Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 964 3.8 - 1990
<<   1, 2, 3, 4   >>
29075 besök totalt
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004

Trådstartare
Ett ljudprov. Inte riktigt nöjd jämfört med många andra system. Blir att botanisera mer i detta.

http://www.youtube.com/watch?v=0ePCa7hmx-A&feature=youtube_gdata_p . . . .

Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004

Trådstartare
Har fått någon form av startproblem som är lurigt att härleda. Bilen har vid 3 tillfällen varit stendöd när den har varit varm och jag skall starta motorn. Jag får ett klickljud men ingen reaktion på startmotorn. Bränslepumpen går dock. Tidigare ggr så har det varit så att jag har avvaktat 10 minuter och sedan har den hoppat igång. Nu är den dock stendöd. Har beställt DEM relä men känslan är att det är någon med den förhatliga Imobilzern som ställt till det. Frågan är om man kan montera bort VDO imobilizern? Gamla larm är ett gissel!

Funderar på att besälla RS dörrsidor också då jag ändå inte har någon ambition att bygga billjud i bilen. Vart köper man snygga dörrsidor med uttag för fönsterhissar och annat som är standard?

Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

Re:

JohnC skrev:
Har fått någon form av startproblem som är lurigt att härleda. Bilen har vid 3 tillfällen varit stendöd när den har varit varm och jag skall starta motorn. Jag får ett klickljud men ingen reaktion på startmotorn. Bränslepumpen går dock. Tidigare ggr så har det varit så att jag har avvaktat 10 minuter och sedan har den hoppat igång.

Välkommen till 964!

Kolla tändspolarna. Jag led av liknande problem på min gamla häck (under båda omgångarna som jag ägde den ).

Men 964 är lite av Porsches lilla egna Maserati. Kul när den funkar, men....

Fixhult
Här sen Apr 2004

Det låter ju som klassiska startmotorproblem. Vore det en jänkare så är spett att knacka med din vän, men så lättåtkomligt sitter väl inte startmotor/solenoid på en 964?

Lite klent med strömming till soloneoiden (tändningslås/startknapp, oxid, lösa kabelskor, dålig jord, ...)?

Alla andra problem borde väl vara njö-njö-njö-njö-njö-njö-njööö utan gnista och/eller bränsle.

JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004

Trådstartare
Gick ut ytterligare en gång och gjorde ett försök till. Ingen reaktion först men sedan valde jag att hålla kvar nyckeln i ändläget för start och vips så gick startmotorn igång. Körde en lång sträcka för att allt skulle vara genomvarmt. Stannade på garageuppfarten och provade att starta igen och stendött vid försök 1. Testade sedan att vrida till ändläget på nyckeln och sedan tillbaks för att sedan gå tillbaks igen till ändläget och då hoppade motorn igång igen. Skall kika på startmotorn imorgon och se så att allt sitter som det skall det lutar dock mer åt Immobilizer, DEM alt tändningslås......krånglande tändningslås hoppas jag inte på...

Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003

Re:

FredrikÅ skrev:

Hmpff

Det är ingen i hela världen som kan säga att den krånglar mer än vad mina Maseratis gjorde, ...så det så!

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004

Trådstartare
Har funderat klart. Blir att inhandla ett KW clubsport chassi nästa vecka med tillhörande topplagringar. Den svenska zlotyn är stark förnärvarande så det är tämligen fördelaktigt att handla i Tyskland.

Fjäderkonstanterna blir 80 nm fram och 140 nm bak. Förmodligen en lagom kompromiss mellan gata/bana.

Bilen är annars hos en bilelektriker för delete av diverse larm som ställt till det sista tiden.

Nästa steg blir att rensa ur stereo och annat onödigt samt att beställa RS dörrsidor och RS matta till bagageutrymmet.

Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004

Trådstartare
Alla startproblem är ur världen.

Hittade en bilelektriker som faktiskt var det på riktigt (vilket kan vara svårt idag )

1. Tog bort allt som hade med immobilizer att göra

2. Bytte ut bottendelen på tändningslåset som glappade

3. Reducerade bort cirka 15 meter kablar som ändå inte fyllde någon funtion

4. Passade på att fixa centrallåset samtidigt

Jag är grymt nöjd med hans arbete och lite lätt lycklig igen då jag har saknat min bil något enormt!

Väntar nu på paket från Tyskland med ett KW paket med 80 nm fram och 140 nm bak på fjädrarna. Tog med topplagringar också men det var nog en mindre bra affär då de ej verkar vara justerbara. Får väl bli en kompletterande affär framöver.

Håller på att undersöker om jag skall hellacka om bilen i vinter för att få den i perfekt skick lackmässigt eller om jag skall gå på snålvarianten och bara rostlaga där jag har problem....förmodligen blir det hellack.

Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003

Namndispens
Namndispens

Re:

FredrikÅ skrev:

....

Made my day

Det kan tilläggas att det fanns en röd 964 av samma modell som Anders har i många år i familjen och har själv upplevt det vid några få tillfällen.

Du kommer bli grymt nöjd med bilen. Och ja, satsa på hellack.

Pehr Johnsson
YSTAD
Här sen Sep 2007

RS Dörrsidor finns på Appbiz.com!

//Pehr

Porsche 964 C2 -93
Porsche 944 S2 -89 Såld.
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004

Trådstartare
Har beställt 4 nya fälgar för banbruk.

Blir samma som jag har på min 944 då de döljer bromsdam och funkar bra på banan. Dessutom är de billiga som attan när man köper direkt från fabrik i UK.

Blev 18x8,5 tum fram och 18x10 tum bak med ET50 runt om. Borde funka med Sport Cup 265 bak och 235 fram eller kanske 225 fram. Har inte riktigt kläm på vad som passar bäst på 8,5 tums fälgar.

När det gäller dörrsidor och lättare matta i fram så har jag hittat ett alternativ från Österrike som jag är nyfiken på att testa.

http://www.ebay.de/itm/GPI-RS-Turverkleidung-Set-1965-98-fur-Porsche-9 . . . .

Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Pehr Johnsson
YSTAD
Här sen Sep 2007

Hur mycket är billigt som attan? 235 fram brukar vilja ta i lite.

Porsche 964 C2 -93
Porsche 944 S2 -89 Såld.
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Jag har 225 på 8½ tum fram på min och det är tight, 235 tror jag inte på.
Citera
964
Stockholm
Här sen Apr 2003

8,5 tum och 235 är lite tajt på smal kaross. Skulle säga att 8 och 225 är optimalt. Bak kommer du behöva spacer för att få ner ET till 44-42 om det inte ska ta i. Beror lite på camber och om innerkanten på skärmen är vikt/rullad eller inte.

JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004

Trådstartare
När det gäller skitbilligt så är det 566 pund + engelsk moms. Frakt bör väl bli en 1000 lapp.

Hemma och klart 8000 kr till 8500 kr, vilket är helt OK i min värld.

Tyvärr finns inte fälgarna i 8 tum utan endast i 8.5 tum men om det går med 225 så blir det utmärkt för min del.

Fördelen med billiga fälgar som fortfarande är av bra kvalité är att man inte behöver bli må dåligt när fösta märket kommer på dem och det gör det onekligen när man kör bana förr eller senare.....

Eftersom jag ändå tänker lacka om bilen i vinter så är det väl lika bra att jag rullar kanterna samtidigt så minskar jag risken för framtida problem.

Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Kjell 944
Malmö
Här sen Jan 2006

Skulle också säga 225 fram.
Hade själv 235:or fram på mina 8.5" Keskin och det blev för tight, såvida du inte kör med orginal fjädringshöjd

Porsche 964 C4 Såld
BMW 1602 Trackday
Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld
Porsche 997 4S
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004

Trådstartare
Re:

Kjell 944 skrev:
Skulle också säga 225 fram.
Hade själv 235:or fram på mina 8.5" Keskin och det blev för tight, såvida du inte kör med orginal fjädringshöjd

Nja när jag får på KW chassit i början på nästa månad så är jag ganska säker att jag vill gå från off road läget som verkar vara default från fabrik Frågan är dock om man skall rulla skärmarna även i framkant eftersom det verkar rejält lurigt att få till det på ett bra sätt. Dvs ser det ut som skit om man rullar i framskärmar också?

Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Kjell 944
Malmö
Här sen Jan 2006

Stället där som däcket tar i är där stötfångaren möter skärmen. Alltså framför hjulet, inte uppe runt skärmkanten. De problemen upplever i alla fall jag. Kör med RS hjulinställningar på vinklar o höjd.

Porsche 964 C4 Såld
BMW 1602 Trackday
Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld
Porsche 997 4S
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003

JohnC skrev:
När det gäller skitbilligt så är det 566 pund + engelsk moms. Frakt bör väl bli en 1000 lapp.

Hemma och klart 8000 kr till 8500 kr, vilket är helt OK i min värld.

Tyvärr finns inte fälgarna i 8 tum utan endast i 8.5 tum men om det går med 225 så blir det utmärkt för min del.

Fördelen med billiga fälgar som fortfarande är av bra kvalité är att man inte behöver bli må dåligt när fösta märket kommer på dem och det gör det onekligen när man kör bana förr eller senare.....

Eftersom jag ändå tänker lacka om bilen i vinter så är det väl lika bra att jag rullar kanterna samtidigt så minskar jag risken för framtida problem.

Själv kör jag på 225/40-18 på 8.5 fälg. Mina däck har kontakt vid innerskärmens framkant, vid inmerskärmens framkant samt vid den lilla luckan nere i hörnan mod sidokjolen. Jag kör med -3 camber. Om jag inte svänger så mycket när jag kör i depån så hade jag nog fixat 235or. Men måste gå på mycket negativ camber om man skall fixa skärmläppen

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Trueracer
Örebro
Här sen Aug 2006

Re:

JohnC skrev:
Har beställt 4 nya fälgar för banbruk.

Blir samma som jag har på min 944 då de döljer bromsdam och funkar bra på banan. Dessutom är de billiga som attan när man köper direkt från fabrik i UK.

Blev 18x8,5 tum fram och 18x10 tum bak med ET50 runt om. Borde funka med Sport Cup 265 bak och 235 fram eller kanske 225 fram. Har inte riktigt kläm på vad som passar bäst på 8,5 tums fälgar.

När det gäller dörrsidor och lättare matta i fram så har jag hittat ett alternativ från Österrike som jag är nyfiken på att testa.

http://www.ebay.de/itm/GPI-RS-Turverkleidung-Set-1965-98-fur-Porsche-9 . . . .

Vad är det för fälgar och var har du köpt dom? Dom påminner lite om mina ATS dtm på min 964 och som jag tycker är supersnygga men som jag inte får in under hjulhusen fram som jag vill. ATS fälgarna har Audi delning och jag får på dom med anpassade spacers som tar lite för mycket plats trots att skärmarna är rullade. Har börjat titta lite på OZ Racing men blir inte klok på om dessa kommer att passa. Nån som vet?

Jönköping
Här sen Sep 2004

Trådstartare
Det är Team Dynamics Pro Race 1.3 jag köper dem direkt via fabriken i UK. Blir ungefär halva priset mot i Sverige.

Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 964 3.8 - 1990
<<   1, 2, 3, 4   >>
29075 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande