Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
RCZ-R vs Boxster - på Mantorp
3946 besök totalt
Peter Sundfeldt
Linnéstaden, Göteborg
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Längesedan man hängde här, men här är en färsk inspelning av en aktuell duell. Roligt att Peugeot äntligen tar i lite. Man skulle vilja att de tar i ännu mer nästa gång. Men det här är bra. RCZ-R är en riktigt rolig erfarenhet. Det enda jag saknade var R-däck, med gatdäck känner man sig som buse mot däcken. Skulle vara intressant att prova bilen med andra däck.
Och Boxstern, ja, den bara är där. Billigast i sortimentet, lite sedd över axeln av hardcore-Porsche-gänget. Men ändå så effektiv och snabb i sitt enklaste utförande.

Ängelholm
Här sen Jun 2005

Snyggt reportage! rcz-r verkar riktigt kompetent på bana! Fick du känna på den på gata också? Har läst lite om att den skulle vara lite hård på gata.

Vad var det som tjöt i däcken i slutet?

Linnéstaden, Göteborg
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Den är lite stötig som alla sportbilar kan vara på vanlig väg, men det är inget jag störs av. Man vet ju vad det är man åker i. Däckstjutet på slutet? Det var en Formel Renault som snurrade lite i chikanen. Bra timing av föraren!

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Lite lattjo är att jag (och antagligen flera?) fått för mig att Peggan varit mer en bil för glidare som vill synas och att den skulle vara relativt o-sportig körmässigt. Tänk vad fel det kan bli med marknadsföring

Fixhult
Här sen Apr 2004

Magnus Thomé skrev:
Lite lattjo är att jag (och antagligen flera?) fått för mig att Peggan varit mer en bil för glidare som vill synas och att den skulle vara relativt o-sportig körmässigt. Tänk vad fel det kan bli med marknadsföring
RCZ med 156hk och automat är nog lite annorlunda körmässigt än RCZ R.
Utan framdiffen så blir det nog lite andra vinklar på smilbanden.

meantek
Flen
Här sen Mar 2013

Magnus Thomé skrev:

Vanliga RCZ är ju en hemorojdkälke. RCZ R ska vara betydligt mer hardcore, men jag förbehåller mig rätten att kalla den en (hutlöst dyr) kälke att frakta sin frisyr i tills jag provkört, även den. Precis som Audi TT.

Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Peggan - 4'an innan depåböjen, oj!
Porschen - 2'an i Mjölby, oj!

Niklas Falk skrev:
Magnus Thomé skrev:
RCZ med 156hk och automat är nog lite annorlunda körmässigt än RCZ R.
Utan framdiffen så blir det nog lite andra vinklar på smilbanden.

"R" var det ja, förstås.

Malmköping
Här sen Nov 2002

Snyggt reportage Peter .

NS BTG: 9.10.21

Citera
Peter Sundfeldt
Linnéstaden, Göteborg
Här sen Apr 2004

Trådstartare
RCZ-R har ju mer aggressiva hjulvinklar också. Det är så man vill ha det. Och det här med utväxlingarna är lite roliga att jämföra. Men visst, när och om de här två pressas längre tid mot varandra är Porschen säkert mest uthållig. Effektiv, som sagt.
Man får kalla RCZ-R vad man vill, men rätt behandlad och skodd går det ha vilken frisyr som helst i den. Det är till exempel många olika frisyrer som kör svårhårda Ferraris idag, om man säger.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Hade du haft loggar så skulle man ju vilja se dom thumbs up

www.rejsa.nu/loggar

Linnéstaden, Göteborg
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Ok, ja, har ju någon så'n liggande i garaget. Ska kolla om den överhuvudtaget är användbar. Kommer fasen inte ens ihåg vad den heter, tyckte aldrig att det funkade riktigt. Ska kolla till nästa gång.

Jönköping
Här sen Sep 2005

Kul o följa er på plats:), från teamet med vita BMW E30.

Här sen Jul 2003

Underbart repotage som vanligt! . Finns det hopp att Motorjournalen kommer tillbaka??!.

Som bilarna var specade i filmen, var Porschen dubbelt så dyr som Peggan?

https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA
https://www.instagram.com/faceliftgt
Citera
Peter Sundfeldt
Linnéstaden, Göteborg
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Mange skrev:
Underbart repotage som vanligt! . Finns det hopp att Motorjournalen kommer tillbaka??!.
Som bilarna var specade i filmen, var Porschen dubbelt så dyr som Peggan?

Man vet aldrig, just nu kör vi lite på försök och K5 är inte med och finansierar, men man tycker ju att de borde köra sitt fina varumärke igen !
Porschen har några dyra fälgar och är strax under 150 000:- dyrare än Peugeoten.

Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003

Kul reportage! thumbs up

Undrar om det skulle göra till eller från att smälla dit Peugeots hydridsystem (37 hk el som driver bara på bakhjuloen) med möjlighet till prestandahöjande och balanserande program?

Tungt och dyrt förvisso, men med intressanta möjligheter (både avs. prestanda och bränsleekonomi), tycker jag.

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Peter Sundfeldt
Linnéstaden, Göteborg
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Det finns säkert några sköna ingenjörer på PSA som har tänkt samma tankar som du, och/eller däromkring. Fransmän är inte fransmän för inte.

RCZ-R vs Boxster - på Mantorp
3946 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande