Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Hjulinställning göteborg
6324 besök totalt
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Hjulinställning göteborg

Är det någon som kan rekommendera någon verkstad i Göteborg som har koll på hjulinställning på 911,, jag skulle behöva lite mer camber bak och mindre toe fram

PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Björn.C
Älvängen
Här sen Jul 2007

Funderar själv på Pekkas Framvagnsservice på Hisingen, många har rekommenderat dem tidigare till mig. Hade velat få hjulvinklarna kollade på min nya 911 (ny för mig, men gammal annars )

Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Jag har surfat runt lite här och skall kolla med Gummigubben imorgon och se om dom har tid torsdag eller fredag,, efter att ha läst denna tråd https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=48562&postdays=0&postorder=asc&start=0

Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Jag får uppdatera här lite,, efter att det blev lite panik förra veckan så föll valet på Pekkas och det visade sig att jag hade 2 cm toe out på båda sidor,, lite i mesta lagen och nu har jag 0 toe och jag kan verkligen rekommendera Pekka, snabb och bra dropin service thumbs up

Citera
morotjos
Göteborg
Här sen Feb 2007

Lerum
Här sen Dec 2004

en liten bit ifrån gbg men Lerums Gummiverkstad kan jag rekomendera. Erling har både kört och meckat mycket race bilar..
hjälper mig med min camaro cup bil.

Ulrich

Här sen Jul 2007

Är det nån som någonsin fått papper på hur vinklarna står när de varit hos Pekkas?
Yrkesskicklighet i all ära men snöre och finger känsla mot laser och dina värden utskrivna?
Jag vet vad jag väljer iaf

Här sen Nov 2002

Kan fylla på med några ytterligare tips/alternativ för hjulinställning i Göteborgs-området.

Jag kan rekommendera Tomas på Tagene Hjulinställning som ligger ihop med Gummigubben på Tagenevägen. Ny, bra utrustning plus att Tomas både är noggrann och racingintresserad. Vet att han gör en hel del hjuliställningar på entusiastbilar - allt från 40/50-tals jänkare till Ferrari (bland annat för Euroracing på deras 360 Challenge/GT-N bilar).

om du vill åka söderut finns Leif på Hydro Lindome - han tillhör själv toppen i rally SM (tvåhjulsdrivet Grp H om jag minns rätt). Leif har också riktigt bra koll och är noggrann, har själv haft min tidigare M3E30 hos honom. Hans lyft ligger också i nivå med golvet så han kan ta in riktigt låga bilar (Kompisen som tidigare hade 320i Super Touring brukade åka till Leif för att göra grundinställning, enda stället där han fick in bilen utan bök.)

Ingen av de ovanstående är kanske billigast men de är bra och noggranna. Plus att de båda är intresserade och själva har koppling till motorsport.

Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Jag kollade på Tagene Hjulinställning men hade lite kort framförhållning tyvärr och Leif på hydro i Lindome ville att jag skulle lämna bilen i Lindome vilket är lite för långt bort för min del tyvärr..

Pekka använde inga snören när jag var där utan det såg väl ut att vara helt OK grejjer dock inte laser men vad spelar det för roll om det blir rätt det är ju ingen raketforskning direkt

Citera
posterman360
Sverige/göteborg
Här sen Feb 2014

nån som har nr till hydro och adress osv ?

Team Japtuning
jir måleri
Rotrex
circuscom
Ventialtionskontroll
Citera
cirs
Göteborg
Här sen Jan 2009

Kan rekomendera http://molndalsdackservice.se/ också. Trevliga och nogranna.
Fick väldigt bra service sist när jag bad dem justera max camber efter vad som fanns och caster utifrån cambern

Mazda MX-5 Roadsport C #61
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74270
Opel speedster
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=113779
Citera
posterman360
Sverige/göteborg
Här sen Feb 2014

Hsr bokat in mig hos åby gunmi , nån som har haft sin bil där ?

Team Japtuning
jir måleri
Rotrex
circuscom
Ventialtionskontroll
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003

Re:

Ulrich skrev:
Är det nån som någonsin fått papper på hur vinklarna står när de varit hos Pekkas?
Yrkesskicklighet i all ära men snöre och finger känsla mot laser och dina värden utskrivna?
Jag vet vad jag väljer iaf

Snöre lät för laser om jag får välja

Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007

Stora höga tror de heter däck service?? Iaf ligger direkt brevid process teknik.

Fina flera hallar, ny utrustning, kunniga, tar låga bilar och har inga problem att köra värden utanför vad datorn rekommenderar.

~900 för både bak och fram.

Hjulinställning göteborg
6324 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande