| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
En fena bakom ratten...
|
1241 besök totalt |
|
_________________ Johan Meissner |
||||
|
|
||||
|
|
||||
|
Troligtvis är föraren knappt medveten om hur nära han är ravinen, men som tur är den ju inte så djup.
Rallyåkare brukar inte banga ur bara för att det flyger lite (vet alltför väl efter att åkt med J Kankunnen i en Grupp B Toyota på däckstest inför Jyväskylä 1985...) Men varför i h-e åker man rally med sådana där höghus för östermalmare med komplex? _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Det var nog inte ett rally utan en Rally-Raid...... Och då är ju dom där höghusen bra iaf.....
För att ha lite erfarenhet av sådan körning (rally iaf) så tror jag nog att föraren fixade biffen med lite skön ryggmärgsreflex...... det lär man sig snabbt i Rally parera 2-hjulsåka eller så har man många buckliga tak
Vilket ju speciellt alla gamla V4 åkare fick träna ofta och mycket, eftersom bilen ju är konstruerad en halvmeter för smal.... eller hur Bosse ?
|
||||
Eller en halvmeter för hög
Fick lära mig att en päronhalva ska köras med inre bakhjulet ca 30-40 cm upp i luften och dito framhjul ca 10-15 cm upp, då går det lagom fort, mera då tippar det. Eftersom det var Mr saab själv (dvs on the roof) som lärde mig det i min ungdom tror jag obetingat på det...
F.ö, hade väl jeeparna det jävligt jobbigt med V4:an i Baja Mexico runt 1970?
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
![]() |
Bilder o videos
En fena bakom ratten...
|
1241 besök totalt |