Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
2956 besök totalt |
http://www.youtube.com/watch?v=nL5d9
Litet klipp från körningen på kullen igår (2011 09 03) Tanken va att slå mitt tidigare rekord men så blev inte fallet.... Men ska titta under dagen hur mycket jag tappade på att få köra i trafik. Tror jag tappade minst 1.5sec på Ferrarin och sju till nio tiondelar på Porschen. Tidigare Rekord 58.7 Varvet med stoppklossen Ferrari 59.8 Varvet med den slöa Porsche 59.3 _________________ Kinnekulle : 54.0 Mantorp 1.19.4 Gelleråsen 1:08.2 3.4L supra mkiv Robin Antonsson |
||||||
Är det inte bättre att jaga Haavard Liens tider om du vill kalla det rekordkörning?
![]() Det är ju ingen formelbil direkt det heller. |
||||||
Är ju jakten på gatbils rekordet.
Bilen du la bild på är ju väldigt långt där ifrån och kör med Slicks. Jag skulle nog kunna kapa minst 2 sec med Slicks, men då lämnar man ju gatbils delen igen. _________________ Kinnekulle : 54.0 Mantorp 1.19.4 Gelleråsen 1:08.2 3.4L supra mkiv Robin Antonsson |
||||||
OK, ett chassinummer som är besiktat UA och i trafik på E-märkta däck då, eller är det alltför begränsat
![]() Utan annat reglemente att bry dig om så borde RoadsportA-tiderna vara småpotatis att plocka (låga 58or som bäst de senaste åren, med 58orna duggar inte tätt). Men du har vikten emot dig (nåt som Lien bevisar inte måste vara ett absolut problem så länge du hittar däck som fungerar, det är ingen extrem lättviktare han kör, men ingen elefant heller). |
||||||
Vad är "gatbilsrekordet" som du jagar?
Har för mig att Stellan Hedenby körde sub 59 med en gammal 240 med B23 sugis och 205 breda gatdäck (inte r-däck) i mitten av 90-talet på en SLC-tävling. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
57.2 Satt av en Porsche i porsche kuppen. race dämpare å lite annat på den så kanske inte 100% gatbil men en bra tid att sikta på. Ang 240in så har jag otroligt svårt att tro det. om det skulle vara sant så är ju frågan varför nästa ingen kommer under minuten med riktigt moddade moderna gatbilar på R-däck. Luktar BS _________________ Kinnekulle : 54.0 Mantorp 1.19.4 Gelleråsen 1:08.2 3.4L supra mkiv Robin Antonsson |
||||||
Kolla på vad ercup bilar ligger på...
Tror även det sattes en ganska bra tid när norska gt var där i år, en Corvette var nere på riktigt låg tid. Det är ju duktigt vanskligt att jämföra tider så här mellan klasser och så kallade "gatbilar" Även om det börjar gå riktigt snabbt i eran time attack på kullen (jag är ju numera helt chanslös med pb på 1.05:2) så går det undan riktigt med låg effektbilar på smala r däck tex ercup _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n ![]() |
||||||
|
||||||
_________________ Kinnekulle : 54.0 Mantorp 1.19.4 Gelleråsen 1:08.2 3.4L supra mkiv Robin Antonsson |
||||||
Jag har kört 59,7 med min Speedster på 205/50-15 Toyo 888 Hard och 160hk på första shakedown med den. Stellan hade väl 230-250hk och är fd Europamästare i Kart ( köra bil, det kan han :-D ) och kört några tusen varv på kullen med den bilen. Tror Fredrik SLC har lite tider kvar för Johan Racings 240 vid samma tidpunkt och som låg där i faggorna också (Ircc är väl bäst att lägga till) Men hur som helst, så är 57s jävligt snabbt ![]() ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Reglemente: http://www.ercup.se/index.asp?D=158 ER-cupbilarna är ju inte "gatbilar". Vet inte vad dom väger... Tror det är max 2liter n/a som gäller och 2.5liter för 8-ventilare. Vanliga e-märkta 205'or R-däck. |
||||||
Speedstrern och bilar som Eliser är ju som gjorde för Kullen, men 59.7 är riktigt bra. Lite annat med 1700 kg (ink förare och bränsle) Saken med kullen är ju den att du inte har någon nytta av dina hk, på baksidan (inte stockholm) så är det bara en ren naktdel med turbo och mycket effekt. På rakan kanske du kan vinna 2 sec, men att en 1500kg bil kan hänga på en 800kg bil tycket jag imponerar. _________________ Kinnekulle : 54.0 Mantorp 1.19.4 Gelleråsen 1:08.2 3.4L supra mkiv Robin Antonsson |
||||||
Jag tappar hur mkt som helst på rakan... På baksidan ångar jag på ok. Så visst har du nytta av effekt även på kullen.
Hur som kollade din film och nu jäklar sitter ditt spår bra! Det krävs balls att komma på sladd ut under bron ![]() Riktigt imponerad av både din körning och din tid du satt, ska du ner lägre så börjar det bli svårt och krångligt. _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n ![]() |
||||||
Det är ingen som försöker ta något ifrån dig. Det är en sjukt bra tid du satt. Jag såg fram imot att se dden och dig på banan och räknade med att bli varvad mest hela tiden. Men allt snack om rekord hit och dit för gatbilar etc som det hålls på med i många trådar är det ännu fler som tröttnat på för det leder ingenstans. Det jag reagera lite över när det gäller detta är klagan över andra långsamma bilar. Det var en trackday där alla försökte nöta lite varv och förbättra sig själva. Att köra time attack mitt i det förstör andras flyt lika mycket som du stördes. Enda gången jag hade turen att se din kärra på banan var det 4- 5 bilar som låg bakom och ville köra fortare. Jag körde två pass på eftermiddagen i snabba gruppen utan nästan någon trafik alls. Låg på 1.03 tider 15 varv i rad under ett pass varken kom jag ifatt eller blev ifatt åkt av någon. Då tror jag du skulle haft bra chanser att hitta ett fritt varv. Synd att du inte lyckades med ditt mål. _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||||||
Klagan va med aningens glimten ögat.
Jag körde många pass och försökte ställa in bilen. Den va inte bra alls på morgonen och jag fick åka runt å ställa in den. Kändes lite pinsamt att vara ivägen på förmiddagen men försökte släppa förbi så gott jag kunde. Har inte blivit många varv detta året så varje träff känns som att komma med en helt ny bil nästan då mycket har skruvats från träff till träff.
_________________ Kinnekulle : 54.0 Mantorp 1.19.4 Gelleråsen 1:08.2 3.4L supra mkiv Robin Antonsson |
||||||
Jag ska inte ta gift på saken då jag inte hittar varvtiderna, men Fredrik Nilsson (Falkenberg) vill jag minnas slog till med 55-56 s. runt Kinnekulle på r-däck i sin gatregisterade silvriga BMW E36M3 som senare fick vagnbok och tävlade i BMW Cup (#20).
Detta var runt år 2006-2007. Att M3:an var en gatreggad "rallybil" kanske spelar mindre roll - gatreggad som gatreggad ![]() Vi som var där och blev omkörda av Fredrik vet att det gick ruskigt fort ![]() EDIT: Köhlertrimmad 3.2L på 350-360 hk och rensad E36-kaross. _________________ BMW MC-klubben |
||||||
Sorry för lite OT..
också väldigt snabbt ![]() ![]() ![]() Var det 205/50/15 runt om ? Tack Joachim _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||
Lika imponerande och snyggt kört som vanligt Robin..... synd man inte kunde vara med
![]() Man kanske skulle bygga en Jdm bil så du inte hade en walk in the park varje gång ![]() ![]() _________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
||||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
2956 besök totalt |