Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2 6 besök senaste veckan (7612 totalt) |
Återcirkulerande bypassventiler låter också rätt mycket om man har öppet luftfilter och lite isolering mellan luftfiltret och coupen. Tokfrän bil. Tycker att en bil som har turbo gärna kan få låta lite turbo. Den lät ju riktigt mysigt i Chris harris videon. Intressant är också att han körde den på gatdäck, finns cupdäck om man vill åka ännu fortare _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||||||
Det måste vara absoluttryck, annars har dem byggt den sämsta 3,8liters motorn ever..
En vanlig m50 b28 lämnar fan 850 hk vid det laddtrycket :P EDIT: Och en s50 typ 1100hk vid 2,4 _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||||
21psi ska Mp4 12c ladda, dvs 1,45 bar, lär också vara absoluttryck? _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||||
Ja man tycker ju det. Annars måste de ha så backad tändning för att få ner effekten att de har högre EGT än en turbinmotor! _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||||
Jag måste bara länka till denna gåshuds videon! Släck ner i rummet och skruva upp ljudet ordentligt! (och ja den frustar ganska turbo ljud här med) _________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||||||
Cris Harris = Obi Wan!
![]() ![]() ![]() P1 skall jag köpa NÄR jag vinner drömvinsten. ![]()
Tack Simon, denna hade jag inte sett. Undrar hur länge Mac kommer hålls oss på halster? När kommer in-car? Reflektioner, P1 flyger ![]() ![]() Snålt spår i AD? Men den har kanske så mycket grepp att det inte är värt de extra meterna att köra den längre sträckan? ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||||
Om jag fattat det hela rätt så kan man ställa ifall man vill ha mycket dumpljud eller lite. Chris nämner något om att han blev så till dig att han glömde att testa "night rider mode" eller något liknande. Om ni kollar Evo's och AutoCars test när de kör bilen så dumpar det galet mycket mer vid incar filmning.
|
||||||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2 6 besök senaste veckan (7612 totalt) |