Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Pontiac Firebird -74 --- vintersäsong ---
<<   1, 2, 3 ... 146, 147, 148 ... 219, 220, 221   >>
429 besök senaste veckan (1114891 totalt)
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6053



Är det inte Björn grönesjö som står med röda byxorna i skåpbilen?

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3372



Den träffen altså Det är något man aldrig glömmer!

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6499



Visst är det jag i den blå Åplen i bakgrunden med

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3372




Jag var bara tvungen att hitta eftersnacks tråden, och började skratta när jag läser vad jag skrev och bilderna dyker upp i mitt huvud som det vore i går:
SEN var det väll den där kvällen igår...
Å JAG kommer i håg mååånga citat för jag var ju näst intill nykter
Bäst av alla måste ha varit:
"min flickvän är en stalker..."

Sen fanns ju Rejsas off-topic hörna även på plats: i millitär tältet på gräsmattan bakom kraniels
lyx-hörna (som visst alla fick vara med på iaf thumbs up )

Å vad som hände i tältet fr.o.m 24:00->03:30 vet de som VÅGADE besöka denna fruktansvärda
sodomi hytta! ++27°c, Sprit på plastpåse, folk som somnade i fel riktning, folk som höll på att bli kvar ÄVEN om de bodde på hotell....., tappra försök att beställa taxi kl03:30 FRÅN sturup rejsway (att de ens kom en taxi ÄR ett mysterium...), kaminer som matades med spån, många många obetalbara komentarer tex. Ofan, de var inte öl i detta glaset....de var visst gin! ska nog titta lite extra nästa gång jag sveper något i mörker...

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
JohanP
Billeberga
Här sen Okt 2004
Inlägg: 105



meldert skrev:
Marcus Gustafsson skrev:
And ersJepp sson skrev:
Jag är känd som pallbockskungen här på rejsa eftersom det är... ett långtidsprojekt.


Men vi har ju sett den i verkligheten!


Hur många Rejsianer är det egentligen på bilden?


Fantastisk bild från rejsaträffen på Sturup gissar jag... Hjälp mig ersätta frågetecknen!

Från vänster till höger (med risk för att några rejsanamn är gamla): ?, ?, Jeppson, Ragnar, Bisting, ?, ? (i skåpbilen), Kraniel (tror jag), ?, Westfield (sittandes i sin Westfield), Meldert, ?, ?, ? (de sista två längst bak vid Saaben, den siste kan vara Fuling). Dessutom är jag rätt säker på att jag vet vem ägaren till EVO:n i förgrunden är/var... :P (oj, vilken gammal bild).


Jösses! Det där var ett tag sen.

Tänkte fylla på med lite info:
-Mellan Kraniel och Westfield står Kenneth Lundblad (Kenlad här på Rejsa).
-Den gula Seven är min! Och jag har fortfarande kvar den.
Hade helt glömt att jag varit parkerad så nära en kändis!

_________________
Johan Persson

Min Super Seven https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=25919
Min och brorsans Alfa 155 banåkarbil https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=60496
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6053



Är väl Steffe som står brevid den röda 7a? (i den gul svart rutiga funktionärsjackan)

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

J.Schuman skrev:
Är väl Steffe som står brevid den röda 7a? (i den gul svart rutiga funktionärsjackan)

Jupp - Steffe. thumbs up

Var är jag?
Vem tog bilden?

_________________

Rice and shine
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Jovani skrev:
Ofan, de var inte öl i detta glaset....de var visst gin! ska nog titta lite extra nästa gång jag sveper något i mörker... [/i]


Jag bidrog med en bag in box med Gin som jag inte kände att jag skulle dricka upp själv. Perfekt att ta med till träffen tänkte jag

Fick den i 25-årspresent av Sweanders och Björn Karlsson

_________________
Martin Öberg
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12863


Trådstartare
Grym bild som sagt. Och grym träff, om än lite blöt (på många sätt).
När Pontiacen är reggad och körbar, tycker jag minsann att rejsa borde fira det med att ställa till med en ny träff på sturup eller knutstorp! thumbs up

Någon som har ett tips på odometer till ekipaget? Trodde dashen hade den funktionaliteten, men det visade sig vara fel. Behöver inget som syns egentligen, och hastighetsmätare finns ju i dashen. Det är mest för besiktning, samt hålla koll på serviceintervaller osv.

I värsta fall får det bli en GPS-hastighetsmätare från tjineserna, men en extra display känns lite onödigt bara för att kunna ha koll på sträckan. Den får i så fall hamna i skymundan någonstans. Handsfacket kanske.
https://www.ebay.com/itm/52mm-Universal-Digital-GPS-Speedometer-Odomet . . . .
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5591



And ersJepp sson skrev:

Någon som har ett tips på odometer till ekipaget?
Det är mest för besiktning, samt hålla koll på serviceintervaller osv.

Har du tänkt köra så mycket / år...

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1498

Namndispens
Namndispens

super7 skrev:
And ersJepp sson skrev:

Någon som har ett tips på odometer till ekipaget?
Det är mest för besiktning, samt hålla koll på serviceintervaller osv.

Har du tänkt köra så mycket / år...



/Johan B

_________________
Johan B
Citera
McRae
HQ
Här sen Maj 2004
Inlägg: 457




_________________
Rɑnɑld MɑcLeɑn
------------------

Speed costs money, how fast you wanna go?
Citera
NBC2

Här sen Dec 2007
Inlägg: 273



Tumstock lär funka länge i ditt fall.
Nä, förlåt. Jag kunde inte låta bli denna frispark som du bjöd på.

Jag läser din tråd ofta och beundrar bygget. Jag hoppas också att få se den i verkligheten någon gång.
Snyggt jobbat!

_________________
SO Johansson
Citera
Ankaret
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 8104



And ersJepp sson skrev:
Grym bild som sagt. Och grym träff, om än lite blöt (på många sätt).
När Pontiacen är reggad och körbar, tycker jag minsann att rejsa borde fira det med att ställa till med en ny träff på sturup eller knutstorp! thumbs up


Det tycker jag låter som en toppenidé. På tok för länge sedan jag träffade rejsianer!
Däremot så tänker jag inte dricka bag-in-box-sprit denna gång!


Och just ja - Ditt bygge är helt underbart

_________________
T i m P a h l b e r g
Searching for the holy grail ...
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8040



För jänkebilar finns det ju en formel som funkar: Tankvolym/2 =räckvidd i mil vid lugn körning. Sen gör du en snygg liten kolfiberpanel i förardörrens insida där du filar ny skåra vid varje tankning. Service/ombyggnation vid var femte skåra eller första nattfrosten för säsongen...
Citera
mekluuba
Göteborg
Här sen Okt 2013
Inlägg: 57



Polaren satte cykeldator på kardanen. Fällde in displayen i instrumentpanelen så att bara ODOmeter-värdet syntes och resten av infon doldes.

_________________
Victor Hofmeijer
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2743



Mats Karlsson skrev:
För jänkebilar finns det ju en formel som funkar: Tankvolym/2 =räckvidd i mil vid lugn körning. Sen gör du en snygg liten kolfiberpanel i förardörrens insida där du filar ny skåra vid varje tankning. Service/ombyggnation vid var femte skåra eller första nattfrosten för säsongen...


Trodde jänkebilar som användes inte var rädda för nattfrost? Normalt sett brukar ju gjutjärnet hålla värmen över natten bara de blivit varmt även om de är rejält kallt på natten?

En fördel med mycke gods.

Hänger dock som sagt på att den brukas varje dag

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12863


Trådstartare
Tack för alla tips angående Odometer!

Många bra idéer trillade in. McRaes hjul är ju ganska behändigt, eftersom man alltid har armbågen utanför dörren, men den är ju inte fast monterad så det är väl risk att bilprovningen reagerar. Dessutom kan det bli lite gnälligt nu när man inte får pilla på mobilen ens. Undrar vad lagen säger om pinnar i handen utanför bilen?


Det fick bli tumstock istället. Strapsade den på buren. Smidigt att plocka fram när man rulla den någon gång i garaget thumbs up








Om man ska vara lite mer seriös... Hur stryper man effekten på en motor egentligen?

Har en hydraulpump i bilen som är donerad från en pallyft. Den är nog lite överdimensionerad - när man sätter igång den så flimrar och blinkar allt annat i bilen under startögonblicket. Antagligen kräver motorn en hel del kräm för att dra igång.
Frekvensomvandlare är ju såklart enklaste lösningen gissar jag. Känns dock drygt att pilla dit ytterligare en grunka...
Kan man fysiskt göra något? Riva bort lite lindningar eller nåt liknande?
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19497



Det finns ju beprövade sätt för att montera femte hjulet
https://goo.gl/images/3tBjYt
Men jag tror det blir jobbigt att få odo att accepteras av besiktning.

Sen är ju ditt framtida syfte lite annorlunda.

Du kan ju mäta med snöre, med knut på varje famn (för lodning av vattendjup), för längre än så från garaget kommer den inte vara ofta.
Cykeldator har ju funkat för andra, där belysning på displayen har varit största problemet...

Besiktning förresten, det behöver du väl bara göra en gång?

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
St3v3
Lycksele
Här sen Feb 2005
Inlägg: 266



Niklas Falk skrev:

Cykeldator har ju funkat för andra, där belysning på displayen har varit största problemet...


Han har ju hastighetsmätare redan så belysning/besiktning är inte ett problem

_________________
S Örnberg
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12863


Trådstartare
Nog om odometergrejen... Den löser sig.

hade uppskattat lite hjälp med elmotorn dock. thumbs up

And ersJepp sson skrev:
Hur stryper man effekten på en motor egentligen?

Har en hydraulpump i bilen som är donerad från en pallyft. Den är nog lite överdimensionerad - när man sätter igång den så flimrar och blinkar allt annat i bilen under startögonblicket. Antagligen kräver motorn en hel del kräm för att dra igång.
Frekvensomvandlare är ju såklart enklaste lösningen gissar jag. Känns dock drygt att pilla dit ytterligare en grunka...
Kan man fysiskt göra något? Riva bort lite lindningar eller nåt liknande?
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Pontiac Firebird -74 --- vintersäsong ---
<<   1, 2, 3 ... 146, 147, 148 ... 219, 220, 221   >>
429 besök senaste veckan (1114891 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande