| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: BMW 525 TURBO Måste bort ! SÅLD
|
1971 besök totalt |
|
S: Bmw 525 TURBO Måste bort ! SÅLD
Det är dyrt med många bilar när man blir av med jobbet så denna måste tyvär bort
Helt färdig-byggd bara tuta och köra. Lika bra att ta det dåliga direkt topp-packningen bör bytas men en 3mm MLS packning och en komplett m20b20 topp medföljer ! (Byts ev innan försäljning om jag hinner) Fin i karossen och lacken förutom lite rost i dörren på passagerar sidan och rost under bakljusena och en repa på bakskärmen. Utrustning: El-hissar runt om. El-speglar. Taklucka. Servo-styrning. I övrigt standard. Motor info: original styrsystem. Helt nytt fördelarlock. Helt nya Tändkablar + Stift Bosch 470cc spridare. ARP Toppbult. Någon Switscher turbo (stavning ) 50mm in 60mm ut. Fullt ladd vid 3400 varv. PPF M20 turbogrenrör. 38mm dump. 38mm WG tial kopia. Progressiv BTR 1-1.4 Med tryckmätare på. 535 lmm. Helt ny koppling (tryckplatta, lamell, urtrampningslager) Helt ny renoverad originaltopp. Kina IC 45x30x76cm. Boostcontroll i cupèn. Laddtryck, oljetryck-mätare vattentemp från dahlhems. Allt nytt. Körs på E85. Lamell-diff i mycket bra skick med helt ny castrol olja. Nya brembo skivor fram med nya Mintex belägg. Ser och känns jävligt fräsch i drivlina och i chassi i övrigt. Nya bussningar och stag i framvagnen. 17" RH fälgar 10 tum bak med 245/40 däck ca: 4-6mm och 8,5 tum fram med 235/40 med ca: 6mm i mönster. (Fälgarna skulle dock behöva en renovering) Bilen har rullat 5 mil till besiktning utan turbo och ca:20 mil med turbo efter chassi och motor renovering och allt har funkar perfa. Nyskattad och besiktad till Maj 09 ! Pris: 38000 kr BVSA ! Kan även säljas utan fälgar eller diff mm om så önskas. Vid priställägg kan ett komplett MS 2,2 med färdig kabelhärva till M20 medfölja ! Ring gärna om ni undrar något 073-5981253
Mvh Markus Kan ev ta en billigare bruksbil + pengar i byte!
_________________ Markus Jonsson |
||
|
Lite sugen är man ju allt..
Frågan är dock hur bra den funkar vid "bruksanvändning". Dvs 2-3 mil om dagen. |
||
|
Re:
Lite svårt att säga men ca: 260 hk / 1550 kg som den går nu på 0,5 bar men byter man till MLS packningen och svetsar toppen så går det ladda 1 bar och säkert mer och då ska man ha ca: 330-350 hk. _________________ Markus Jonsson |
||
![]() |
SÄLJES
S: BMW 525 TURBO Måste bort ! SÅLD
|
1971 besök totalt |

