| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Ford Escort CarbonCossie
|
148 besök senaste veckan (353118 totalt) |
|
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
|
Re:
Jag är som ett Kinderägg
Men det är kul att det händer lite igen, gäller väl bara att det håller hela vägen nu annars blir det ett besök till stena metall.... _________________ Lars Gustavsson |
||||||
|
Re:
Något billigare när det rasar, (lättare att få tag i block/topp) mordenare motor, låter gött , Tibuc har mycket färdigt till dom. Motorn byggs även i samarbete med Tibuc på en Ny motor.
Därför blev det så. _________________ Lars Gustavsson |
||||||
|
Någon här som har koll på vettiga framdiffar?
Hade en Maktrak på önskelistan med det verkar tyvärr bli för mycket pengar. Har fått som tips att det funkar helt okej att använda en Ford 7.5" bakdiff fram. Men funderar på hur bra en Porsche framdiff är? Från tex en 996/997 Turbo. Budgeten är väl ca 45k:- men gör inget om den blir billigare
_________________ Lars Gustavsson |
||||||
|
Stressig vecka med mycket jobb... Dock inget på cossie..
Wargia ska hjälpa mig att rita upp rörramen samt skära ut lite delar. Var där en snabbis i veckan och vi gjorde en snabb skiss på hur det skulle kunna se ut. Detta är bara ett snabbt förslag om hur det skulle kunna se ut!
Beställde även en rör notch från Baileigh Industries som kom idag, Såg riktigt fin ut och kommer hjälpa arbetet en hel del, den var en av få som jag hittade som klarade 180* och även går att justera notch höjd på. (som inte kostade skjortan..) Glömt lägga upp bild på vad som blev kvar av det som en gång var en Escort Cosworth från -95..
_________________ Lars Gustavsson |
||||||
|
Superballt men jag är ändå lite kluven. Det finns sin charm med att behålla bärande kaross tycker jag. Men framförallt är det synd eftersom det troligen dröjer ännu längre innan vi får se den på banan!
Men en STOR eloge för att du gör allt ALL-IN
_________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
|
Re:
Hade gärna behållit den "mer" orginal med. Men med motorbyte och dubbla a-armar så hade jag ändå fått göra om mycket framför torpeden. Det hade inneburit att jag inte skulle få köra i den tyngsta klassen i Time Attack som var målet från början. Sen tycker jag att det är svårt att få det snyggt om det "lappas" för mycket. Nu kan jag ist få hjälp med att få rörramen uppritad så chassiet som Jarlmark räknat fram kommer bli lättare att bygga. Sen hade jag aldrig gett mig på att bygga rörram om inte Christian erbjudit att hjälpa till... Men vi får se vad som händer, men allt tar ju längre tid än man vill.. Det har jag ju lärt mig Sen är det där med pengar med, diffar ska handlas vilket är långt ifrån gratis...
Alla förslag uppskattas! Helst ska dom ligga mellan 3.7-3.9... _________________ Lars Gustavsson |
||||||
|
http://www.ssf-pyora.fi/corp_info.sh
Dom kanske kan hjälpa dig. _________________ Magnus Helin |
||||||
|
Re:
http://www.ssf-pyora.fi/contact_en.s De verkar bygga växellådor och axlar på beställning för rally/rallycross och banåkande
_________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||||
|
Re:
Det var ungefär så långt jag lyckades komma med... Ingen som har lite finskt i kroppen?
_________________ Lars Gustavsson |
||||||
|
Mail skickat nu. Även skickat ett mail till en kille som håller på med Getrag enl hemsidan. Klurat på om den kanske gått att använda en diff från porsche 964-993 dom senare verkar tyvärr vilja ha för mycket givade/boxar för att fungera. :/
_________________ Lars Gustavsson |
||||||
|
Re:
Efter lite googlande så verkar det som själva visko kopplingen är lite väl avancerad :/ Den tar tydligen signaler från Abs givare och så var det någon box som skötte resten.. Vet inte hur den fungerar utan elen/boxar/givare osv... Men funkar den att använda dom den är så är det intressant. Dom äldre från 964 verkade dock smidigare.. _________________ Lars Gustavsson |
||||||
|
Re:
Jag är inte helt säker på det, 996 tog signal från Abs 997 hade lite lyxigare
Men kan jag få bekräftat vad den har för Nm samt om den funkar utan så hade det varit kalas! _________________ Lars Gustavsson |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Ford Escort CarbonCossie
|
148 besök senaste veckan (353118 totalt) |
