Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Våra egna bilar
<<   1, 2, 3   >>
10 besök senaste veckan (40672 totalt)
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Tor Helge skrev:
P.S. ->Tor Helge! Jag trodde 964 RS 3,8 bara fanns med den breda karossen (du vet den som ser ut som 964 turbo S). Ska inte din bil ha 3,6L?


Det er korrekt, det ble levert en bil som het 3.8 RS som var Turbobred.
Men forste eieren på min bil ville ha mere effekt og 18" hjul så han la igjen 41.000 DM på nærmeste Porsche Zentrum. Da hadde bilen gått 1600 Km. Det gjor jo ikke noe at jeg fikk mere effekt
Det er bare å bytte ut sylindersatsen til 3.8 og skrote 3.6 satsen.[/quote]

Häftig bil thumbs up . Jag är lite svag för den smala karaossen på RS men du har den stora motorn, herätt bil.

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
seanr
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 225



Rejsbil + bruksbil på sommaren,

Corvette C5 FRC 2000


Motor: 427' (7-liter V8) 614hk, 786Nm.
Dämpare: Öhlins Racing 46HRC 2-vägs(20 läges) justerbara fjäderben
Bromsar: Fram, 6-kolvs AP racing ok, 14 tum slitsade skivor. Bak 4-kolvs AP Racing ok, 13.25 tum slitsade skivor. Justerbar bromsverkan bak. PFC93 belägg. Castrol SRF.
Fälgar: FIKSE ARo 12tum bak med Hoosier 335/30*18, FIKSE ARo 10tum fram med Hoosier 285/30*18.
Vikt: Med full tank(80L) 1390Kg, kommer bli mindre under sommaren
Övrigt: Recaro PrORacer säte. DL90 GPS race datalogger

Bruksbil på vintern:
SL-kort

_________________
DRM Corvette 2000 FRC/Anders Rosvall
http://www.vette.se - Rototest, 4-hjulsinställning, Corner weight
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8040



Busbil: VW Scirocco GTI -81



Chassi:
Biltema Rallystötdämpare + Jamexfjädrar runt om (sänkt 40mm)
Slitsade skivor + mekonomenbelägg fram, orginal trummor bak
Borttagen krängningshämmare fram
Hemmabyggt undre bärarmsstag
3mm spacers bak

Däck/Fälgar:
Fulda Carat Attiro 195-50-15
15x7" Artec

Motor:
orginal 1.6 liter
Lättat svänghjul
Vevaxel dynamiskt balanserad
Avvägda kolvar
Spjällhus från Audi 90 2.3E
2" hemmabyggt avgassystem
Allmänt genomgången och renoverad
(Just nu nedplockad pga skjuten topplockspackning på Kinnekulle)

Framtida planer: Mer av allt utom vikt !

Vardagsbil: Peugeot 206 XSi -02
Citera
krister Andersson
Finspång - Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2483



Gör det enkelt för mig , skickar länken http://bmw.webb.se/

Min är den röda 323ti

_________________
Krister Andersson.
Finspång - Kalix

BMW 325ti
En upptagen Man
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337



Howdy

Bygger en Westfield.

Motor: Opel C20XE från Kadett GSi 89 - 155hk
Vxllåda: Ford Typ 9 med aluminium sprängkåpa
Diff: Sierra 3.62
Bromsar fram: Wilwood 4 kolv Dynalite II
Bromsar bak: Sierra
Stötdämpare: Nitron förhoppningsvis (ej beställda)
Färg: Crimson Red
Vikt: ca 540kg troligtvis

Bruksbilar är
- Mazda MX-5 1992 med 39.000 mil på mätaren (original)
- VW Golf GTI 1999 nu med 7500 mil på mätaren (original)

Tidigare projekt värda at nämna:
- Mazda MX-5 1991, röd, med turbo (170hk), störtbåge, Öhlins etc etc.

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17354



Jag åker svart Honda Civic Type-R. Bilder på dem finns i Hondas reklambroschyrer. Eftersom jag nyss köpt bilen så är den i skick som ny.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288



Bruks-/bus (än så länge):

Peugeot 406 3.0 SVE Break (V6 kombi). 210 hk, 285 Nm, 1610 kg tjv, framhjulsdrift utan diffbroms, skinnklädsel mm..
-Motor original (+K&N insats)
-Avo ställbara dämpare runtom.
-Eibach -30 mm fjädrar, kapade till -45 mm bak.
-Peugeot 406 Coupé Brembo 4-kolvsok fram m 305 x 28 mm Brembo-skivor (inga hål eller slitsar).
-Performance Friction Compound 97 fram.
-Motul RBF 600 bromsvätska.
-Peugeot 406 Coupé fjäderbensstag fram.
-Compomotive Mo 1781 (17 x 8 ") ET 15 mm med Bridgestone S-03 PP 235/40 på gata.
-MM Spider 16 x 7" ET 15 mm med Kumho Ecsta V70A K9A fram och Pirelli PZero C bak, 225/50 på bana.
-Styvare framvagnsbussningar fortfarande omonterade.

Hobbybil, just inköpt, förmodligen lite ban-anpassad i framtiden:

Peugeot 504 Coupé, 109 hk, bakhjulsdrift, snett bakåtriktade bärarmar bak, McPherson fram, 1220 kg tjv.

Potential:
-Hyfsad transmission från 505 passar, finns Quaife ATB.
-Finns hyfsade motorer att plocka i.
-Skaplig layout av hjulupphängningar. Intte alltför svårt att få till dämpning och fjädring.
-Tillverkad 1973.
-Vridstyv kaross (?, sägs att den har samma bottenplatta som cabben)
-Plana (eller nästintill) rutor runtom. Enkelkrökt framruta.
-Ganska låg och bred.
-1000 kg borde gå att komma under iaf.
-Vacker!!!!

Nackdelar:
-Rost (Pininfarina-tillverkad fransk bil, isf plåt: instant rust, just add water! )
-Tunga bakre bärarmar.
-4 x 140 mm bultmönster.
-ovanlig bil att mixtra med. 21 st i Sverige.
-...................

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Gustav Sundberg
Överboda, Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1309



Kör just nu en Opel vectra 2000 från 90.
Fjädring består av Kilen sänksats med Bilstein sprint stötdämpare.
Brembo max skivor fram, orginal bak, std belägg (tyvärr)
7,5*17" fälgar med 215/40-17" däck (vågar inte säga fabrikatet )
Stylad med solfilm på rutorna (ser kolsvart ut på bilderna men den är ruskigt ljus i verkligheten.)
Motorn har k/n-filter, hemmagjort sportavgas, chip och lite justerat luftflöde till spjällhuset.
Sen sitter den en liten stereoanläggning i bilen oxå.
Skojig bil för pengarna!

Håller på att bygga en sjua oxå!
Eller håller på är väl att ta i..
Har just fått hem motorn, chassiet tar väl ett tag till.
Sen har man fritiden räddad iaf
Det blir hemmagjort chassie med Opelmotorn i (c20xe)
Så mycket mer är inte helt bestämt ännu, det visar sig med tiden.

Ett par bilder på Opeln (den är lite smutisg) som jag kör nu:


Citera
Spiidfriik
Piteå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 293



Bus:
BMW 323 -82 (E21).
Lesjöfors fjädrar (koooorta)
Bilstein fram & bak (som inte gillar fjädrarna...)
15" MiM
Standard 2,3 liters sexa med Motronic insprutning från E30 325
Dubbla 2,5" Apple dämpare
Standard 5 vxl låda (överväxel, inte sport tyvärr)
Shortshift
Uppsträckt lamelldiff med 3,64:1
Svart
Taklucka
BBS Kjolpaket (inte vackert, men tidstypiskt)
Svarta framblinkers
Svarta bakljus
Recaro rallystolar på fällbara underreden
Ingen stereo

Håller på med nu:
Nya bussningar (alla) i fram och bakvagn. Blandat gummi och poly samt hemgjort i nylon (finns inte mycket att köpa i poly till E21 tyvärr)
Ställbara hjulvinklar bak (camber och toe)
Nya motorkuddar, växellådskudde, hardyskiva, stödlager.
Nya reaktionsstag till krängare som möjliggör viss justering av hårdhet (uniballs)
Koni gula fram
Renovering av växellänkage och spakställ.
Byte till 3,45:1 utv
Snap-off rattnav
Mockaratt

Skall investeras i snarast:
Koni gula bak
Packboxar växellåda
Volvo 4-kolvsok fram
Stålspunna bromsslangar runtom
Däck (Toyo Proxes TS-1 205/50-15 runtom)

Frågan är vad som skall göras på motorsidan.



Vinterbilsprojektetsomaldrigblirklart:
BMW 325iX -88 (4wd).
Diamantsvart
AC
Sportstolar (beige tyg)
Koni Gula fram
Bilstein bak
Sänkfjädrar av okänt fabrikat.
15" BBS krysseker (original tillval)
3,0 M3 motor (S50)

Nåt måste göras på bromssidan också. Vobblo även här kanske?


_________________
Daniel Sundström
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Sommarbil/banåka:

Miata 1993
Importerad år 2000 från Tyskland av mig
H&R sänkningssats satt på vid importen (men 16"-hjulen hade försvunnit)
Double-hoop stylebar satt också på...
I övrigt helt original, d v s (förhoppningsvis) 116 HK på ca 975 kg.

Åtgärder hittills:
- stylebar bytt mot riktig båge
- original skinnstolar bytta mot Momo Start
- originalfälgar (14", lätta) bytta mot Borbet Typ E (15", tunga)
- tagit bort alla plaströr uppströms luftfiltret
- ökat förtändning från 10 (original) till 14 grader
- plockat bort lite onödiga prylar
- EBC GreenStuff (fram)
- hemmagjord snabbkoppling till ratten (flyttar 30 mm bakåt)

I garaget, men ej monterat än:
- luftmängdmätare från Maxda RX-7
- PiperCross konfilter (skum)

På väg från Helsingborg:
- OZ Racing Superleggera 15x7 (antracitgrå)
- Bridgestone S-03 PP 195/50 WR 15

Vill ha:
- R-däck! (Viktigare än HK...)
- Riktigt bälte till förarstolen
- Något mindre ratt - med moccagrepp
- Racing Beat's 4-1 grenrör (mest för att det är snyggt)
- kuggstång utan servo
- kortare ben... (lättare än att flytta pedalerna?)
- och mycket, mycket mer...


Bruksbil

Volvo 745 GLE 1988
- Automat
- 40100 mil
- Sänkt
- AC som en gång fungerat...

Sambons bil
Audi 100 1,8 1988 B
- Inte mycket att säga förutom att den behöver ny växellåda - igen!
- Drar väldigt lite bensin (alltid nåt)

/Dennis K

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131



Jaha:
Roligbil/bruksbil/enda bil för tillfället
Mini Cooper S 2003:a med för tillfället 700mil på mätaren

Det jag gjort hitills:
-Inte mycke, lite småplock och fix... lackförsgeling osv..

Önskelista!

Det mesta, däcken är jag mest missnöjd med + tunga fälgar som man kan vara utan... nya bromsbelägg/skivor står på önskelistan.. avgasystem+luftfilter... dreva om kompressorn m.m. Lite frågan om garantier ock sånt också...

bilder
http://hem.bredband.net/b200373/mini/
Citera
CoSSIEBoRG
Strängnäs
Här sen Jun 2003
Inlägg: 13




_________________
MVH//Erik Borg
De ska va kurvigt i dubbel bemärkelse....
http://194.52.202.64/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=1962
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5591



COSSIEBORG skrev:
Jag gör de enkelt för mig.... http://194.52.202.64/depa/index.php?sub=editcar&car_no=1962


Dålig länk...

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689



super7 skrev:
COSSIEBORG skrev:
Jag gör de enkelt för mig.... http://194.52.202.64/depa/index.php?sub=editcar&car_no=1962


Dålig länk...



Den här funkar nog bättre:

http://194.52.202.64/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=1962

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Jerry Kjellgren
Tenhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 110



projektet jag och brorsan svettats med under en lååång tid!

Kinnekulle nästa 31/7, Förhoppningsvis aktionmeet på mantorp

190E 2,5-16 1989 En utav tolv i sverige

2,5 liters block med cosworth-guten topp
Getraglåda med diffad bakaxel
Chassiuppsättning modell "specialutförande" justerbart (kränger NADA)

Bromsar fram: skivor EBC Turbogrove med greenstuff
Bromsar bak: skivor kopior av fram med EBC svarta

På G inom en tänkbar framtid:
programerbart sprut samt tändning
Montera mina magnesium dämpare(DTM) samt fälgar(Speedline)

_________________
Jerry Kjellgren
190E 2,5-16 (3,2-24)-89 min
190E 2,5-16 -89 (svensksåld)
E420 AMG -96
Citera
beepbeep
Uppsala
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3447



Jaa...jag har fått fortroende av Mattias att skriva något om vårt projekt. Inget speciellt egentligen, det är Mattias gamla Porsche 911 SC -79 som ska genomgå stenhård bantningskur (all isolering och inredning är bortplockat och kupén nerslipad till plåten) och hamna under 1000kg körklar, få mycket större bromsar (993 Big Reds fram och 930 bak), uniball 935-hjulupphängning med coilovers, 930 växellåda (tål 700Nm) och sist men inte minst: en 100kg lättare (jämfört med orginalmotorn) och hårdtrimmad SAAB B234LM turbomotor med en trevlig Garrett GT40 turboaggregat samt finfina svenskutvecklade motorstyrningen Trionic.
I stort sett alla delar byts mot bättre/kraftfullare/nya grejjer.

Går allt som det ska så ska det bli en busig bil med låg vikt och gott om potential att reta "purister", "entusiaster" och andra som värdesätter tradition före ren skär prestanda Både jag och Mattias hoppas att vi kommer att kunna köra skapelsen till Nürburgring en vacker dag och dra några varv i något man har skapat själv, bara det kommer att bli en kick...får vi till det på rätt sätt så kommer det att finnas en del "köra-fort" potential i kärran också.

Så här såg den ut innan den gick med i viktväktarna:



Fler bilder (hundratals egentligen) går att skåda på projektsajten som uppdateras löpande:
http://project911.luminasweden.com/

_________________
G o r a n A m c o f f
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689



Här är en bild på min vardags/banåka bil. Info och bilder finns på http://w1.141.telia.com/~u14112800/ som jag la upp när jag i ett svagt ögonblick tänkte sälja bilen. Som tur var kom jag på bättre tankar dagen innan köparen skulle komma och hämta bilen.


_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
CoSSIEBoRG
Strängnäs
Här sen Jun 2003
Inlägg: 13




_________________
MVH//Erik Borg
De ska va kurvigt i dubbel bemärkelse....
http://194.52.202.64/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=1962
Citera
SecretAgentMan
Surahammar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 859



Jahapp...dags att exponera Silverpilen som den såg ut när den införskaffades april -00...



Den används till allt, året runt...





Jag och min sambo var och provade en turbo i mars -00, och jakten började direkt efter provturen på ett eget ex, Volvos T4:a föll snabbt bort ur tankarna.

Jag hittade en av de få nya som fanns kvar på TSvensson Bil i Västerås (stod i utställningshallen), och fick vänta en månad på att ac:n skulle dyka upp...gissa om man satt på nålar...men känslan att köra därifrån med bilen var obeskrivbar...första nya bilen, och vilken best man tyckte att det var!

och under de åren jag haft den har det hänt lite på den (skruvar *allt* själv, och älskar att pilla med bilen).
Väghållning, effekt och bromsar finns det mer än tillräckligt för att täcka upp mina brister som chaufför.

Jag formligen älskar denna bilen....på gränsen till sjukligt, och den skall bli kvar i min ägo.

/J

_________________
Jerry Arvidsson
Silverpilen
www.impreza.nu
Citera
Peter Karlsson
Gränna/Huskvarna
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1524



Hej hopp....

Får jag presentera Eskil Fåårrd...Ford Escort 1300 L -74


Köptes som vinter bil hösten 97 men upptäckte att han var för fräsch (förutom framskärmarna och skärmkanterna bak) att brukas som vinterbil. Så våren 98 byttes framskärmar och en del innanför dessa.
Bytte även skärmkanter bak för några år sedan. Lacken är faktiskt orginal förutom skärmar/skärmkanter och större del av dörrarna/trösklarna. Ska väl bli en hellack någon gång men det mekaniska går ju före i minibudgeten. Håller nu sakta på att förvandlas till "busbil".
Han har fått 1300:an utbytt mot en "vedbodtrimmad" 1600:a som ger cirkus 110-120 pållar å fixad väghållning å bromsar

Motorn: Tillsnyggade kanaler (orginalen är HEMSKA) .Kent BCF3 kam som är inmätt med gradskiva (vassaste som går utan att bearbeta kolvarna , gjorde det ändå), Hårdare fjädrar , omfrästa fjädersäten ,orginal ventiler, Planat block 0,5 mm (förbränningsrummen är i kolvarna) ,Nya kolvringar å lager, 2xWeber 40 med stiftat å portmatchat insug , "halvradietrattar av egen konstruktion gjorda med FFF teknik ,stort Pipercrossfilter, 1300 GT "extraktor"grenrör , 2" hempulat Simons avgaseri, Ignitor brytarlös tändning , Högtrycks oljepump med vattenkylt oljekyl från DKW 1.8T , Svänghjulet bantat från 10.6 till 7.4 .

orginal växellåda och bakaxel.

Bromsar :
Fram : Volvo 240 ventilerade skivor med egna nav 240 ,dito Girling ok.
Bak: Fåårrd Fiesta framskivor , Fåårrd Scorpio/Sierra ok, Kombinerad hydraulisk och vajer handbroms (parallelt alltså) , stålspunna slangar, Volvo 240 huvudcylinder.

Väghållning:
Fram: Fåårrd Capri 2,0 mk2 fjäderben med Koni sport dämpare (ca 20 mm lägre), urethanbussningar , kraftigare kränghämmar uppfästning (dubbel bredd å 1 extra i mitten å lite sänkt).
Bak: Escort mk2 enkelbladfjädrar med nylon bussningar , budgetTEMA Saab 900 gasdämpare , borttagen kränghämmare , bakaxeln hänger alltså bara i bladfjädrarna , sänkt 20 mm.

Kort styrväxel 2,2 varv

Komfort
Rensad , Motolita ratt , Fåårrd Fiesta XR2 stolar , öronproppar.

Extriör:
Sportigare speglar , kofångare tillfälligt bortatagna fram (är det någon som har riktiga kvarts fångare att sälja/låna ut så hör av er).
Rundljusgrill , annars ganska orginal.

Hjul/däck:
Till "vardags" Saab 900 GB fälgar 15x5.5 , Falken FK 451 195/50-15.
Till räjs Fåårrd tillbehörs alufälgar 13x5,5 , Avon ACB 10 6.0/21.0-13 (formel Ford) alldeles för små , varvar ur efter 1/3 av Anderstorps raka.

Ideér för fler modifieringar finns det hur möe som helst å mer ska det bli.
Som ni vet blir ju en hobbybil aldrig klar... ellerrr???

_________________
Peter Karlsson >>>Lätt Escortskadad<<<
--VVTS--
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873



Jahaaa... Tänkte i alla fall berätta lite om min bil, den inte-fullt-så-exotisk men ändå lite speciell Saab 9-3

I tidernas begynnelse (från bilen sett) så föddes denna som en 9-3 Special Edition med lätttrycksturbo som ger 154hkr/219Nm. Spec Ed betyder i detta fall att den är utrustad med exteriörpaket (samma som den första 9-3 Aero hade) samt lite läder på ratt och växelspak.

Bilen kom i min ägo när jag i december 2001 kände det var dags att byta bort min Nissan Primera SLX (Saknar fortfarande väghållningen från den! ) mot nånting som hade mer motor och dessutom AC! Hade egentligen redan valt bort Saab, gillade vare sig design eller känslan men efter att ha lånat (och kört av kopplingsvajern på! ) brorsans 900 2.0 Turbo så vidgades vyerna något. Alltså, jag köpte en Saab.


Min fina Saab i förstoring

Efter att ha vinglat runt under vintern med 15 tumshjul med 65-profil så kändes det OK att få på 16 tums sommarhjul! Men det var nåt som saknades... Väghållning... Glad i hågen lät jag montera sänkfjädrar. Enbart. Nåväl, det funkade OK utseendemässigt tills jag samlade ihop pengar till ett par gula Koni-dämpare. Då först så fick jag en bil med vettigt uppförande på vägen. Spårkänslig är den ännu, men det är en sjukdom som få 9-3:or blir av med... Och att den kränger har jag nu blitt upplyst om att det kanske mest är bra?

Kränga, sett framifrån (länk)
Kränga, sett bakifrån (länk)

Ljudet var en detalj som lämnade lite övrigt att önska. Orginalsystemet lät väl lite tunnt så jag spanade igenom Saab Turbo Club of Sweden's forum i jakt på idéer. Alltså köpte jag ett orginalslutsteg till 9-3 och kompletterade med Ljudias billigaste MGR-mid-basar. En dags skruvande och ljudet blev helt OK med mina mått mätt. Ingen SASCA-standard kanske, men det räcker för att nynna med i motorvägsfart!

Nästa detalj jag gav mig på var motorn. Under vintern 2002/2003 samlade jag info om hur jag skulle få lite mer knuff i bilen. Chiptrim i all ära men jag är lite för orolig för både saker som avgastemp och vad SBP ska säga så jag valde en udda lösning: Att konvertera LPT:n till en fulltrycksturbo enbart med Saab-komponenter.

Valet föll på en motorspec som finns i 9-3 årsm 1998och 1999 och som kallas B204R. Det är en 2.0 liters turbomotor med Trionic5-styrsystem och som ger 200hkr/283Nm, rätt lagom. Så jag gav mig på att kolla hur/om man kunde typa om Saab:en som en Type-R (tihihi! ) och enligt SBP var det OK om det var OK för Saab och Saab sa "OK, om de här delarna är bytta så ska det vara OK".

Så jag jobbar på det just nu. Undras om det verkligen går att typa om ett helbilsgodkänd fordon som dessutom kommer att byta fråm miljöklass 1 till 3??? F-n vet... Har iaf bytt IC och styrbox och monterat magnetventil och ska ev. byta styrdosan till turbons wastegate. Därefter ska det vara klart till komponentbesiktning!

Nästa projekt bilr troligen bromsarna. Orginalbeläggen höll skapligt på STCS Mantorp-träff (tack vare beg däck i dim 205/50/16tum!) men de kladdade lite bak och handbromsbackarna tog slut så... Ska bara spara ihop pengar till ett sportbromskit!

Varför hänger jag på rejsa.nu då? Tja, blidde lite nyfiken o sen fastnade jag i "Best of.."-forumet och läste allt jag hittade om fjädrar, dämpare och krängingshämmare! Både bilteknik och slalom/konbanor tilltalar oerhört mycket! Saab Turbo Club of Sweden har ju en hel del banträffar men jag vill gärna köra mer och gärna närmare Linköping. Funderar på om Östgöta SportvagnsKlubb vill ha mig som medlem? Hoppas!

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Bilder o videos
Våra egna bilar
<<   1, 2, 3   >>
10 besök senaste veckan (40672 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande