Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Frankfurt 2011
1760 besök totalt
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4158


Trådstartare
Det finns säkert mycket spännande bilder därifrån men mitt specialintresse är ensidigt...

Då börjar de första rapporterna och bilderna ramla in om exempelvis Lotus Exige V6, Lotus kommer även att tävla i rally...
http://twitpic.com/6k87vu
http://twitpic.com/6k89zg
officella bilder via CarMagazine: http://www.carmagazine.co.uk/News/Search-Results/First-official-Pictur . . . .







EDIT:
Här är de officiella pressreleaserna: http://www.lotuscars.com/en/frankfurt-2011

Exige S: 1080 kg, 350 hkr
Elise S: 1,8 med kompressor 220 hkr
Elise (1,6): SPS (Serial Precision Shift)
Evora GTE Roadcar: 444 hkr
Evora S: bättre kvalitet och IPS (Intelligent Precision Shift).
Exige R-GT: 1200 kg (FIA regel), 302 hkr (restriktor), LSD, sekvensiell växellåda...

_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se
Citera
Hakan
Örserum
Här sen Nov 2005
Inlägg: 81



Jag sitter spänt och väntar på mer info om Toyotas FT 86:a.
om prislappen inte blir allt för galen här i Sverige så beställer jag en direkt.

_________________
Håkan Bergkvist
Toyota GT86
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2964



Det ska bli intressant att se hur den artar sig i FIA's nya GT-rally-sväng Personligen tycker jag de känns lite som en modern Stratos... Bara de faktum att dom väg-gående bilarna väger 120kg mindre, 120kg som Lotus får stoppa var dom vill i bilen för att tweaka dess vägegenskaper, bara de känns purpouse-built för mig

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4158


Trådstartare
Hakan skrev:
Jag sitter spänt och väntar på mer info om Toyotas FT 86:a.
om prislappen inte blir allt för galen här i Sverige så beställer jag en direkt.

I England rapporterar de ett pris på 25 000 pund så den bör hamna under 300 000 SEK.

_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Hoppas de tillverkar tillräckligt många i rallyutförande. Så i varje fall en tar sig i mål någon gång
Brittiska sportbilstilvlerkare i rally är ju en gammal fin brittisk tradition. Om dock ej speciellt framgångsrik, frånsett några få år skiftet 50/60-tal med AH 3000 och några rallyn med XK120

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2964



Bosse L skrev:
Hoppas de tillverkar tillräckligt många i rallyutförande. Så i varje fall en tar sig i mål någon gång
Brittiska sportbilstilvlerkare i rally är ju en gammal fin brittisk tradition. Om dock ej speciellt framgångsrik, frånsett några få år skiftet 50/60-tal med AH 3000 och några rallyn med XK120


Nu beror det ju på hur man ser på saken. Men både Escort MK1 och MK2, Sierra Cosworth (kanske även Escort Cosworth?) samt RS200an var ju byggda i england, av brittiska ingenjörer!

Alla dom bilarna får man väl ändå säga har varit Relativt framgångsrika

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4158


Trådstartare
Cassius skrev:
Bosse L skrev:
Hoppas de tillverkar tillräckligt många i rallyutförande. Så i varje fall en tar sig i mål någon gång
Brittiska sportbilstilvlerkare i rally är ju en gammal fin brittisk tradition. Om dock ej speciellt framgångsrik, frånsett några få år skiftet 50/60-tal med AH 3000 och några rallyn med XK120


Nu beror det ju på hur man ser på saken. Men både Escort MK1 och MK2, Sierra Cosworth (kanske även Escort Cosworth?) samt RS200an var ju byggda i england, av brittiska ingenjörer!

Alla dom bilarna får man väl ändå säga har varit Relativt framgångsrika

Det finns ju några till, jag tänkte även på MG Metro och Sunbeam-Talbot-Lotus (som syns i bakgrunden på sista bilden). Focus:en i händerna på Colin McRea var väl också bra med i början?
Sunbeam-Talbot-Lotus funkar på bana också: http://www.youtube.com/watch?v=7xEryV8N-q4

_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Nillet skrev:
Cassius skrev:
Bosse L skrev:
Hoppas de tillverkar tillräckligt många i rallyutförande. Så i varje fall en tar sig i mål någon gång
Brittiska sportbilstilvlerkare i rally är ju en gammal fin brittisk tradition. Om dock ej speciellt framgångsrik, frånsett några få år skiftet 50/60-tal med AH 3000 och några rallyn med XK120


Nu beror det ju på hur man ser på saken. Men både Escort MK1 och MK2, Sierra Cosworth (kanske även Escort Cosworth?) samt RS200an var ju byggda i england, av brittiska ingenjörer!

Alla dom bilarna får man väl ändå säga har varit Relativt framgångsrika

Det finns ju några till, jag tänkte även på MG Metro och Sunbeam-Talbot-Lotus (som syns i bakgrunden på sista bilden). Focus:en i händerna på Colin McRea var väl också bra med i början?
Sunbeam-Talbot-Lotus funkar på bana också: http://www.youtube.com/watch?v=7xEryV8N-q4


Jodå om man är generös kan man säkert räkna Ford Escort, Sierra och Talbot som sportbilar
Visst är dessa annars riktigt bra exempel på riktigt framgångsrika brittiska rallybilar. Glöm inte heller BMC Cooper!
RS200 får man väl se som en sportbil även i ett mer puritanskt perspektiv. Hade den (tvielaktiga?) förmånen att skruva på en av dessa mitten 80-tal. Jag var och är inte speciellt imponerad av den brittiska ingenjörskonsten.
Men det går inte att förneka att dom får till det ibland. Dessutom jäkligt trevligt folk att ha att göra med för det mesta. (om det inte handlar om leveransprecision, då kan det bli lite väl mycket av det goda...)

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
Victor.
Lund
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1872



Bosse L skrev:
Dessutom jäkligt trevligt folk att ha att göra med för det mesta. (om det inte handlar om leveransprecision, då kan det bli lite väl mycket av det goda...)

Va, ett år senare än först utlovat är väl så det ska vara, eller?
(Väntade 14½ månad från beställning till leverans på fjädrar och stötdämpare från just England)

_________________

Porsche Cayman S "3400 RT" -09
Grocery Getter: Mercedes C220D T 4Matic -20
Citera
Yo-1
Karlskrona
Här sen Sep 2005
Inlägg: 480



Bjuder på lite bilder på det förvalda temat. Det var lite trångt med folk så bilderna blev därefter.












_________________
Johan Fredin
Instagram: @electricgt6
Citera
Bilder o videos
Frankfurt 2011
1760 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande