Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 356 B Cab -60 | 1, 2 >> 1 besök senaste veckan (7617 totalt) |
Hallå
Jag får väl lägga in bilen nu då den varit på banan. Tycker dock att den passar bäst på landsväg med riktigt inspirerad körning. Jag har helrenoverat bilen, som minst fanns det inte en skruv, bult eller sladd på karossen. Bilen väger 670 kg och har ca 90 -100 hk. Jag har nu fått den i det busiga skick jag vil ha den men förädling pågår alltid. Tomas [/img] _________________ Tomas Hall |
||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Alltså: Det blir något speciellt när man "sportar till" äldre bilar. Man blir glad och kan bli väldigt nyfiken på hur motorn ser ut och låter mm.
Har du en Speed Pilot i den? Eller vad är det som sitter på nederkant på brädan? _________________ //Mikael Jardstam |
||
Varför det? Det är väl tidstypiskt? _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Grymt utblås! En rejäl trumpet längs bak. Du kanske kan starta en ny stylingtrend
Vad är det man kan se innanför fälgarna? Man kan nästan tro att det är plåtisar med navkapslar. Eller är det trumbromsarna som syns? Fantasiskt cool bil! Ännu en gång kan man ställa sig frågan varför är alla bilar idag så stora och tunga _________________ Lotus Exige S1 // Pontus Borg |
||
Kul att ni gillar lite kultur.
1. Ja det är en Halda Speedpilot. 2. Trumpeten är tidstypiskt, den är självklart monterad utan dämpare, har man hårt sången klagar man i alla fall inte på utseendet.......... 3. Det är bromstrummorna du ser bakom fälgarna. 4. Här är en bild på motorn. Tomas [/img] _________________ Tomas Hall |
||
Jag lägger lite försynt till att dom går under namnet "Stinger Pipe" och att jag ser fram emot BugRun på Mantorp om ett par veckor, där snubblar man över dom lite överallt! _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
riktigt riktigt cool ,nåt sånt där skulle jag vilja ha om jag hade orkat skruva (kunnat) en speedster är ju coolare i mitt tycke men då rör det sig ju om andra summor oxå om man skall ha en "äkta"
|
||
Snyggt! Enligt min mening blir 356 cabbarna faktiskt snyggare med hard-top.
Jag också passa på att gratulera till en lyckad renovering. Läckert med stinger-pipen. _________________ Niklas Larsson Läs världens rent subjektivt bästa blogg http://www.luftkyld.blogspot.com/ |
||
Hallå
Nej, jag har inte kört något än men tänkte göra det under hösten. orsaken är att jag inte hunnit samt ljudvolymen inte är godkänd på banorna. Dock har jag satt in denna motor nu medan originalmotorn skall få mer "pulver". 2,2 liter och turbo samt ljuddämpare som gör ljudnivån legal. Tomas _________________ Tomas Hall |
||
Denhär Sportfolkan är bara sååå trevlig!
I min mening en av de absolut snyggaste Porscharna och hardtopen...visste inte ens att det fanns! Ser ju helrätt ut! Man blir väldigt när man ser den. Särskillt som man nu vet att den används som det är tänkt. Hur funkar bromsarna föresten? Finns det skivuppdatering eller är det bara overkill och styling? |
||
Bromsar, i bästa fall kan man uppleva en förnimmelse av retardation.
Skivbromssatser finns MEN Skämt åsido så funkar väl inställda trumbromsar bra, luftintag är monterade på sköldarna, rätt inslipade belkägg osv. Argumenten mot skivbromsar som finns är många. Bilen är byggd enl historiska reglementet för eventuellt deltagande i framtiden och då är det trummor som gäller. Bilen skall också vara och upplevas som de gjordes då annars kan man väl köpa en modern bil med skivor. Tomas _________________ Tomas Hall |
||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 356 B Cab -60 | 1, 2 >> 1 besök senaste veckan (7617 totalt) |