Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
964 besök totalt |
Standard Impreza på ringen...
8,37 på varvet alltså, enda "modifieringen" är S02:or....standard 218 hk "europaspec" alltså. http://www.track-challenge.com/main. Tycker det är rätt bra faktiskt, och visar lite på potentialen i bilen. ![]() Den senaste värstingen från Subarus motorsportavdelning STi - "Spec C" har tydligen åkt på 8,06 (har dock inget fakta att backa upp det med). Dessa upphottade shoppingvagnar kan tydligen de med. ![]() /J |
||||||
laddade hem en igår där dom kör 8.30 näntin BTG me Ringtaxin framför hela varvet.
Här kommer länk till den filmen. http://www.extreme-machines.nl/Filmp _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||
Imponerande körning av Imprezan, men den är nog ganska långt ifrån "original". ![]() Lite svårt att förstå sajten som mest är på holländska. ![]() _________________ Henrik Andersson ![]() |
||||||
det var två imprezor när jag var där sist en som jag blev rejält ifrån åkt av, och en jag åkte ifrån rejält , så det var nog inte den snubben som ratta iaf
![]() |
||||||
Varför skulle den behöva vara långt ifrån original? Den första länken pekar på ett *komplett* varv (inte BTG) på mitten 8 - det med en standard europaimpreza på s02:or... Min bil skulle säkerligen kunna fila en del på det - men inte med mig bakom ratten. ![]() /J |
||||||
Det var inte min mening att trampa någon på tårna. Jag skrev att jag var imponerad av Imprezan. ![]() Däremot är jag förvånad om 218 hk Impreza hänger med 400 hk M5 (med Sabine bakom ratten!) även på raksträckorna. BMW:n hade förvisso 4 personer i bilen, men ändå?
Är du säker? ![]() ![]() ![]() _________________ Henrik Andersson ![]() |
||||||
Re: Standard Impreza på ringen...
8.37 med original Subba låter väldigt bra. Mannen bakom ratten lär vara riktigt duktigt på att ratta. Spec C Subba låter det som man skulle kunna tänka sig att byta till. ![]() _________________ /Michael Wiklundh Porsche Boxster S. |
||||||
Så du är inte imponerad av en familjebil med endast 218 hk (med fyrhjulsdrift och alla de förluster det ger) som bevisligen har prestanda att köra *hela* varvet på mitten 8? Hum... ![]() /J |
||||||
Ingen fara, har relativt okänsliga tår - många är bara lyckligt ovetande om en originalimprezas kapacitet - med rätt chaufför kan de göra underverk. ![]() och ja, jag skulle vara glad över att komma runt under 10 minuter BTG. ![]() ![]() /J |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
964 besök totalt |