Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
systemtryck servopumpar
1414 besök totalt
Suddarn
Göteborg
Här sen Okt 2003

Trådstartare
systemtryck servopumpar

Vilka arbetstryck ligger styrservosystem på ? Gäller montering av kyl, blir redigt varmt vid banåka har jag märkt. Hur har ni löst det ?

A-H Sprite
Honda Integra DC2
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

I repmanualen till Pontiacan (tillverkad -74) står det att trycket kan, vid låga hastigheter (tex fickparkering osv), uppgå till ca 1000 psi. Siffran känns avrundad till närmsta heltal, så räkna upp några procent efter att du omkonverterat det till bar så bör du vara på säkra sidan. thumbs up

Sen vet jag inte om servotrycket ökat markant på nyare bilar osv, men det kanske kan vara en fingervisning i alla fall.
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002

Kring 100bar brukar det väl ligga omkring. Men ska du sätta kyl ska man ju ha det på retursidan och där har du inga extrema tryck.

Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

Siffran låter bekant och motsvarar de 70-80 bar jag minns.

Göteborg
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Tack, där dätter vi inga slangklämmor Så på retursidan har man vad ? Typ inget tryck alls ?

A-H Sprite
Honda Integra DC2
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

Re:

Suddarn skrev:
Typ inget tryck alls ?

Typ så...
Jag har kört med vanlig soppaslang och slangklämmor under flera år utan problem (på returen alltså...)
Citera
^MeTaNoLiC^
Vänersborg
Här sen Maj 2003

har för mig att min beemer har 2-300 bar.. hela pumpen sprack när jag "råkade" plugga en viktig anslutning

Kalix
Här sen Nov 2002

Re:

^MeTaNOLiC^ skrev:
har för mig att min beemer har 2-300 bar.. hela pumpen sprack när jag "råkade" plugga en viktig anslutning

Borde inte spricka då den har en intern tryckreglering som returnerar till sugsidan inne i pumpen.

Citera
^MeTaNoLiC^
Vänersborg
Här sen Maj 2003

Re:

Niklas Sandström skrev:
^MeTaNOLiC^ skrev:

Borde inte spricka då den har en intern tryckreglering som returnerar till sugsidan inne i pumpen.

det trodde jag med.. grejjen var den att jag hade sån där dum nivåreglering på bakre stötdämparna.. tog bort hela det systemet och trodde att man bara kunde plugga anslutningen på servopumpen men icke..
blev tvungen att byta till en pump utan det uttaget..

Västervik
Här sen Mar 2006

Här vill jag inflika en fråga.

Jag skulle behöva flytta min rem till servopumpen ett steg in mot blocket. Detta innebär att den får en större remskiva och alltså mer utväxling.

Vad tror ni om det? kommer jag pajja pumpen, eller kan det fungera?

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Asse
Karlstad
Här sen Jun 2004

Re: systemtryck servopumpar

Suddarn skrev:
Vilka arbetstryck ligger styrservosystem på ? Gäller montering av kyl, blir redigt varmt vid banåka har jag märkt. Hur har ni löst det ?

Så länge du kopplar kylet till sugsidan av pumpen är det lugnt. Har monterat en oljekyl på samma sätt själv, med slangklämmor. Har väl kört så 3-4 år nu

Accord -04
Citera
Skruva banåkabil
systemtryck servopumpar
1414 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande