Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Tvådagarsträffen på Kinnekulle 3-4 Juli
<<   1, 2, 3, 4   >>
6749 besök totalt
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002

ThomasT skrev:
Med förra årets arrangemang i minnet med 1minuts körning under HELA förmiddagen så känns priset helt åt skogen för högt....

Thomas: Visst skall väl Gti-klubben ha en körning på kullen lite senare? I kombination med den nästan traditionella säsongsavslutningen med OSC i slutet på september får det nog räcka för i år på Kullen.

Junfors
Sollebrunn
Här sen Dec 2002

Det är som någon skivit ovan att VW GTi Klubben är ej med som arrangör och betalar därför inte för våra medlemmar som vi brukar göra. Detta grundar sig på att vi är på väg in i SBF och vi satsar allt på att kunna köra under dom förutsättningarna och lägger alla våra pengar på dessa arrangemang.

Vi är dock inbjudna att köra men då för enskild förare betala kostnaden vilket nu då är 500:- för en dag och 700:- för två.

VW GTi Klubben har ju vår återkommande augustiträff på kullen som i år går av stapeln den 15:e.

/VW GTi Klubben genom

Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003

En snikig fråga: Kan jag gå med i STCS eller TPC och köra med min Mazda?
Misstänker att deras årsavgift är lägre än 700kr

Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003

Patrik Rydh skrev:

STCS kostar 200kr per år....

Huddinge
Här sen Nov 2002

Patrik Rydh skrev:

För att gå med i TPC måste man äga en VOLVo med turbo enligt Jonas Andersson Sekreterare TPC.

Men STCS verkar det vara lättare där man endast måste ha ett intresse för SAAB bilar med turbo.

Mvh Peter

Nu: Legends car Ford 37 sedan
Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003

Wärhner skrev:
Patrik Rydh skrev:

För att gå med i TPC måste man äga en VOLVo med turbo enligt Jonas Andersson Sekreterare TPC.

Men STCS verkar det vara lättare där man endast måste ha ett intresse för SAAB bilar med turbo.

Mvh Peter

Skit också, Jag har ju varken Volvo Turbo eller intresse för SAAB

Men å andra sidan har min bror en 945 Turbodiesel, det är ju en snabb Volvo Turbo..
Måste ju kunna räknas: Hur många i klubbarna har inte sin mor eller far som ägare på sin bil

Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Jag bor i Trollhättan så jag har helt klart ett intresse för Saabar....hmm, anar jag ett snabbt sätt att spara 500 kr?
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003

SciroccOMats skrev:
Jag bor i Trollhättan så jag har helt klart ett intresse för Saabar....hmm, anar jag ett snabbt sätt att spara 500 kr?

Stalltipset är att just ordet "snabbt" inte alltid passar in på STCS-medlemshantering. Men går det att bli medlem i grinden så fungerar det säkert.

(men snabbheten kanske är fixad nu för tiden, har dock strulat en period...)

Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003

Fast jag tror att STCS har en inofficiell regel som säger att en STCS-medlem bara får köra med sin Saab på deras träffar... Så sorry, tror inte ert snabba klipp funkar...

Mvh
Mangan, kan hyra ut en understyrd 9-3a för en "rimlig" summa pengar...

Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003

Magnus Karlsson skrev:
Fast jag tror att STCS har en inofficiell regel som säger att en STCS-medlem bara får köra med sin Saab på deras träffar... Så sorry, tror inte ert snabba klipp funkar...

Mvh
Mangan, kan hyra ut en understyrd 9-3a för en "rimlig" summa pengar...

Gällde inte på samträffen förra året... är ju menlöst/töntigt att ha den regeln i verkan under en träff med andra klubbar, bilblandning blir det ju ändå....

Ryd Småland
Här sen Nov 2002

Wärhner skrev:
Patrik Rydh skrev:

För att gå med i TPC måste man äga en VOLVo med turbo enligt Jonas Andersson Sekreterare TPC

+ att man skulle åka volvo på träffarna med om jag fattade rätt
Citera
¤pia¤
Kalmar
Här sen Maj 2004

Jag & sambon med några kompisar ska dit.

Ni som campat på området, hur funkar det med dusch och toalett? Finns det med ok standard? Hur har ni löst det?

SAAB 900-94
Citera
Johan Carlsson
Åland
Här sen Feb 2003

Hej på Er!

Jag har funderat på att dyka upp till två-dagars men börjar bli tveksam när jag läste tidigare inlägg. Jag har inte kört på bana tidigare och har endast möjlighet att närvara på lördagen. Priset bekymrar mig inte såvida det är mycket köra, men skall det vara strippen och konbana på lördagen så är jag lite tveksam också.

Finns det en ungefärlig tidsplan? Hur många bilar brukar dyka upp? Hur ser indelning av körpass ut?

Kanske lika bra att spara banpremiären till augustiträffen...

/Johan

Citera
Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002

Tidschema finns på TPC:s hemsida.
konkörningen tror jag är på lördagen och strippen på söndagen.

Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003

Mrs Z skrev:

Ni som campat på området, hur funkar det med dusch och toalett? Finns det med ok standard? Hur har ni löst det?

Finns dusch/toa nere vid grindarna på "gräsdepån". Standarden är väl... tja, inget jag skulle betalat speciellt mycket för

Kalmar
Här sen Maj 2004

Ragnar skrev:
Mrs Z skrev:

Finns dusch/toa nere vid grindarna på "gräsdepån". Standarden är väl... tja, inget jag skulle betalat speciellt mycket för

Var ligger gräsdepån? Finns det några andra (ev bättre) alternativ i närheten?

Jag har inte varit där tidigare.

SAAB 900-94
Citera
Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002

Mrs Z skrev:
Ragnar skrev:
Mrs Z skrev:

Var ligger gräsdepån? Finns det några andra (ev bättre) alternativ i närheten?

Jag har inte varit där tidigare.

Gräsdepån är den delen som ligger utanför banan, infarten. Där finns det ett hus med servering samt duschar och toalter.

Det finns en del fina vandrahem i närheten, har tyvärr inte några nummer men det går säkert att leta fram på någon hemsida.

Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
Junfors
Sollebrunn
Här sen Dec 2002

Allt om träffen hittar ni här http://www.stcs.nu/traffar/2dagars/

Jonas Jonsson
Vallentuna
Här sen Maj 2004

Med tanke på att GTi-klubben och OSC kommer betala ALLT ifall det kommer folk som vanligt tolkar jag detta som att TPC och STCS egentligen inte vill ha dit oss. Konstigt är det iaf att dessa två klubbar ska betala 700:- för två dagar när det kostade 500:- för två dagar för alla som vill köra märkesobundet förra året.

Jag kommer komma dit men ska INTE köra eftersom jag inte vill sponsra arrangerande klubbar och deras medlemmar. Vet vad det kostar med två dagar så dessa priser är HELT åt skogen för höga.

"Kör mest men inte snabbast"

Kommentera gärna
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002

Jag tror faktiskt inte att jag heller kommer att köra... Det känns vettigare att spara dessa pengar till Ringen och till senare bankörningstillfällen. Särskilt som jag vet hur det brukar bli på dessa träffar med massor av stilare på banan o.s.v.

Jag håller helt med Jonas Jonsson om att priserna verkar vara satta för att sponsra arr. klubbar.

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Hur fasen kan det gå runt om det är gratis för en massa folk?

Vorde det inte bättre att ha ett pris på säg 300 spänn för arrande klubbar också för att hålla "stilare" borta och få mer bantid? Verkar som om alla som faktiskt vill köra bana inte åker på träffen och det är väl lite bakvänt...

BMW 330i -05
Citera
Inför träffar
Tvådagarsträffen på Kinnekulle 3-4 Juli
<<   1, 2, 3, 4   >>
6749 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande