Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (3874 totalt) |
_________________ Lasse Eklund - Corvette Stingray BigBlock 468 Coupe '72. CAOS - BMW Z4M Coupe '07. BMWCS |
||||||
och inte så lite skrotningar av ganska sällsynta raceråkdon heller, tyvärr.
Men annars är backe en kul tävlignsform (men jag vete sjutton jag skulle välja att köra en mer exklusiv historisk racer bär, med allt vad reservdelstillgången på gamla racerbilar kan medföra) _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bergrennen är en klar favorit! Tyckte moderna/halvmoderna (korta) småbilar stod för en stor procentandel snurrningar. Och en faslig mängd tillbud sker där de faktiskt hängt ut varningsflagg för "skit-på-banan". Men den flaggan verkar få notera. De har fullt upp med annat? Underbar film! Underbara motorljud! Underbara bilar! _________________ ![]() |
||||||
Härligt klipp de där! men tråkigt att så många bilar vart skrotade, såg riktigt halt ut på sina ställen?
|
||||||
Ajajaj, det filmen skär i hjärtat.
Speciellt när man ser en fin bil köra ut och sedan sitta och hoppas på att inget händer med den ![]() Bertone-volten gör ont psykiskt ![]() ![]() _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||
Håller med....Bertonen gjorde ondast i hjärtat.... ![]() _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||
I min värld är det bättre att bilarna går åt när de används än att de ska stå och ruttna bort i nåns garage. Det räcker att det finns en kvar av varje sort.
Verkar totalt livsfarligt att åka framhjulsdrivet att döma av filmen. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
I din värld ryms inte historisk racing ![]() ![]() edit: Vad har du förresten för världsunik bil som står och ruttnar bort i ditt garage då? _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
Ät det ![]() Har jag aldrig märkt. Backe och rally utan avåkninssoner verkar betyligt farligare än slicks och Fwd. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
Jag tycker de fyra - fem olika bilar jag kört på slicks har varit väldigt kul, absolut lika snälla som rdäck att köra och bara mer grepp ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Det håller jag med dig helt om, bilarna ska användas till det de är byggda för! och visst måste man vara beredd att riskera bilen i racing, även hsitorisk racing. Fast i filmen ovan tycker jag nog en del bilval är rätt märkliga för backtävling, oavsett. T.ex. en DTM-Merca. Hur väl kan man göra den bilens chassi körbart för backtävling? och hur lätt är det att ersätta all rätt unika one off delar på en sådan när det smäller?. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
Fråga Lennart har du varit på någon historisk race ?
Citat: inte sjutton blir det mycket racing om man kör utan att riskera bilarna. _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||||||
om bilägarens plånbok och övriga resurser är tillräckligt dimensionerade ja. Det har en tendens att bli "något" dyrare med en mera ovanlig historisk bil, än en modern holk. Men å andra sidan är det trots allt större chans att räkna hem det i slutänden, då dessa bilar inte tappar något iv ärde pga ålder. Snarare tvärt om. Sedan så kan man ju fundera på hur "historisk" en bil är som ägaren smällt bit för bit och bytt ut varenda pryl i. För mig är det snarare då en replika. Men jag ska inte bli för filosofisk beträffande historiska tävlignsbilar. Är nog fel forum för det, även om Per Fågelberg och några till är med på vad jag menar... _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
Det jag menade var att bilar ska användas och att jag hellre ser att de skrotas när du brukas än att de står och bara står. Bosse svarade då att jag det inte fanns plats för historisk racing i min värld, men det det gör det så länge bilarna körs ordentligt. Körs de inte för fullt är det inte racing och då kan de lika gärna låta bli. Jag har sett rally med gamla bilar där man kört sjukt sakta enligt regularityregler och det är ungefär som att se på när gräs växer. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Då har vi nog inte varit på samma racing och Rally tävlingar !
Regularity är en helt annan tävlingsform info finns på SBF. _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (3874 totalt) |