Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Fulda Carat Extremo
956 besök totalt
törnan

Här sen Mar 2003

Trådstartare
Fulda Carat Extremo

Är det någon som har åsikter om Fulda Carat Extremo? Jag har tänkt ge mig på mågon eller ett par banträffar i år och behöver även ny gatdäck och eftersom det är så passande att jag genom jobbet får mycket förmånliga priser på Fulda så funderar jag på att spara lite pengar genom att köpa däck från dem.
Jag har aldrig tidigare kört på bana och bilen är en Mazda 323 Turbo 4wd -87 så hyffsat lätt är den ju.
Åter till frågan, kommer jag bli besviken och slita mitt hår om jag kör med dessa på bana? JAg resonerar som så att jag har ingen erfarenhet av att köra på bana och därför kanske det spelar mindre roll om jag har ett "sämre" däck, har jag fel??

Vargön
Här sen Feb 2003

Jag körde på Fulda Carat Attiro förra året, det var väl som de flesta andra vanliga gatdäck, efter ca 10 varv på Kullen var däcken för varma och började bli halkiga och gav väldigt taskig styrrespons....
Detta var varma soliga sommardagar med ca 25-30 grader i luften....
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003

Jag har Fulda Extremo Carat på "till-och-från-banträffarna"-fälgarna. Bra på gata, men inget vidare på bana. Har åkt en banträff på dem och det tog halva däcket.
Funkar fint som regndäck dock! thumbs up

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Jag har kört med FCE en säsong på bana. Det gick sisådär. De överhettar relativt snabbt med lite rallycross som följd. Som nybörjardäck och ekonomisk kompromiss är de nog inte så tokiga ändå, speciellt inte med en lätt bil. (Min vägde 1550 kanske) Däcken är snälla och tydliga. De förråder en inte.
FCEs våtegenskaper är dessutom ganska bra.
Ang. slitage så körde jag en hel säsongs träffar med BMWSC och en repa TOR till ringen + 2500 landsvägsmil på min uppsättning. Efter det var det iofs inte mycket mönster kvar men ändå...
Som kompromiss mellan gata och bana fungerade det.

Så med en lätt bil som förstagångare tror jag inte att man kommer slita sitt hår om man kör med FCE.

Här sen Mar 2003

Trådstartare
Låter som att de kan funka OK altså.
Då blir det bara att ringa o deala med leverantören på tisdag o se om man kan få till något sjysst special pris, måste ju veta vad jag säljer för något annars måste jag ju rrekomendera Eagle F1 till alla kunder ju

Fulda Carat Extremo
956 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande