ![]() ![]() Nattinatti! _________________ Pär Hylander |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1738 besök totalt |