Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2 >> 8654 besök totalt |
Porsche GT3 Clubsport -00 & Honda del Sol CRX VTi -96
Porschen är mer eller mindre i GT3 Clubsport orginal utförande vilket räcker och blir över. Rullar dock på bana med Dunlop D01J R däck på en andra uppsättning orginal fälgar. Har även monterat stålomspunna bromsslangar och Performance Friction belägg (som skriker utav helv..e). ![]() Hondan har fått sig ett Simota "cold air" intake, AEM bromsbelägg, Energy Suspension bussningar i hela chassit, Tokico ställbara stötdämpare, Skunk2 coilovers, Spoon fjäderbenstag uppe och nere där fram samt upptill där bak, Toyo RA1 R däck (Tack Toyo för sponsring!) Simota rostfritt avgas, AEM shortshifter. ![]() Ciao, Johannes E. ![]() [/img][img][/img] _________________ Johannes Ericson ///M, Type R & R/T Cars are like strippers, they work until you quit throwing $100 bills at them! |
||
Thomas,
Det finns äntligen en bana i Dubai (Dubai Autodrome, www.dubaiautodrome.com) och som Sörpan sa, GP banan på Bahrain men det är ju en bra bit att åka. För drygt 2 månader sedan var Porsche Club UAE som första klubb på banan med vår egen "Track day" tillsammans med instruktörer från Porsche Tyskland. Tidigare så har det varit flygfält och gigantiska parkeringar som har fått tjäna till som temporära banor. Vägarna är helt otroliga, fyra filiga släta motorvägar mellan städerna eller slingriga bergsvägar mot kusten till Indiska oceanen, det är bara att välja. Ciao, Johannes E. _________________ Johannes Ericson ///M, Type R & R/T Cars are like strippers, they work until you quit throwing $100 bills at them! |
||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Hallå!
Alltså, Porschen i alla ära, men hur är Hondan i chassiet (dröjer innan det står en GT3 i mitt garage så jag håller mig till det som är nåbart... ![]() 2.50 litern. Det var väl före världskriget den låg på de siffrorna i Sverige. Första världkriget alltså. M.v.h. Ulf _________________ Ulf Lögdberg |
||
Ulf,
Min del Sol är nog så nära GOKart man kan komma fast med tak över huvudet (då man inte har ner cabbat). Kanske Mazda Miata är ett annat bra exempel! Vägållningen är ett resultat utav de ställbara Tokico Illumina dämparna, Skunk2 coilovers, Spoon fjäderbenstag och Energy Suspension bussningarna. Orginal är den ganska svajjig enl. min mening. Bilen är optimerad för väghållning och helt utan någon styling och rullar till vardags på icke överdimesionerade 7x16" Japanska lättvikts fälgar från Enkei med 215/40/16 Toyo T1-S däck och för bana 7x15" Volk Racing fälgar med 205/50/15 Toyo RA1 däck. Låt mig veta om Du vill ha mer detaljer. Ciao, Johannes E. _________________ Johannes Ericson ///M, Type R & R/T Cars are like strippers, they work until you quit throwing $100 bills at them! |
||
OT: Johannes, du som bor åt det där hållet kanske kan förklara vad de pysslar med i den här filmen?
![]() http://www.thugracing.com/stuff/arab Som sagt, Rejsa sprider sig, nu även på arabiska halvön! ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Sören,
Har försökt komma in på den länken ett par gånger men får alltid felmeddelande. Bandwidth Limit Exceeded The server is temporarily unable to service your request due to the site owner reaching his/her bandwidth limit. Please try again later. -------------------------------------------------------------------------------- Apache/1.3.31 Server at www.thugracing.com Port 80 Visst kör många här som galningar och har alldeles för snabba och starka bilar, vilket är ett resultat utav att det finns gott om pengar i fickorna på lokalbefolkningen. Ciao, Johannes E. _________________ Johannes Ericson ///M, Type R & R/T Cars are like strippers, they work until you quit throwing $100 bills at them! |
||
Hej Johannes! Tack för infon! Den verkar ju heljuste! Del Sol vtec verkar faktiskt lite lättare att få tag i än generation 2 med Vtech så jag har lurat lite på hur de är och nu vet jag iaf att man kan få stil på chassiet på dem! Visserligen verkar din ganska kraftigt modifierad och dessutom med väldigt reko prylar men ändå. Bägge bilarna är f.ö. väldigt, väldigt fina! ![]() M.v.h. Uffe _________________ Ulf Lögdberg |
||
Filmen innehöll diverse mer eller mindre vansinniga manövrar med olika bilar, tydligen inspelat nånstans i den arabiska delen av världen... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
dude undra bara hur du hitta spoon? undrar om du vet om dom har någon hemsida har letat över allt efter dom? prata med en snube som hade modat sin bil med spoon prylar å när han drog i väg vilken skänt motor ljud
![]() //rc _________________ Eric Pettersson |
||
Croft,
Har köpt alla Spoon prylarna lokalt här ner i Förenade Arab Emiraten. Finns dock lättillgängligt i USA, testa www.modacar.com Ciao, Johannes E. _________________ Johannes Ericson ///M, Type R & R/T Cars are like strippers, they work until you quit throwing $100 bills at them! |
||
Bra kombination av bilar Johannes.
![]() ![]() Spoon produkter kan man köpa från www.speedworks.se i Sverige ![]() _________________ Yashar Maleky Borås M3 E46 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2 >> 8654 besök totalt |