Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
3015 besök totalt |
_________________ Chriss Rice Mazda MX-5 Roadsport C #61 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74270 Opel speedster https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=113779 |
||||
_________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||
Är väl den Standard-Triumph motor någonstans runt 1,2-1,3 liter som satt i bl.a. Herald och Spitfire?
Länge sedan jag pillade på dessa, men nog ser det så ut. Även samtida BMC och Ford motorer var ju ganska snarlika Volvorovorna när det begav sig. Lättskruvat var det iaf vad jag minns. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Förr så var det vanligt att man målade efter bla. för att det blir en viss gänglåsning iaf. på pinnbultar och man kan i efterhand se om nån skruv lossnar (färgen spricker). Sen ser man ju även om motorn har varit skruvad med. Var säkert oxå nån engelsman som tyckte det var snyggt... ![]() _________________ Anders Johansson MGB Roadster -74 |
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
3015 besök totalt |