Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Sponton MkIV 2011
<<   1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 38, 39, 40   >>
5 besök senaste veckan (329558 totalt)
tomcat
Herrljunga
Här sen Maj 2006

"... Och vad det verkar så passar "CFD bodyn" fortfarande på ramen efter det filande den utsatts för. Är det inte fantastiskt?"
Förmodar att tyder på att mirakel fortfarande kan inträffa ? ;-)
Snyggt jobbat som vanligt ove, är mycket imponerad över det jobb som du lägger ned på ditt projekt, keep up the work, det ser mycket bra ut så långt enligt min mening!

Citera
Speedsterspeed
Älta
Här sen Aug 2006

Hur går det?
Tittar varje dag....

Det är snart säsong och jag har hoppats på att få se din konstruktion på banan

2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Sakta lunkar det på. Nu skyller jag på en badrumsrenovering för att det inte händer så mycket. Lite småpiller som ploppar på plats allt eftersom. Det här är gängpluttar som ska in i ändarna på ramrören i fram och bak där kraschstruktur/vingfästen och sånt ska skruvas fast.

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
No turbos, no superchargers. Just pure electricity.
Citera
Speedsterspeed
Älta
Här sen Aug 2006

Hej

Badrumsrenovering kan ta en del tid
Hinner du med att göra ngt på bilen?

2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Då ska vi se. Aktuellt i veckan, utöver triviala ting som jobba, äta, barnens läxor, orkester, ridskolor och sånt:
-Stambyte thumbs up
-Badrumsrenovering thumbs up
-Kaninbursbygge thumbs up
-Ett par provflyglektioner thumbs up
-Turbofiera MkIIIan thumbs up
-Sova thumbs down

På nåt märkligt vis verkar dagarna proppfyllda med aktiviteter. Har det med sommartidsomställningen att göra att det verkar ha försvunnit åtminstone en timme per dag Skumt

Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

Re:

2fast4u skrev:
Då ska vi se. Aktuellt i veckan, utöver triviala ting som jobba, äta, barnens läxor, orkester, ridskolor och sånt:
-Stambyte thumbs up
-Badrumsrenovering thumbs up
-Kaninbursbygge thumbs up
-Ett par provflyglektioner thumbs up
-Turbofiera MkIIIan thumbs up
-Sova thumbs down

På nåt märkligt vis verkar dagarna proppfyllda med aktiviteter. Har det med sommartidsomställningen att göra att det verkar ha försvunnit åtminstone en timme per dag Skumt

Det där är ju bara sex kvällar. Är du så troende att du vilar på den sjunde dagen?
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Re:

And ersJepp sson skrev:
... vilar på den sjunde dagen?

Sånt tummar man inte på. Det ger dålig karma

Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

Re:

2fast4u skrev:
And ersJepp sson skrev:
... vilar på den sjunde dagen?

Sånt tummar man inte på. Det ger dålig karma

Du kommer aaaaaaaldrig bli klar om du tror på sånt där trams.
Citera
ZVR
Skogstorp
Här sen Nov 2004

Varför kunde man inte ge en timme av sin dag till dig, förstå om alla på Rejsa gav dig en extra timme var, då skulle allt ovan plus MKIV:an blir klar på en helg

Visby / Gotland
Här sen Aug 2007

Händer det något? redo för lack?

Linköping
Här sen Jun 2004

Re:

ZVR skrev:
Varför kunde man inte ge en timme av sin dag till dig, förstå om alla på Rejsa gav dig en extra timme var, då skulle allt ovan plus MKIV:an blir klar på en helg

Kan man inte göra så? Det finns gott om mellanchefer på stora företag verkar tro att man faktiskt kan det.
http://dilbert.com/strips/comic/2007-09-03/

Citera
ZVR
Skogstorp
Här sen Nov 2004

Bump

Gisekvarn
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Mhmm. Bumpar här och "Hur går det"ar på PM. OK då.

Helt overksam har jag inte varit även om jag haft lite garagesemester och pular med en massa annat för tillfället. Lite småmickel blir det naturligtvis ändå. Jag har letat efter och labbat med en del servomotorer för styrning av min höjdjustering. Sen lyckades jag hitta en växel i en "bra och ha låda" som hade passande kuggar både till domkrafterna och den motor jag tänkt använda med rätt axeldiametrar, rätt utväxling och allt på en gång. Galant värre. Den motor jag tänkt använda är en motor avsedd för RCbil. Borstlös komplett med kraftelektronik som är skit enkel att interfäjsa till en microcontroller, rimligt pris och dessutom är otroligt lätt. thumbs up

Den här labbuppkopplingen har stått och gungat bilen upp och ner i en knapp timme för att kolla att motorn och styreneheten är termiskt stabila i min applikation och det ser riktigt bra ut.

Ett smidigare hus att bygga in växeln i måste fixas till istället för den stora klumpen somstår på skrivbordet.

Sen har det väl varit en storstädning i garaget och ommöblering för att få mer utrymme för det som verkligen ska vara där. Enfielden har ju stått och tagit plats en längre tid så den har jag åxå gjort klart. Skitcool med alutank, dito sadel och stänkskärmar, lågt nerböjt styre. Ser ut som ett ladufynd av en gammal TTräser precis som jag ville. Sketaball.

Sen är det svårt att hålla fingrarna från engelska hjulet även om det är huset man meckar med:

Det börjar dra ihop sig till att aktiviteterna ska gå upp med MkIVan inom ett par veckor eller nåt, så vi får se. Jag har stört mig på att bakskärmarna harmonierar dåligt med de främre. De främre funkar bra aeromässigt, så det är de bakre som ska ändras. Nåt i den här stilen får det nog bli. Det få mogna ett tag, men jag tror det blir nåt sånt.

Citera
P.Eriksson
Lund, Skåne
Här sen Nov 2010

Ser riktigt bra ut ove!
Längtar tills "inom ett par veckor eller nåt"!

Grästorp
Här sen Jul 2004

Re:

P.Eriksson skrev:
Ser riktigt bra ut ove!
Längtar tills "inom ett par veckor eller nåt"!

+1

Täby, Stockholm
Här sen Aug 2006

Re:

2fast4u skrev:
Mhmm. Bumpar här och "Hur går det"ar på PM. OK då.

Helt overksam har jag inte varit även om jag haft lite garagesemester och pular med en massa annat för tillfället. Lite småmickel blir det naturligtvis ändå. Jag har letat efter och labbat med en del servomotorer för styrning av min höjdjustering. Sen lyckades jag hitta en växel i en "bra och ha låda" som hade passande kuggar både till domkrafterna och den motor jag tänkt använda med rätt axeldiametrar, rätt utväxling och allt på en gång. Galant värre. Den motor jag tänkt använda är en motor avsedd för RCbil. Borstlös komplett med kraftelektronik som är skit enkel att interfäjsa till en microcontroller, rimligt pris och dessutom är otroligt lätt. thumbs up

Den här labbuppkopplingen har stått och gungat bilen upp och ner i en knapp timme för att kolla att motorn och styreneheten är termiskt stabila i min applikation och det ser riktigt bra ut.

Den processorstyrda höjdjusteringen blir jag riktigt avundsjuk på!! I och för sig blir jag avundsjuk få en hel del annat också...
Tänk om man fick möjlighet att använda den här lösningen på vår bil... Kanske skall lobba för det hos SBF... Skulle lösa en del strul för vår del!

För att inte bli för bitter har jag dock funderat på att själv bygga en processorstyrd paddel-shift av vår Jerico-låda under nästa vinter. Borde väl gå att smuggla förbi reglementet?! Frågan är om det kan smugglas förbi familjerådet, dock... Vi får se hur det landar!

Imponerande, hur som helst!! thumbs up thumbs up

MVH/ Michael K

Väghållningsböcker och Videokurser!
www.speedlabacademy.se
http://instagram.com/speedlabracing
https://www.youtube.com/SpeedlabRacing
Citera
Michael Th
kallinge
Här sen Jul 2005

tycker inte du skall vänta
Citat:
inom ett par veckor eller nåt
utan smygstarta omgående
så vi får mer att berömma och bli imponerade av!! thumbs up

Gisekvarn
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Re:

Michael Th skrev:
... smygstarta omgående ...

Det här är en smygstart på väg att nå delmålet körbart chassie. Drevämnet måste ju bantas så långt det går. Och förses med fästhål, men det kommer i andra hand.

Det blev inte så oerhört mycket överskott kvar efter lite filande i datorn, FEM och ett antal timmars malande i fräsen. Malande är verkligen ordet förresten. Stålet var jäkligt hårt att skära i. Hur som helst så ser det bra ut tycker jag nog.

Citera
ZVR
Skogstorp
Här sen Nov 2004

Snyggt, hur mycket vikt fick du bort?

Hur står sig din "design" ur hållfastighetssynpunkt mot ett traditionellt drev?

Btw måste vara hjulafton idag när både Ajdén och du uppdaterar!

Ume
Här sen Jul 2003

Re:

ZVR skrev:

+1 thumbs up

Klippan
Här sen Sep 2004

Re:

Lillen skrev:
ZVR skrev:

+1 thumbs up

Ni får inte glömma brosans tråd, är ju han som kommit längst av oss.
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=51562

Dom där servorna och styrningen till dom vart har du köpt dom och hur mycket kostar dom?
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Sponton MkIV 2011
<<   1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 38, 39, 40   >>
5 besök senaste veckan (329558 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande