Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (8428 totalt) |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
_________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Cirkulationsplatser är annars mina vanligaste vardagsoffer, men bil, då faktiskt. Det blir t o m att daska lite curbs då&då...
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Många år som ekonomifunktionär på Custom Show med flera tätpackade tillställningar gav bra träning i att snabbt och effektivt ta sig fram i pisten
![]() I kontorskorridorerna kombineras snäv APEX gärna med hård burkning ![]() _________________ Paul Sjöholm - Kadett C i div förädlade varianter |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Re:
Äntligen behöver jag inte känna mig ensam längre! ![]() ![]() _________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Re:
Är den tungt lastad blir det lite moment också så man måste vara lite förutseende. Har hänt att man klippt apex (en hylla) lite för hårt någon gång ![]() _________________ Martin Öberg ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Re:
Det gäller att lasta rätt. Dvs samma konfiguration i kundvagnen, som på banvagnen. _________________ Jens Lanvin |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Re:
När jag och dottern handlar själva så är det drifting med kundvagnen som gäller.... "Sladda som Blixten pappa!" ![]() _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
!
OK! Nästa race på Ikea Kungens Kurva där banan även är kuperad, är det först i mål som gäller eller bedömning enligt driftingreglemente som gäller? Fordonsparken lottas ut enligt ovan... ![]() _________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Re: !
Snabbast gäller förstås men optimal slip på en kundvagn innebär rätt mycket drift. _________________ Martin Öberg ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
På tal om drifting....
Det finns en viss typ av kundkorgar (de här med hjul under och ett alldeles för kort handtag som man skall dra dem i) som lämpar sig för driftning. De har fasta hjul bak och svängande hjul fram, även med full korg kan man få till en bra bredsladd med dem. Barnslig? Nä! ![]() _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (8428 totalt) |