Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (8078 totalt) |
Tror bara att det rörde den 5-cyl. gjutjärnsdieseln Volvo hade innan de släppte sin egna D5. De 5-cyl. bensinmotorerna är Volvos egna aluminiummotorer om jag inte minns helt fel. _________________ /David Söderblom |
||||||
den har nog kostat mer - Smidde stempler + H-profil råder - MYE sliping, porting og balansering. står ju där att mycket är gjort med portning och topp. smida kolvar och stakar resten är hemligt ![]() http://www.motordesign.se/ kent löser det mesta i volvo väg _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||||
Helt otroligt! Måste vara rekord i intresse på så kort tid i rejsas historia om ett inlägg om Volvo 240
![]() Känns ibland som 240 bara klassas som traktor här annars ![]() Hoppas detta tas med glimten i ögat. _________________ Jonas Andersson. Kör Volvo 244 Turbo på bana. Volvo 850 som brukis. Ford Sierra på vintern. |
||||||
Fast i det här fallet är ju traktorn så pass ombyggd att den kan börja klassas som en bil, därav intresset ![]() |
||||||
Att det går ypperligt att bygga banbil på 240 har bevisats många ggr. Både proffesionellt när det begav sig (fråga Peggen t.ex.
![]() ![]() Men det här bygget är i en helt annan klass IMHo, uppe i stratosfären. Tappade hakan på bilden "nä jag tog ut grenröret (som ju redan var kanonfint, (min kommentar)) för att slipa ner och kroma" Huvva!!! Vilken motor, och vilken BIL! och vilken galen byggare (i bästa bemärkelse!!!!) _________________ ![]() |
||||||
Genomgående "skitsnyggt" bygge som förmodligen skulle få mig att stå å dregla länge över bygget.
Det jag gillar extra mkt är hur han har löst å byggt växelpaddlarna och funktionen av dem ![]() |
||||||
Grymt bygge. Det är konstigt hur man reagerar på olika bilar och modeller. Är det en gammal 240, Capri, Micra eller dylik som någon modifierar till banbil måste jag bara läsa tråden. Gör någon samma sak med en modern Porsche t.ex. bryr jag mig oftast inte för fem öre. Man är skadad på något vis, det är helt klart
![]() _________________ Andreas Andersson |
||||||
Jo tack.Är själv 240 Grp A frälst och åker delvis banpreppad 240turbo ![]() _________________ Jonas Andersson. Kör Volvo 244 Turbo på bana. Volvo 850 som brukis. Ford Sierra på vintern. |
||||||
Jag blir lika förvånad varje gång nån höjer på ögonbrynen åt en Volvo överhuvudtaget då alla är så insnöade på BMW , Porsche mm ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||
Jonas din bil är bara så LÄCKER ![]() ![]() och att den är 4 dörrars ![]() Se till å trimma nu så du hänger med bara ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||
Trimdjävulen är en förförisk men dyr jävel att umgås med ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
OJ! tackar så mycket ![]() din raket. Du vet K-jetronic har ju sina begränsningar och jag är reeedigt insnöad på det. Lägger gärna tid å pengar på att få resten av bilen att bli som jag vill. Liten men ständig och hållbar utveckling är målet... _________________ Jonas Andersson. Kör Volvo 244 Turbo på bana. Volvo 850 som brukis. Ford Sierra på vintern. |
||||||
Men så underbar skön att känna när plattan åker i golvet Magnus ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (8078 totalt) |