Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3 >> 16511 besök totalt |
om bilen:
1602 -68. Reggad med ändrad motoreffekt och bur. Fullbur med avtagbar front. Glasfiberhuv. Helt rensad invändigt. Vindruta i glas, resten lexanplast. Hemmabyggd Fuelcell med skvalp-plåtar inuti. Momostolar, 4-punktsbälten, e21 instrumentbräda. Turbobreddare + spoiler. Bilstein framdämpare, Koni bak. Motorn: Stödgördelkit till M20 från PPF m20b25, svarvade kolvar med större ventilurtag. Helrenoverad, portad b25 topp med mirade ventiler. Planat och deckat, oljesprut under kolvarna. Z45 kam, ställbart kamdrev. Hemmabyggt alu-insug med 6st 788cc spridare Kolvdump. Hembyggt grenrör, GT3582R Turbo Hembyggd wastegate med S2 membran. 618 tryckplatta med 4-puckad sinter, 325 getrag låda. Scania IC, volvokyl, Spalfläkt. 3,5" downpipe, 3" avgas med en dämpare, sidepipe. Aeromotive A1000 Autronic sm2, MSD dis4 tändsteg, 3st mrm dubbelspolar. Hoppas på 500-600hk Bilen väger c:a 900kg ![]() ![]() ![]() ![]() Framtidsplanner: Nytt insug-alu med bara 6 spridare wastegate och dump ska byttas Ska prova att gjuta dörrar, front, f skärm och vinge i plast. ![]() Litte mera rör till buren, ny bakvagn ska ditt. Måla hela bilen (samma färg som det är nu) Men nu först ska den få gå som den är, så fort motor är i igen. _________________ Thöger Glörud |
||
Riktigt ball!
Detta ska följas ![]() Har fått en softspot för 02 på sistone. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||
|
||
Fräckt, effekt får man aldrig för mycket av.
Det är bara 318is maffian som inte insett det än att man kan ha skoj på rakorna också hahaha ![]() |
||
Den nya topen har även blivit svetsat i vatten kannaler.
![]() Nya billetvipparmar ![]() Allt motorarbete är gjort av A-o Racing, och jag är super nöjd. Andre kommer också till att få bygga ett nytt insug till mig, då han inte tyckte att det som jag hade var så bra gjort. Det kommer nog till att likna det han har byggt till sin egen bil (se bild) Men först kommer jag till att åka med det jag har ![]() ![]() Den är på platts igen ![]() ![]() Ny Turbo är på väg från GIK, det blev en GT3582R ![]() _________________ Thöger Glörud |
||
Visst är det Feffes,Biffs,Krighs gamla pärla, fy fan den där har man dräglat flera kilo slem på ![]() OT det där är bilen som gjorde att man fick 02-sjukan..... Se till att bilen blir färdig (det är den värd)för då kommer jag ner t skåne å provåker Lycka till ![]() Ps har för mig att det var feffes farsa som krökte till vingen.....cool men tung _________________ Kristoffer Dahlvik BMW 320dT -10 M-sport |
||
Ja se till och få hem turbon så snabbt som möjligt så kommer jag ner till dig och bygger om grenrör.dp och wastegate. Och förhelvete måla om ventilkåpan....... Är ju inte direkt så att du inte har tillgång till det
![]() Sen återstår det bara mappning. Härligt. Ska bli riktigt kul och se hur den går. Vi får nog även börja titta på lite bakvagns detaljer. För det kommer inte hålla. Du skulle haft tag i en till bakvagns balk och bärarmar. Som man kan modda lite. Mvh _________________ André Olsson |
||
Nytt grenrör pågång
![]() ![]() ![]() ![]() Stort tack til (ao här på forumet) Andre olsson, för ett kanon jobb ![]() ![]() Så här fint blev det, med nytt grenrör och ny turbo (GT3582R) ![]() ![]() Nu är det bara att venta tills Andre får hem grejor, så han kan börja med mitt nya insug ![]() _________________ Thöger Glörud |
||
Grymt bra gjort andre !.. fin bil me !
ser ut att gått bra med topflänsen jag skar ut ![]() Ceep on working! |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3 >> 16511 besök totalt |