Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 29075 besök totalt |
Ett ljudprov. Inte riktigt nöjd jämfört med många andra system. Blir att botanisera mer i detta.
http://www.youtube.com/watch?v=0ePCa _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
Har fått någon form av startproblem som är lurigt att härleda. Bilen har vid 3 tillfällen varit stendöd när den har varit varm och jag skall starta motorn. Jag får ett klickljud men ingen reaktion på startmotorn. Bränslepumpen går dock. Tidigare ggr så har det varit så att jag har avvaktat 10 minuter och sedan har den hoppat igång. Nu är den dock stendöd. Har beställt DEM relä men känslan är att det är någon med den förhatliga Imobilzern som ställt till det. Frågan är om man kan montera bort VDO imobilizern? Gamla larm är ett gissel!
![]() Funderar på att besälla RS dörrsidor också då jag ändå inte har någon ambition att bygga billjud i bilen. Vart köper man snygga dörrsidor med uttag för fönsterhissar och annat som är standard? ![]() _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
Re:
Välkommen till 964! ![]() Kolla tändspolarna. Jag led av liknande problem på min gamla häck (under båda omgångarna som jag ägde den ![]() Men 964 är lite av Porsches lilla egna Maserati. Kul när den funkar, men.... ![]() _________________ -- |
||
Det låter ju som klassiska startmotorproblem. Vore det en jänkare så är spett att knacka med din vän, men så lättåtkomligt sitter väl inte startmotor/solenoid på en 964?
Lite klent med strömming till soloneoiden (tändningslås/startknapp, oxid, lösa kabelskor, dålig jord, ...)? Alla andra problem borde väl vara njö-njö-njö-njö-njö-njö-njööö utan gnista och/eller bränsle. ![]() |
||
Gick ut ytterligare en gång och gjorde ett försök till. Ingen reaktion först men sedan valde jag att hålla kvar nyckeln i ändläget för start och vips så gick startmotorn igång. Körde en lång sträcka för att allt skulle vara genomvarmt. Stannade på garageuppfarten och provade att starta igen och stendött vid försök 1. Testade sedan att vrida till ändläget på nyckeln och sedan tillbaks för att sedan gå tillbaks igen till ändläget och då hoppade motorn igång igen. Skall kika på startmotorn imorgon och se så att allt sitter som det skall det lutar dock mer åt Immobilizer, DEM alt tändningslås......krånglande tändningslås hoppas jag inte på...
![]() _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
Re:
Hmpff ![]() Det är ingen i hela världen som kan säga att den krånglar mer än vad mina Maseratis gjorde, ...så det så! ![]() _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
Har funderat klart. Blir att inhandla ett KW clubsport chassi nästa vecka med tillhörande topplagringar. Den svenska zlotyn är stark förnärvarande så det är tämligen fördelaktigt att handla i Tyskland.
Fjäderkonstanterna blir 80 nm fram och 140 nm bak. Förmodligen en lagom kompromiss mellan gata/bana. Bilen är annars hos en bilelektriker för delete av diverse larm som ställt till det sista tiden. Nästa steg blir att rensa ur stereo och annat onödigt samt att beställa RS dörrsidor och RS matta till bagageutrymmet. _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
Alla startproblem är ur världen.
Hittade en bilelektriker som faktiskt var det på riktigt (vilket kan vara svårt idag ![]() 1. Tog bort allt som hade med immobilizer att göra 2. Bytte ut bottendelen på tändningslåset som glappade 3. Reducerade bort cirka 15 meter kablar som ändå inte fyllde någon funtion 4. Passade på att fixa centrallåset samtidigt Jag är grymt nöjd med hans arbete och lite lätt lycklig igen då jag har saknat min bil något enormt! Väntar nu på paket från Tyskland med ett KW paket med 80 nm fram och 140 nm bak på fjädrarna. Tog med topplagringar också men det var nog en mindre bra affär då de ej verkar vara justerbara. Får väl bli en kompletterande affär framöver. Håller på att undersöker om jag skall hellacka om bilen i vinter för att få den i perfekt skick lackmässigt eller om jag skall gå på snålvarianten och bara rostlaga där jag har problem....förmodligen blir det hellack. ![]() _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
Re:
![]() Made my day Det kan tilläggas att det fanns en röd 964 av samma modell som Anders har i många år i familjen och har själv upplevt det vid några få tillfällen. Du kommer bli grymt nöjd med bilen. Och ja, satsa på hellack. _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||
Har beställt 4 nya fälgar för banbruk.
Blir samma som jag har på min 944 då de döljer bromsdam och funkar bra på banan. Dessutom är de billiga som attan när man köper direkt från fabrik i UK. Blev 18x8,5 tum fram och 18x10 tum bak med ET50 runt om. Borde funka med Sport Cup 265 bak och 235 fram eller kanske 225 fram. Har inte riktigt kläm på vad som passar bäst på 8,5 tums fälgar. ![]() När det gäller dörrsidor och lättare matta i fram så har jag hittat ett alternativ från Österrike som jag är nyfiken på att testa. http://www.ebay.de/itm/GPI-RS-Turver ![]() _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
8,5 tum och 235 är lite tajt på smal kaross. Skulle säga att 8 och 225 är optimalt. Bak kommer du behöva spacer för att få ner ET till 44-42 om det inte ska ta i. Beror lite på camber och om innerkanten på skärmen är vikt/rullad eller inte.
_________________ Thomas Thorhuus Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute" |
||
När det gäller skitbilligt så är det 566 pund + engelsk moms. Frakt bör väl bli en 1000 lapp.
Hemma och klart 8000 kr till 8500 kr, vilket är helt OK i min värld. Tyvärr finns inte fälgarna i 8 tum utan endast i 8.5 tum men om det går med 225 så blir det utmärkt för min del. Fördelen med billiga fälgar som fortfarande är av bra kvalité är att man inte behöver bli må dåligt när fösta märket kommer på dem och det gör det onekligen när man kör bana förr eller senare..... ![]() Eftersom jag ändå tänker lacka om bilen i vinter så är det väl lika bra att jag rullar kanterna samtidigt så minskar jag risken för framtida problem. ![]() _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
Skulle också säga 225 fram.
Hade själv 235:or fram på mina 8.5" Keskin och det blev för tight, såvida du inte kör med orginal fjädringshöjd ![]() _________________ Niklas Kjellsson Porsche 964 C4 Såld BMW 1602 Trackday Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld Porsche 997 4S |
||
Re:
Nja när jag får på KW chassit i början på nästa månad så är jag ganska säker att jag vill gå från off road läget som verkar vara default från fabrik ![]() ![]() _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
Stället där som däcket tar i är där stötfångaren möter skärmen. Alltså framför hjulet, inte uppe runt skärmkanten. De problemen upplever i alla fall jag. Kör med RS hjulinställningar på vinklar o höjd.
_________________ Niklas Kjellsson Porsche 964 C4 Såld BMW 1602 Trackday Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld Porsche 997 4S |
||
Själv kör jag på 225/40-18 på 8.5 fälg. Mina däck har kontakt vid innerskärmens framkant, vid inmerskärmens framkant samt vid den lilla luckan nere i hörnan mod sidokjolen. Jag kör med -3 camber. Om jag inte svänger så mycket när jag kör i depån så hade jag nog fixat 235or. Men måste gå på mycket negativ camber om man skall fixa skärmläppen _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
Re:
Vad är det för fälgar och var har du köpt dom? Dom påminner lite om mina ATS dtm på min 964 och som jag tycker är supersnygga men som jag inte får in under hjulhusen fram som jag vill. ATS fälgarna har Audi delning och jag får på dom med anpassade spacers som tar lite för mycket plats trots att skärmarna är rullade. Har börjat titta lite på OZ Racing men blir inte klok på om dessa kommer att passa. Nån som vet? _________________ D Ekholm |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 29075 besök totalt |