Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2004-06-05 Scandinavian Raceway Opel Sport Club (+inbjudna) | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 3 besök senaste veckan (18030 totalt) |
2.03....fick inte möjlighet att klocka så många varv med ändå.. _________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||
> Inte för att lilla jag vill bli beskylld för ngt osv...men lite delaktig i din nyvunna sjukdomsbild vill jag nog påstå att jag är... Bra tid Johan och kul att det blev av tillslut! |
||||
Jag klockade dig under ett pass då du hade en snabb,röd M3 E30 framför dig...det gick riktigt fort där ett tag...kanske du slipstreamade.. eller nåt!?...det är iallafall en bra tid och jag tror den stämmer hyfsat.. _________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||
Ja de två var också riktigt snabba, vad jag kunde se, hann aldrig klocka dem. Jag tog också tiden med mobilen. figgz>>> Jag tog inte bilderna med digitalkamera så jag kan inte lägga upp dem. _________________ Chalmers Formula Student 2010 och 2011 E30 325 24v Katadzic |
||||
Skitkul var det, trots att det är en hel del arbete med att genomföra en sån träff. Första timmen ska, som vanligt, ALLA köra så då är det lite stressigt att vara arrangör, men sedan framåt eftermiddagen blir det mycket lungnare.
För min del så fick jag åka med brorsan hem för växellådan i Kadetten havererade, men jag hann med en hel del körande innan dess. Bilen står hos en kompis i Gislaved och väntar på att få en "ny" låda så vi kan roa oss på Kinnekulle i juli. Tycker också att chikanen blev bättre än vad jag hade förväntat mig, det är svårt att få en som är "lagom" snabb. _________________ MVH Ingmar Truedsson Opel Kadett GSi på bana |
||||
Jag vill också passa på att tacka för en trevlig dag. Banan var nog bra mycket roligare än jag hade förväntat mig att den skulle vara, chikanen var nog ingen dum idé heller tycker jag (annars hade jag nog somnat på den rakan ), men vissa spårvalbekymmer hade man väl allt i de långa kurvorna.
Jag får även passa på att tacka Nisse för hjälpen med mina däcksfunderingar, det funkade mycket bättre sen. _________________ Peter Karlsson |
||||
Det var kul att återse Anderstorp tillsammans med bra medtrafikkanter. Träffade lite resja.nu-kändisar också. (jag hade glömt min dekal)
Chikanen på rakan är jag lite kluven till. Visst var den kul att ladda genom men det finns viss charm med att köra hela rakan och sedan bara se banan ta slut i en 90-gradersböj. Den andra orsaken är chikankoner brukar ofta vara ute och vandra lite, det drabbades jag tack och lov bara av på ett av passen. Mycket körning blev det, speciellt på eftermiddagen. Konstigt det där. Varför har alla så bråttom ut före lunch för sedan ge sig framåt halv tre. Jag skall väl inte klaga desto mer körmöjlighet för mig. Jag var ute så mycket jag orkade mellan 14.00 och 16.00 _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||
|
||||
Hm .. Kanske en skröna jag stött på då. GT rekommenderar att man har högst 10 grader mellan horisontalplan från överdelen av stolen räknat och bältet (dvs i princip rakt bakåt). Men upp till 45 grader är ok. |
||||
ok det var du det. Det gick så fort så jag hann inte läsa namnet på rejsa dekalen när du for förbi. _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
Jag fick det till 2.01.4 efter att kollat inspelningen. Med peter som passagerare blev det 2.02.8 som bäst fast då taget efter rakan för att få med sista chikanen passeringen. Annars var vi två sekunder långsammare. Förstår inte varför han var så tyst under körningen. _________________ bmw bmwsson |
||||
Jag vet faktiskt inte. Jag ifrågasatte det faktiskt till dom som byggt bilen men det hade dom aldrig hört nåt om. att det skulle va farligt alltså. Hade jag byggt hade jag ju tänkt precis som du. |
||||
Jag har inga möjligheter att lägga ut den själv. Du får väl titta över nån gång. Chikanen var rätt kul men synd att man inte fick tider som man kan jämföra sen förut. _________________ bmw bmwsson |
||||
Varför en chikan på rakan..? oavsett om man kommer upp i 240 eller 140 så är väl lite av vitsen och momentet i bankörning att bromsa ner bilen.
om man sätter upp en sådan chikan av den anledningen att folk inte skall hamna i lecakulorna, så misstror man folks förmåga att köra bil. _________________ Stefan Larsson |
||||
hehe... satt ju förstummad , ..av att uppleva din körning!! |
||||
|
||||
Lidström!!!
jo det är nog du som från första början fick mig att vilja köra fort... du o Janne har gett mig en sjukdom... dyr och tidskrävande men ack så rolig!!! har redan spanat in Turner Motorsport... listan blev ganska lång, försökte förklara för sambon att det inte blir nån semester i år.. eller nästa... sen kanske lite kolfiber / glasfiber.. fan man blir ju tokig av det här... _________________ Johan Dahl |
||||
Vitsen med chikanen var att minska risken för att någon skulle hamna i lecakulorna. Att få bort en bil därifrån är mycket tidskrävande och vi vill ju använda tiden till bankörning och inte bärgning. Det är ju ingen tävling utan det är bara "Prova Bilsport" enligt Gemensamma regler 3.8. _________________ MVH Ingmar Truedsson Opel Kadett GSi på bana |
||||
Passar på att att tacka OSC och alla andra för en hejdundrans skojig dag! och blandningen av bilar tycker jag gjorde det hela ännu bättre, speciellt på en bana av Anderstorps kaliber där "alla" får plats ändå.
Kan man hoppas på repris nästa år? Hälsningar Calle i en silver Golf mk1- (20 år gammal och 15 mil på banan utan att protestera det minsta, det är oxo lite imponerande tycker jag. Okej, oljetempen drog iväg lite ibland men då passade jag på att släppa förbi kön i backspegeln... ) _________________ /Calle |
||||
Eftersnack 2004-06-05 Scandinavian Raceway Opel Sport Club (+inbjudna) | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 3 besök senaste veckan (18030 totalt) |