| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
systemtryck servopumpar
|
1414 besök totalt |
|
systemtryck servopumpar
Vilka arbetstryck ligger styrservosystem på ? Gäller montering av kyl, blir redigt varmt vid banåka har jag märkt. Hur har ni löst det ? _________________ Peter Alfredsson Alfasud Ti Porsche 911E A-H Sprite Honda Integra DC2 |
||||
|
I repmanualen till Pontiacan (tillverkad -74) står det att trycket kan, vid låga hastigheter (tex fickparkering osv), uppgå till ca 1000 psi. Siffran känns avrundad till närmsta heltal, så räkna upp några procent efter att du omkonverterat det till bar så bör du vara på säkra sidan.
Sen vet jag inte om servotrycket ökat markant på nyare bilar osv, men det kanske kan vara en fingervisning i alla fall.
|
||||
|
Kring 100bar brukar det väl ligga omkring. Men ska du sätta kyl ska man ju ha det på retursidan och där har du inga extrema tryck.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
|
Re:
Typ så... Jag har kört med vanlig soppaslang och slangklämmor under flera år utan problem (på returen alltså...) |
||||
|
Re:
Borde inte spricka då den har en intern tryckreglering som returnerar till sugsidan inne i pumpen. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
|
Re:
det trodde jag med.. grejjen var den att jag hade sån där dum nivåreglering på bakre stötdämparna.. tog bort hela det systemet och trodde att man bara kunde plugga anslutningen på servopumpen men icke.. blev tvungen att byta till en pump utan det uttaget.. _________________ //Johan Karlsson |
||||
|
Här vill jag inflika en fråga.
Jag skulle behöva flytta min rem till servopumpen ett steg in mot blocket. Detta innebär att den får en större remskiva och alltså mer utväxling. Vad tror ni om det? kommer jag pajja pumpen, eller kan det fungera? _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
|
Re: systemtryck servopumpar
Så länge du kopplar kylet till sugsidan av pumpen är det lugnt. Har monterat en oljekyl på samma sätt själv, med slangklämmor. Har väl kört så 3-4 år nu
_________________ Erik Lindgren Honda Integra Type R K24 -98 Accord -04 |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
systemtryck servopumpar
|
1414 besök totalt |