Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (4245 totalt) |
Jag så här kan det gå med en sån
![]() se https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Johan Sjölinder |
||||
Re: Efarenheter av Clio Sport?
Jo vi har ju sedan ett halvår en sådan, en -02'a... Rätt ok faktiskt. Nackdelarna jag kommer på så här i brådrasket är väl att körställningen är lite väl chimpans-mässig, ratten sitter lite långt bort. Den är i min smak lite lågt (numeriskt högt) växlad på femman för motorvägs/autobahn-åka. Så länge man håller sig till hyfsat lagliga motorvägsfarter här i Sverige är det dock ok. Chassiesättningen för gata är nog snudd på optimal. För bana/slalom kunde den vara lite styvare. Måste säga att på ringen tyckte jag den funkade riktigt bra. Jag åkte 65mil i tjänsten med den i förrgår och kände mig förvånsvärt fräsch (Hustrun snodde storbilen). Det skulle iofs vara bra med fyra dörrar. Förvånansvärt rymlig. Den är ju välutrustad från fabrik också, ECC, ABS, CD-växlare, Xenon, regnsensor mm. Detaljarbetet och kvalitetskänslan håller väl inte BMW-klass, men ok för en fransk småbil tycker jag. Gubbarna på tidningen evo formligen älskar bilen. Kika i några gamla nummer så får du lite mer info. Hittills har vi hunnit med 1000 mil. Harvat mest runt sta'n. Men också ett par banmöten, en resa till ringen, och vinst i Lazzats RS Challenge. Vi har inte tröttnat ännu i alla fall... |
||||
Den kränger så mycket för att jag vrider så fort på ratten. ![]() ![]() När man kör slalom med greppiga R-däck kränger den en del men på kurviga småvägar upplever man den inte som speciellt krängig alls. Häromdan åkte jag 272'an från Bollnäs förbi ockelbo och Sandviken ner mot Uppsala. Mycket roligare än E4'an. ![]() ![]() Jag funderar emellertid på att införskaffa en uppsättning Eibachfjädrar och Konidämpare. Borde funka bra till vardags oxå... Stereon håller nog normal originalklass. Ingen topp-anläggning således. CD-spelare i "radion" + 6-skivors växlare, rattfjärr och display uppe på panelen. Just mitt ex har dålig FM-mottagning. Har inte hunnit bråka om det. Den funkar bra till att lyssna på CD-böcker i. Är just nu på CD nummer 11 av 15 "Arvet efter Arn"... De senast 650 milen har den enligt färddatorn dragit 0,79/milen inkl snabb autobahnkörning och trackdays. Johan, hör av dig om du vill provköra... ![]() Edit: Ztavar som en kratta. |
||||
Japp, och så har dom tagit bort taklucka och dragkrok från utrustningslistan ![]() ![]() Ang. att det kränger så tyckte jag det blev stor skillnad på min bil när jag fick på 17" och däck med låg profil (225/35). Den är för övrigt till salu till Höstpris Johann ![]() ![]() _________________ Fredrik Björkman Clio V6 9-3SC Aero |
||||
|
||||
Aha, såg just:
|
||||
Vem vill ha taklucka som väger massa? ![]() Skall det vara så låg profil om man går upp på 17"? Synd isf eftersom jag har en uppsättning R-däck i dim. 225/45-17. Är den momssmittad? ![]() |
||||
![]() ![]() Vaför inte Hondan t.ex.? är det maxprisgräns runt 200.000:- eller? Vet ju självklart andra roliga alternativ i det området ![]() ![]() |
||||
Pugg 206 RC för 180K då? Dyker upp nu i oktober.
![]() Iofs är det ingen som riktigt vet ännu om den är något att ha, men det ska bli intressant att se hur den klarar sig mot Honda CTR. Troligen är Puggen snäppet sämre på allt (utom komfortprylar och utrustning) men är åas snäppet billigare också. EDIT: ahem, solly. Lite OT. ![]() _________________ André Voss Banvagn: 205 GTi 1.9 -90 Barnvagn: Avensis 2.4 kombi -06 |
||||
Får enbart välja bil från Audi, BMW (dock inte Mini), Ford, Saab, Toyota, Volvo och VW. Kommer du på några andra roliga än Clio Sport och Focus ST170 kring 200 papp så är jag öppen för förslag. |
||||
Får inte ta ngn Peugout heller. ![]() |
||||
Ja men i vårt fall är det en dam. ![]() Märkligt att man får ta BMW men inte Mini; Audi & VW men inte Bentley, Lambo, Seat, Skoda, etc ![]() Det som är mest märkligt är faktiskt Opel, Lexus och Mini. Samt att Toyota är med men inga andra japsar. ![]() |
||||
|
||||
med båge , riktiga stolar och r-däck då , borde ju vara en smal sak att övertala återförsäljaren att plocka i
![]() men mer realistiskt så är väl clion det mest sportiga av det du har att välja på |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (4245 totalt) |