Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
2 besök senaste veckan (1729 totalt) |
Köra bana med stum mittdiff??
Hej! Hur skulle en bil bete sig med stum mittdiff, öppen framdiff och diffbromsad bakdiff? Som vi har nu så är det en planetväxel i mittdiffen som delar kraften 38/62 fram/bak. Detta ställer eventuellt till problem vid mappning och rakt fram åka. Funderar på att Aga mittdiffen men undrar hur det påverkar beteendet på bana! Mvh Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
Verkar ha diskuterats här förr:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=600210&sid=a9daed50c34c5f520d8c1589a583efd2 Guson _________________ Tomas Gunnarsson |
enligt den tråden så ska det ju funka fint på bana, vi får se hur den ter sig!
MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
Tycker att mittendiffen inte är den stora "boven i dramat".
Att framdiffen är öppen tycker jag är mer problem, anledningen är att bilen får mer eller mindre understyrning vid överstyrn ing (dålig förklaring ...) beroende på om innerhjulet har grepp eller inte, så den beter sig inte konsekvent vid överstyrning. Det är iaf hur jag upplever det på min bmw 330xi på vinterväglag. ![]() _________________ AIexander StenvaII |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
2 besök senaste veckan (1729 totalt) |