Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Chris Harris testar McLaren P1.
<<   1, 2
6 besök senaste veckan (7612 totalt)
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 3004



Lillen skrev:
barth skrev:
Niklas Falk skrev:
Mange skrev:
MEN det är en sak som stör mig!!....SWOOOOOOOOOOOSH


Måste man verkligen ha Fast and Furoius dump ljud??, känns inte som att en 10 mille bil ska behöva låta så?

Bara jag som hakar upp mig på det?
De har ju snålat in lite genom att inte köra med elassisterad turbo, då hade de kunnat bromsa turbon istället.

Men de ska kanske få till tillförlitligheten på den lösningen i F1 innan de pillar in det i en gatbil.

jag reagerade också på dumpljudet.
varför har dom inte återcitkulerande system?
Jag hör inte ett smack av mina dumpar så det behöver inte låta fast and furoius.


Tror ni inte det är som han berättade att det inte är så på produktionsbilarna?
Denna bil hade ju massor av saker som inte stämmer överens med de som ska säljas.


Återcirkulerande bypassventiler låter också rätt mycket om man har öppet luftfilter och lite isolering mellan luftfiltret och coupen.

Tokfrän bil. Tycker att en bil som har turbo gärna kan få låta lite turbo. Den lät ju riktigt mysigt i Chris harris videon. Intressant är också att han körde den på gatdäck, finns cupdäck om man vill åka ännu fortare

_________________
Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 8013



Det måste vara absoluttryck, annars har dem byggt den sämsta 3,8liters motorn ever..

En vanlig m50 b28 lämnar fan 850 hk vid det laddtrycket :P

EDIT: Och en s50 typ 1100hk vid 2,4

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 8013



GustafB skrev:
erikjakan skrev:
2.4 bar, det måste vara absolut tryck?


Har försökt hitta mer info om det här då det verkar absurt om det inte är absoluttryck. Men alla källor säger samma sak och för den vanliga MC4-12C hittar man info om 1,2 bar och en annan källa säger att P1 har "twice as much boost".

Men det verkar ändå helt orimligt. Om de nu har så mycket relativt tryck så lär de bygga upp trycket progressivt över varvtalsregistret.


21psi ska Mp4 12c ladda, dvs 1,45 bar, lär också vara absoluttryck?

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4376



erikjakan skrev:
GustafB skrev:
erikjakan skrev:
2.4 bar, det måste vara absolut tryck?


Har försökt hitta mer info om det här då det verkar absurt om det inte är absoluttryck. Men alla källor säger samma sak och för den vanliga MC4-12C hittar man info om 1,2 bar och en annan källa säger att P1 har "twice as much boost".

Men det verkar ändå helt orimligt. Om de nu har så mycket relativt tryck så lär de bygga upp trycket progressivt över varvtalsregistret.


21psi ska Mp4 12c ladda, dvs 1,45 bar, lär också vara absoluttryck?


Ja man tycker ju det. Annars måste de ha så backad tändning för att få ner effekten att de har högre EGT än en turbinmotor!

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Lagnelov
Ekholma
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1650





Jag måste bara länka till denna gåshuds videon! Släck ner i rummet och skruva upp ljudet ordentligt!

(och ja den frustar ganska turbo ljud här med)

_________________
Simon Lagnelöv
www.FartFabriken.se

Cadillac CTS-V 2009
Mitsubishi Pajero MK1 1989
Saab V4 T16 1974
Citera
C

Här sen Feb 2003
Inlägg: 1743



Lagnelov skrev:


Jag måste bara länka till denna gåshuds videon! Släck ner i rummet och skruva upp ljudet ordentligt!

(och ja den frustar ganska turbo ljud här med)


Tack!

_________________
Christian Lange
458
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4749


Trådstartare
Mer teknik:


_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4749


Trådstartare
Full length interview with McLaren's Chief Test Driver, Chris Goodwin.



_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8431



Cris Harris = Obi Wan!
P1 skall jag köpa NÄR jag vinner drömvinsten.

Lagnelov skrev:
Jag måste bara länka till denna gåshuds videon! Släck ner i rummet och skruva upp ljudet ordentligt.
(och ja den frustar ganska turbo ljud här med)


Tack Simon, denna hade jag inte sett. Undrar hur länge Mac kommer hålls oss på halster? När kommer in-car?

Reflektioner, P1 flyger på väg ner i Fx!! Klart att i +250-270(?) så hinner väl inget chassi ner i håligheterna? Men helt komfortabelt känns det nog inte.
Snålt spår i AD? Men den har kanske så mycket grepp att det inte är värt de extra meterna att köra den längre sträckan?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Om jag fattat det hela rätt så kan man ställa ifall man vill ha mycket dumpljud eller lite. Chris nämner något om att han blev så till dig att han glömde att testa "night rider mode" eller något liknande. Om ni kollar Evo's och AutoCars test när de kör bilen så dumpar det galet mycket mer vid incar filmning.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens
Namndispens

Vilken j-vla BIL!!!
Tack för den tråden

_________________
Thomas W
Mehr sein als schein
Citera
Bilder o videos
Chris Harris testar McLaren P1.
<<   1, 2
6 besök senaste veckan (7612 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande