| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Vajer för strömbrytare
|
1688 besök totalt |
|
Vajer för strömbrytare
Har sökt runt lite och inte hittat någon info om vad som gäller för montering av en vajer vid rutkanten istället för att sätta brytaren där. Måste hantaget se ut på något specielt sätt eller tex vara rött eller hur ska det vara? _________________ Per Wahlqvist |
||||||
|
Re: Vajer för strömbrytare
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
|
Re: Vajer för strömbrytare
ok Då vet jag Tackar _________________ Per Wahlqvist |
||||||
|
Lyfter lite...
Att man har en wire ut till förarsidans vindruteram och ett klistermärke som anger att det är till huvudströmbrytare är solklart. Men får man även ha det inne i kupén? I mitt fall skulle det smidigaste sättet att montera brytaren vara att ha den under huven för att sen ha en wire till vindrutan och en in i kupén. Ser inget i TR som diskvalificerar den lösningen? Någon som är av annan åsikt? Ett plus i kanten för den lösningen, förutom att det blir smidigt, är i stöldskyddshänseende. _________________ /Kristian Elisson |
||||||
|
Re:
Att nå själva brytaren fastspänd gör att jag känner mig lite lugnare i lineup iaf. Man slipper ju tvångstankar iaf (ungefär som att fingra på snapoff-ratten på motorvägen...) |
||||||
|
Re:
Du menar att du är orolig för att bryta strömmen av misstag för att sen inte kunna "vrida på" igen? _________________ /Kristian Elisson |
||||||
|
Re:
Men det beror ju lite på hur man är som person. Med brytaren åtkomlig har jag lyckats bryta strömmen under konbanekörning (den är inte många centimeter från växlingsrörelsen), men det tog under en sekund att kunna ge fullt spett igen. |
||||||
|
Re:
Så brukar det se ut. Men installationsmässigt är det (för mig, i min bil) enklare med wire både till ruta och kupé
_________________ /Kristian Elisson |
||||||
|
Re:
|
||||||
|
Re:
Inte i nuläget, ev. i vinter om andan faller på. _________________ /Kristian Elisson |
||||||
|
Re:
Hahahaha
|
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Vajer för strömbrytare
|
1688 besök totalt |