| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Bilder från Nürburgring/Nordschleife
|
2 besök senaste veckan (1704 totalt) |
|
_________________ Martin Lindeberg |
||||
|
|
||||
Detta är nog något väldigt roligt men vad den heter vet jag inte
|
||||
|
Jag kollade på Ultimas webb och det är nog antingen en Ultima Spyder eller en Ultima Can-Am. Verkar mest se ut som en Spyder.
http://www.ultimasports.co.uk/ _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||
|
varför kapar man av taket på en racebil egentligen?
trodde att aerodynamiken var bättre med tak.. Någon annan aspekt?
|
||||
|
...med en V8:a på 500+ hk och runt 900kg är väl dynamik ointressant eller?
Det är trots allt en ban/gatbil med hiskeliga prestanda där det gäller att popnita fast hårbotten... _________________ Tjänstepulkaåkare..- / "Stenis" Legitimerad tvålkoppsförare.. |
||||
Det kanske hälper till att sälja några extra bilar till folk som gärna åker en sväng förbi korvmojjen för att visa upp sin bil..
Det är väl då det börjar bli riktigt intressant med vettig aerodynamik?
_________________ /Anton Lillsund |
||||
Japp, men det hänger väl på vad du nyttjar bilen till eller hur? På banan, självklart, vid rö'ljuset...knappast! _________________ Tjänstepulkaåkare..- / "Stenis" Legitimerad tvålkoppsförare.. |
||||
|
Jag har för mig att aerodynamiken på öppna Le-Mans bilar är bättre iom att det i realiteten blir en tunnare Corda (skapar mindre lyftkrafter) om man ser bilen som en vinge. Dessutom är det bättre komfort iom att det inte blir lika varmt.
Fast jag kan ju ha kommit ihåg fel också.
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
![]() |
Bilder o videos
Bilder från Nürburgring/Nordschleife
|
2 besök senaste veckan (1704 totalt) |

