Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Pontiac Firebird -74 --- vintersäsong --- | << 1, 2, 3 ... 146, 147, 148 ... 219, 220, 221 >> 429 besök senaste veckan (1114891 totalt) |
Jag var bara tvungen att hitta eftersnacks tråden, och började skratta när jag läser vad jag skrev och bilderna dyker upp i mitt huvud som det vore i går: SEN var det väll den där kvällen igår... Å JAG kommer i håg mååånga citat för jag var ju näst intill nykter Bäst av alla måste ha varit: "min flickvän är en stalker..." Sen fanns ju Rejsas off-topic hörna även på plats: i millitär tältet på gräsmattan bakom kraniels lyx-hörna (som visst alla fick vara med på iaf thumbs up ) Å vad som hände i tältet fr.o.m 24:00->03:30 vet de som VÅGADE besöka denna fruktansvärda sodomi hytta! ++27°c, Sprit på plastpåse, folk som somnade i fel riktning, folk som höll på att bli kvar ÄVEN om de bodde på hotell....., tappra försök att beställa taxi kl03:30 FRÅN sturup rejsway (att de ens kom en taxi ÄR ett mysterium...), kaminer som matades med spån, många många obetalbara komentarer tex. Ofan, de var inte öl i detta glaset....de var visst gin! ska nog titta lite extra nästa gång jag sveper något i mörker... _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||||
Jösses! Det där var ett tag sen. Tänkte fylla på med lite info: -Mellan Kraniel och Westfield står Kenneth Lundblad (Kenlad här på Rejsa). -Den gula Seven är min! Och jag har fortfarande kvar den. Hade helt glömt att jag varit parkerad så nära en kändis! _________________ Johan Persson Min Super Seven https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=25919 Min och brorsans Alfa 155 banåkarbil https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=60496 |
||||||
Jupp - Steffe. Var är jag? Vem tog bilden? |
||||||
Jag bidrog med en bag in box med Gin som jag inte kände att jag skulle dricka upp själv. Perfekt att ta med till träffen tänkte jag Fick den i 25-årspresent av Sweanders och Björn Karlsson _________________ Martin Öberg |
||||||
Grym bild som sagt. Och grym träff, om än lite blöt (på många sätt).
När Pontiacen är reggad och körbar, tycker jag minsann att rejsa borde fira det med att ställa till med en ny träff på sturup eller knutstorp! Någon som har ett tips på odometer till ekipaget? Trodde dashen hade den funktionaliteten, men det visade sig vara fel. Behöver inget som syns egentligen, och hastighetsmätare finns ju i dashen. Det är mest för besiktning, samt hålla koll på serviceintervaller osv. I värsta fall får det bli en GPS-hastighetsmätare från tjineserna, men en extra display känns lite onödigt bara för att kunna ha koll på sträckan. Den får i så fall hamna i skymundan någonstans. Handsfacket kanske. https://www.ebay.com/itm/52mm-Univer |
||||||
/Johan B _________________ Johan B |
||||||
Tumstock lär funka länge i ditt fall.
Nä, förlåt. Jag kunde inte låta bli denna frispark som du bjöd på. Jag läser din tråd ofta och beundrar bygget. Jag hoppas också att få se den i verkligheten någon gång. Snyggt jobbat! _________________ SO Johansson |
||||||
Det tycker jag låter som en toppenidé. På tok för länge sedan jag träffade rejsianer! Däremot så tänker jag inte dricka bag-in-box-sprit denna gång! Och just ja - Ditt bygge är helt underbart _________________ T i m P a h l b e r g Searching for the holy grail ... |
||||||
För jänkebilar finns det ju en formel som funkar: Tankvolym/2 =räckvidd i mil vid lugn körning. Sen gör du en snygg liten kolfiberpanel i förardörrens insida där du filar ny skåra vid varje tankning. Service/ombyggnation vid var femte skåra eller första nattfrosten för säsongen...
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||
Trodde jänkebilar som användes inte var rädda för nattfrost? Normalt sett brukar ju gjutjärnet hålla värmen över natten bara de blivit varmt även om de är rejält kallt på natten? En fördel med mycke gods. Hänger dock som sagt på att den brukas varje dag _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||
Tack för alla tips angående Odometer!
Många bra idéer trillade in. McRaes hjul är ju ganska behändigt, eftersom man alltid har armbågen utanför dörren, men den är ju inte fast monterad så det är väl risk att bilprovningen reagerar. Dessutom kan det bli lite gnälligt nu när man inte får pilla på mobilen ens. Undrar vad lagen säger om pinnar i handen utanför bilen? Det fick bli tumstock istället. Strapsade den på buren. Smidigt att plocka fram när man rulla den någon gång i garaget Om man ska vara lite mer seriös... Hur stryper man effekten på en motor egentligen? Har en hydraulpump i bilen som är donerad från en pallyft. Den är nog lite överdimensionerad - när man sätter igång den så flimrar och blinkar allt annat i bilen under startögonblicket. Antagligen kräver motorn en hel del kräm för att dra igång. Frekvensomvandlare är ju såklart enklaste lösningen gissar jag. Känns dock drygt att pilla dit ytterligare en grunka... Kan man fysiskt göra något? Riva bort lite lindningar eller nåt liknande? |
||||||
Det finns ju beprövade sätt för att montera femte hjulet
https://goo.gl/images/3tBjYt Men jag tror det blir jobbigt att få odo att accepteras av besiktning. Sen är ju ditt framtida syfte lite annorlunda. Du kan ju mäta med snöre, med knut på varje famn (för lodning av vattendjup), för längre än så från garaget kommer den inte vara ofta. Cykeldator har ju funkat för andra, där belysning på displayen har varit största problemet... Besiktning förresten, det behöver du väl bara göra en gång? |
||||||
Nog om odometergrejen... Den löser sig.
hade uppskattat lite hjälp med elmotorn dock.
|
||||||
Våra race- och banåkarbilar Pontiac Firebird -74 --- vintersäsong --- | << 1, 2, 3 ... 146, 147, 148 ... 219, 220, 221 >> 429 besök senaste veckan (1114891 totalt) |