Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
2 besök senaste veckan (6118 totalt) |
Inte miljömupp, snålmupp är nog mer relevant ![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
Försökte i vintras skriva ihop någon typ av sammanfattning över de olika glykolsorter och lite info om dessa, då jag insåg att det höll på att bildas en liten glykoldjungel
![]() http://www.exx.se/techinfo/glykol/in All feedback är välkommen (finns ju risk för faktafel då jag inte är så vansinnigt insatt i detta ämne utan mest summerat info från olika källor)! _________________ Henrik Johannisson BMW 323i E30 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
||||
Bra artikel - men hur vet jag vilken typ jag köpt? Förstår att man inte kan veta vad som sitter i bilen, men hur vet man vilken typ som är vilken i handeln Det enda som brukar stå är om det är propylen eller etylen-baserat. Men eftersom IAT och OAT kan vara både och...? _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Tyvärr, inte en aning... ![]() _________________ Henrik Johannisson BMW 323i E30 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
||||
Lite mer information om kylarvätska kan hittas i den här artikeln: http://www.sae.org/mags/aei/8242
G30, G48 och dylika är varumärken från Glysantin (BASF), en stor tillverkare av kylarvätskor som även brukar licensiera dessa till andra tillverkare. Vad dessa olika kylarvätskor ska användas till förklaras här: http://www.veredlungschemikalien.bas |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
2 besök senaste veckan (6118 totalt) |