Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Däck för banåka
![]() |
1, 2 >> 18729 besök totalt |
Vore intressant att se hur de häringa funkar:
http://www.dmacktyres.com/dmack-trac Jag kan ställa upp och testa en uppsättning om importören är generös med däck ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||
Re:
Det finns i "rätt" dimension också: 225/45-R15 Vad är det för threadware på den? Hittar ingen info om det. _________________ Mvh Benci_Hovanyi ![]() Gotland Ring 1:33,33s |
||
Re:
Jag med... ![]() ![]() Edit: mailade just till Dmack corporation och frågade ang treadwear... |
||
Re:
Har fortfarande inte fått nå't svar... ![]() Nå'n som vet? |
||
Dmack Trackday
Hej Dmack är ett relativt ungt företag med bas i UK och tillverkning i Kina, man har nu under 2 år levererat däck till Rally VM och utvecklas mycket snabbt, personerna bakom däcken kommer till stor del från Pirelli och har mycket bra kännedom om tävlingsdäck. När det gäller Dmack Trackday så har man nu beslutat sig för en specifikation med treadwear 80 däcken kommer först att tillverkas i följande dimensioner med leverans i mitten/slutet av juli 235/35-19 255/35-19 295/30-19 305/30-19 225/40-18 235/40-18 245/40-18 225/45-17 195/50-15 övriga dimensioner tillverkas efter hand. Jag kommer att hålla min hemsida www.mickegson.com uppdaterad med information, där kan ni också se Svenska priser mm, så fort däcken finns tillgängliga så kommer jag att ha ett lager i Båstad där jag har min verksamhet. mvh Mikael Rikede Mickegson Service AB _________________ Mikael Rikede Bmw E30 S54 #67 Racebil Bmw M3 E30 |
||
Re:
|
||
Lyfter tråden pga nyfikenhet
![]() |
||
Hemsidan www.mickegson.com uppdaterad med priser ,lägger även upp dom här leveranser börjar i feb / mars
195/50R15 82V 1450:- ink moms 225/45R15 87W. 1650:- 195/50R16 84W 1790:- 225/45ZR17 94W XL 1990:- 225/40ZR18 92Y. 2595:- 235/40ZR18 95Y. 2695:- 245/40ZR18 97Y XL. 2795:- 235/35ZR19 91Y XL. 2995:- 255/35ZR19 96Y XL. 3295:- 295/30ZR19 100Y XL 3695:- 305/30ZR19 102Y XL 3795:- _________________ Mikael Rikede Bmw E30 S54 #67 Racebil Bmw M3 E30 |
||
Re:
Hur gick det? |
||
Re:
Det gick helt ok tycker jag. Däcken kördes under ett kval på Mantorp Park och jämfördes med Kuhmo K61 i samma storlek och skick under samma förutsättningar. Bilen var "optimerad" till Kuhmo's fördel. Varmtryck ca 2,1 kg Däcktemp fram var 60-70-75 (ytter-mitt-inner) Däcktemp bak var 60-70-85 (ytter-mitt-inner) Jag upplevde däcken som väldigt stabila i stommen med bra feedback och känsla. Dmack hade bättre "turn in" och kräver betydligt mindre camber för att funka optimalt. Hårdheten känns som ett mellan ting mellan Kuhmos K61 (medium) och K91 (hård). Skillnaden på bästa varv var 2,5 sek mellan däcken. Potentialen finns om tid läggs att ställa in bilen rätt, kanske ev mjukare sättning på bilen. Tidskillnaden hade minskat väsentligt om jag justerat ner cambern bak då det var extremt halt med "Kuhmo setup". Troligen så skulle jag också gott ner 0,2-0,3 kg i varmtryck. En uppskattning med rätt inställning på bilen är att däcket är snabbare än Kuhmo K91 men något långsammare än K61. Bör passa gatbilar bättre som inte kan få till rätt camber av andra skäl. Svårt att bedöma slitage men spontant väldigt bra. ![]() _________________ Patrik Skoog |
||
Ok, tack!
Funderade på att prova 225/45-15 bak på min sjua, men är gummiblandningen så hård är det nog ingen ide. Verkar finnas väldig få som provat dessa däcken. Priset är väl för högt kontra väl etablerade märke för att folk ska prova utan referens från andra. |
||
![]() |
Däck för banåka
![]() |
1, 2 >> 18729 besök totalt |