Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
2651 besök totalt |
Då kan man STORT gläjde att man är kvalificerad och därmed inbjuden till det hysteriskt stora eventet "optima Ultimate Street Car Invitational" som hålls efter SEMA iår! Jag lyckades köra mig till vinsten uppe i Bowling Green Kentucky förra helgen och blev då klar! Iom det så kommer min bil också få stå i optimas monter på SEMA 2011 ihop med några andra medtävlanden.
![]() optima har hållit deltävlingar runt landet senaste året för just detta event, och dom har tagit ut dom absolut snabbaste gatbilarna i flera moment, Banåka, Auto-X, Drag strip, Speed Stop samt långa cruisingar och show and shine för att visa att bilen klarar av alla event och tillhör eliten av gatbilar i landet. Att vara snabb är en sak, att vara snabb medans bilen håller showklass, samt håller för 100mila turer är en helt annan sak! ![]() Efter att kört över 6000mil med bilen runt hela landet, tävlat, vunnit och kommit hem igen så har min Camaro visat att den tillhör denna lilla skara riktiga gatbilar. Hon är en välbyggd och inoljad maskin som inte skäms för sig på varken bana, strip eller någon annanstans! Andra medtävlande är inga småbyggen eller okända personer, några av dom snabbaste förarna i landet (Danny Popp, Mary Pozi mfl) ihop med dom mest galna gatbyggena (69 Camaros med 700hk ZR-1 drivlina och chassi, Bimmers, Merca, JDM mfl) kommer finnas på plats för att visa var skåpet ska stå. Det blir ingen lätt match, det är en sak som är säker! Men who fucking cares, att se sitt egna namn stå på samma lista som några av dom mest respekterade och snabbaste namnen i businessen är inget annat än en ÄRA för mig. VD'n för optima kom själv fram till mig, kallade mig vid mitt förnamn och sa i princip "I want YOU"! Stolthet är något som kommer på tal ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Inte nog med att man får stå med bilen på SEMA, men man får köra på ett av dom häftigaste banorna i landet! Spring Mountain Country Club är ett privatägt komplex med bana, lägenheter, personliga garage, spa och allt annat som kan önskas. 20 mil rätt ut i öknen från Vegas hahaha Banan är 7km lång, och det finns många häriiga kurvpartier. GM använder banan för att testa nya däck bl.a. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Lite info från optimas sida: OPTIMA Ultimate Street Car Invitational
Dom kommer även välja ut ett flertal bilar från själva mässan som passar in, och sen efter kommer vi alla köra dom 20 milen ut till banan för att göra upp. Det blir en time attack körning på bana, ihop med Auto-X, Speed Stop mfl för att kora vinnaren och USA's snabbaste, snyggaste och mest välbyggda gatbil. Hela eventet kommer spelas in för en timmeslång TV program, med Mr Goldberg (programledaren för Bullrun) och visas på Speed Channel. Jag har länkat en film nedan från förra årets Trailer, klart sevärd!!! http://www.youtube.com/watch?v=tvLt4 ![]() ![]() Så ÄN EN GÅNG kommer jag köra en hyffsat lång Road Trip, heeeela vägen till Sin City, Las Vegas! Men vad är 1000mil när man får vara med och göra upp med dom snabbaste i landet, på en tokhäftig bana, på ett event som kommer spelas in för TV, fotas för tidningar och hänga med dom största i eftermarknads industrin. Det här eventet är det absolut största eventet för en shop som våran som bygger snabba gatbilar. Lingenfelter, AMS, UGR, Hennessey, TORQ (sjukt kul att nämnas i samma mening som dom) kommer satsa allt för detta event. Jag kommer göra en del uppgraderingar och viktbesparingar inför eventet, inget som kommer komprimissa "gatbilen" men funka kanon på banan. Självklart kommer jag själv spela in och fota så mycket jag kan själv, då förvänta er en story som heter duga när jag kommer hem! Jag ber om ursäkt om det var lite väl med inlevelse i tråden, men jag är så sjuuuukt glad och stolt att få vara med detta event. Det är hur stort som helst för oss som företag och för att visa att vi är verkligen med i game'et med att bygga bra bilar. Att få denna inbjudan är få förunnad och betyder att man anses som hyffsat bra på det man gör. Dessa 18h dagar på jobbet känns verkligen värt det när sådant här händer. wish me luck ![]() |
||||
|
||||
Jag tror jag hatar dig lite..
Japp, jag hatar dig. ![]() NEJ JAG ÄR INTE AVUNDSJUK HELLER |
||||
Klart du ska vara stolt! Absolut inget att be om ursäkt för. Den svenska avundsjukan (jante lagen) är bara att ignorera. Grattis till framgången ![]() |
||||
_________________ Mvh/Magnus Persson ***Opel Speedster*** Stötdämparverkstan www.sdv.se l R-däck.se l STACC-racing.com |
||||
Fy fan va gött att läsa detta Eric. Hösten har verkligen kommit här hemma nu och att läsa om det du/ni gör får vinterhalvåret att gå lite lite fortare.
![]() ![]() _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
|
||||
Tusen tack! Det ar verkligen superkul, sen att fa kora pa en san haftig och framforallt ny bana sa minst lika kul.
Nu har jag dock lite uppdateringar som maste goras pa bilen innan dess, ska forsoka hinna kasta i en av vara byggda LS7 motorer (7L motorn fran Corvette Z06) med en vass kam i, 100+ rwhp vore inte hel fel. Sen ett par sittvanliga lattviktsstolar vore nice ocksa ![]() |
||||
Ja vad ska man säga , hårt jobb lönar sig.
GRATTIS vore ju på sin plats. Läser alla trådarna från dina äventyr. Förresten levererar du uppdateringar till svenska bilägare åxå? Finns ju lite intresse här med märker man ju!
och där började urspårningen ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Det kanns lite skont far man erkanna att man far lon for modan nar sadant har hander! Haha, sa pass mycket ska det inte spara ur, men liiiiite mer power behover man for att hanga med dom andra! Chassit i min bil ar kapabelt till betydligt mer an dom 500+ som jag redan har, men hon ar ju en tung bil sa mycket behover mer! Vi saljer en hel del till Sverige faktiskt, aven fardigbyggda bilar ocksa. Skickade precis over en banbyggd Corvette C6 och 2 Mustanger ocksa! /Erik |
||||
Det kommer en reseberättelse strax från rejset och 1000-mila resan till Vegas och tillbaka, men här är en film som jag klippte ihop åt Forgeline wheels, en liten sammanfattning från eventet helt enkelt!
http://www.youtube.com/watch?&v= |
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
2651 besök totalt |