Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
6324 besök totalt |
Hjulinställning göteborg
Är det någon som kan rekommendera någon verkstad i Göteborg som har koll på hjulinställning på 911,, jag skulle behöva lite mer camber bak och mindre toe fram _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||
Funderar själv på Pekkas Framvagnsservice på Hisingen, många har rekommenderat dem tidigare till mig. Hade velat få hjulvinklarna kollade på min nya 911 (ny för mig, men gammal annars
![]() _________________ Björn Christensson Opel Calibra -94 |
||
Jag har surfat runt lite här och skall kolla med Gummigubben imorgon och se om dom har tid torsdag eller fredag,, efter att ha läst denna tråd https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=48562&postdays=0&postorder=asc&start=0
_________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||
Jag får uppdatera här lite,, efter att det blev lite panik förra veckan så föll valet på Pekkas och det visade sig att jag hade 2 cm toe out på båda sidor,, lite i mesta lagen
![]() ![]() _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||
_________________ Martin Wahlberg |
||
en liten bit ifrån gbg men Lerums Gummiverkstad kan jag rekomendera. Erling har både kört och meckat mycket race bilar..
hjälper mig med min camaro cup bil. _________________ Niklas johansson The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D |
||
Kan fylla på med några ytterligare tips/alternativ för hjulinställning i Göteborgs-området.
Jag kan rekommendera Tomas på Tagene Hjulinställning som ligger ihop med Gummigubben på Tagenevägen. Ny, bra utrustning plus att Tomas både är noggrann och racingintresserad. Vet att han gör en hel del hjuliställningar på entusiastbilar - allt från 40/50-tals jänkare till Ferrari (bland annat för Euroracing på deras 360 Challenge/GT-N bilar). om du vill åka söderut finns Leif på Hydro Lindome - han tillhör själv toppen i rally SM (tvåhjulsdrivet Grp H om jag minns rätt). Leif har också riktigt bra koll och är noggrann, har själv haft min tidigare M3E30 hos honom. Hans lyft ligger också i nivå med golvet så han kan ta in riktigt låga bilar (Kompisen som tidigare hade 320i Super Touring brukade åka till Leif för att göra grundinställning, enda stället där han fick in bilen utan bök.) Ingen av de ovanstående är kanske billigast men de är bra och noggranna. Plus att de båda är intresserade och själva har koppling till motorsport. _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||
Jag kollade på Tagene Hjulinställning men hade lite kort framförhållning tyvärr och Leif på hydro i Lindome ville att jag skulle lämna bilen i Lindome vilket är lite för långt bort för min del tyvärr..
Pekka använde inga snören när jag var där utan det såg väl ut att vara helt OK grejjer dock inte laser men vad spelar det för roll om det blir rätt det är ju ingen raketforskning direkt _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||
_________________ Robert Pålsson - 0762708312 www.facebook.com/TimeAttackRob Www.Japtuning.se Team Japtuning jir måleri Rotrex circuscom Ventialtionskontroll |
||
Kan rekomendera http://molndalsdackservice.se/ också. Trevliga och nogranna.
Fick väldigt bra service sist när jag bad dem justera max camber efter vad som fanns och caster utifrån cambern ![]() _________________ Chriss Rice Mazda MX-5 Roadsport C #61 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74270 Opel speedster https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=113779 |
||
_________________ Robert Pålsson - 0762708312 www.facebook.com/TimeAttackRob Www.Japtuning.se Team Japtuning jir måleri Rotrex circuscom Ventialtionskontroll |
||
Re:
Snöre lät för laser om jag får välja _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||
Stora höga tror de heter däck service?? Iaf ligger direkt brevid process teknik.
Fina flera hallar, ny utrustning, kunniga, tar låga bilar och har inga problem att köra värden utanför vad datorn rekommenderar. ~900 för både bak och fram. _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
6324 besök totalt |