Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 8287 besök totalt |
F1 på Suzuka
Regn mitt under kvalet gav lite udda resultat. Ska bli intressant imorgon. Grid for the Japanese Grand Prix 1 BARRICHELLo Ferrari 1m31.713s 2 MONTOYA Williams 1m32.412s 3 DA MATTA Toyota 1m32.419s 4 PANIS Toyota 1m32.862s 5 ALONSo Renault 1m33.044s 6 WEBBER Jaguar 1m33.106s 7 COULTHARD McLaren 1m33.137s 8 RAIKKONEN McLaren 1m33.272s 9 BUTTON BAR 1m33.474s 10 WILSON Jaguar 1m33.558s 11 HEIDFELD Sauber 1m33.632s 12 FRENTZEN Sauber 1m33.896s 13 SATo BAR 1m33.924s 14 M.SCHUMACHER Ferrari 1m34.302s 15 FIRMAN Jordan 1m34.771s 16 FISICHELLA Jordan 1m34.912s 17 VERSTAPPEN Minardi 1m34.975s 18 KIESA Minardi 1m37.226s 19 R.SCHUMACHER Williams No Time 20 TRULLI Renault No Time _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Jag tyckte inte Kimi såg ut att ha speciellt bra fart på bilen i kvalet, men de kanske kör en enstoppare.
![]() Vi får väl se vem av de tre hetlevrade sydamerikanerna som är först in i första kurvan. ![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Synd att mercaspisen gav upp i ett tidigare lopp när Kimi var i ledning, annars hade det här kunnat varit en kul finaluppställning. Nu är det nog bara fanatiska finnar som kan tro att Kimi skall vinna ifrån sin position och Schumi inte lyckas ta sig upp till minst 8:e plats.
_________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||
Man kan juh alltid hoppas att Sato gör bort sig och på nåt sätt plockar med Schumi av banan... men tyvärr är det nog bara en önskedröm...
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Rätt kul lopp oc skomakarn var ju när på att sumpa sitt lopp helt på egen hand 2 ggr men som tur var skötte sig hans teamkamrat och gick å vann och hans grimas på podiet var rätt skoj den med
![]() Fast f1 grabbarna har ju enbit kvar till clownen rossi som efter mållinjen stannar hojen vid kanten brevid pitlane hoppar över muren och firar en stund sen tillbaks ut på banan för att köra in hojen i depån. Sen orka han inte lyssna på hela sin nationalsång utan börja leka med skumpan endå ![]() _________________ Thomas Tegbäck |
||
Han börjar väl tröttna på den där låten nu... ![]() ![]() _________________ Ragnar Burenius ![]() |
||
Varför fick inte skomakaren straff? >
![]() Dessutom fortsatte Schumi i full fart rakt över chikanen utan att få Stop&Go.. Varför gäller andra regler för Ferrari och Schumi?? Jag kanske övertolkar men hur hade F1-VM slutat ifall schumi inte blivit utknuffad på banan igen efter en avåkning i ett lopp tidigare i år?? Jo då hade Kimi vunnit... _________________ /Arne Lindgren |
||
Håller fullständigt med, och det gör även de andra F1 teamen. FIA favoriserar tyvärr Ferrari för att de är viktiga för F1. Se bara på förra loppet när montoya nuddade barrichello, han straffades och därmed var hans VM drömmar slut.
Jag har inte tyckt om F1 pga för dålig konkurrens men i år såg det väldigt spännande ut. Men när FIA beter sig på detta sättet så tycker jag nästan att man kan lägga ner skiten. Dessutom fick ju schumacher fäör nåt år sedan ändra på en chikan på en bana vars namn jag inte komemr på just nu, tror det var San marinom hur som helst så tror jag knappast att Nån anna förare hade fått göra nåt sånt. _________________ Tobias Pettersson Kör Mazda RX-7 -84 BMW 325i M-Sport -06 |
||
Jag tycker inte Schumacher gjorde något fel han försvarade bara sin plats och det skulle alla andra som kör också göra, jag skulle gjort det!!! Sen insidenten med Ralf, är en insident där Da Matta ligger först och det är han som inte får byta spår mer än en gång. Men den som är bakom får gå ner och sedan tillbaka för att ta höjd t.ex. för att få en bättre utgång ut på raka för ett omkörnings försök där. Men sen var Schumacher väldigt nära också och det är en väldigt hård inbromsning där och schumacher låste upp ena fram hjulet (kanske på grund av att han inte fick tillräckligt med downforce på fram vingen och där av sämre grepp). Vilket gjorde att han fick försöka svänga åt sidan och då låste Ralf upp och insidenten var ett faktum. och sen att han körde rakt igenom chikanen är tillåtet så länge han inte tjänar nått på det, vilket han inte gjorde. Dessutom var ju Ralf riktigt off hela racet enligt mig iallafall kom fel över allt tyckte jag. Din sista pungt om att när schumacher fick hjälp upp på banan igen blev jag riktigt arg över också och tycker det är helt fel att han inte blev diskad för det står i reglerna att man inte får ta hjälp av funktionärerna. Jag tänkte redan då att här avgörs VM, vilket det senare gjorde. Men jag tycker inte att man ska spekulera så mycket i det, men visst får man spekulera ![]() Annars så var det kul att se B.A.R.s fram fart och ny tändning... Som sammanfattning på säsongen så tycker jag att det är ett stort kliv framåt för hela Formel 1 cirkusen det här året med många spänande lopp. Hoppas att det blir ännu mer spännande nästa år och att fler Team kan blanda sig i topp striden. Men årets stjärnskott tycker jag är Renault, får se om dom får ordning på den nya V10 till nästa år och ifall dom fortfarande kan bevara sin balans i bilen så kommer dom bli hyperfarliga nästa år!!!!! Till slut ![]() ![]() ![]() _________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||
Det var ju en klar på körning!!! Som gjorde att Barrichello blev stående. Det ska bestraffas. _________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||
Jag tycker det nya poängsystemet suger. Jag har visserligen inte orkat räkna efter vem som skulle ha vunnit med förra årets poängsystem, men det lönar sig inte att kämpa om positioner längre. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Har för mig att M.S var lite sur över det nya systemet. Han skulle visst lett överlägset efter första halvan av säsongen om man kört efter gamla systemet. _________________ /Kristian Elisson |
||
Skulle det gammla poäng systemet varit kvar så skulle det blivit så här: Schumacher: 81p Raikkonen: 67p Montoya: 64p Vilket skulle ha blivit så att schumacher var klar mästare i Indianapolis. Nu blev det så här med det nya systemet: Schumacher: 93p Raikkonen: 91p Montoya: 82p Jag tycker med det nya systemet så har det blivit en mer viktigt att sammla på sig så mycket poäng från varje lopp som möjligt. Varje poäng är viktig och sen så blir eller blev ju mästerskapet tätare och mer spännande, vilket som var meningen med det hela. Men alla har ju sina åsikter. Jag tycker iallafall om man bortser ifrån poängen så har det varit roligare och tätare racing i år än på ett tag. Vilket har haft stor betydelse i och med det nya kval systemet. Vilket man kan tycka är bra eller dåligt, vet inte, men roligare och intresantare har det blivit pg. av detta system. _________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 8287 besök totalt |