Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1989 besök totalt |
Jag gillar egentligen inte krashvideos, men ibland kan de fylla ett syfte.
och nu har han ju valt att lägga ut den själv så... Som ex. när en mittmotorbil går av. Är sugen på en sån nån gång i livet (Cayman, R8, Gallardo etc.) och har sedan jag provkörde en Renault Clio V6 alltid undrat vad som händer där över gränsen. ![]() http://www.youtube.com/watch?v=gQLM- Nu får man ju tyvärr inte reda på hur man ska göra för att reda upp en sån här situation, förutom att inte köra så fort. Finns det fler filmer som är mer "berättande" för mittmotorbilar? _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
Hade han verkligen rett ut det där även med en annan bil? om man jämför med bilen framför så verkar den sakta ner betydligt inför krönet medans råttan kör på.
Rattutslag över krön samtidigt som man ska byta riktning gillar inte ens min understyrda 406a. ![]() Fråga som jag är nyfiken på är om han kört banan förut eller om han bara såg sin chans att ta in på bilen framför. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||
Man kan ju träna lite innan man prövar hur djupa märken man kan göra i betongmurar:
http://forums.speedventures.com/even Undrar om det inte skulle finnas marknad för nåt liknande i Sverige med tanke på antalet mittmotor/svansmotor vagnar som samlas vid en del banevent. |
||||||
Hur man reder ut det vette katten? det släpper ju ganska direkt. Men han kommer ju alldeles för fort över krönet i höger svängen. Vem hade inte åkta av där i den farten. Vipern verkar ju ha koll på topografin och tar det lite lugnare. Det är lätt att låta sig bli övermodig när man tror att greppet är oändligt.
Slut på moralkakan ![]() _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||||
Enda sättet att undvika en omedelbar smäll hade nog varit att fortsätta rakt fram och skita i att banan svänger. _________________ Anders Hansson |
||||||
Håller med. Frågan är bara om man inte försökt endå om man inte tänkt tanken på på hur topografin ser ut där innan man kör fullt. mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||||||
Jo, klart man hade försökt, speciellt om man kom ifrån en bil där samma hastighet ger en annan trygghetskänsla. Alternativt att bilen man är van vid inte kommer upp i samma hastighet. _________________ Anders Hansson |
||||||
hmm.. jag vet inte.. men hade bilen understyrt så hade han väll tagit vipern i sidan.. verkar bara vara bra mycket för hög fart iaf.
|
||||||
Borde iaf minskat på styrutslaget just över krönet.. Svänga när bilen lättar sådär samtidigt som han bromsar hårt är nog ett bra sätt att få de flesta bilar ut balans.
|
||||||
Den blir loose långt innan sladden kommer
![]() Hursomhelst tycker synd om grabben ![]() _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1989 besök totalt |