Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Subaru BRZ 2012 - Kompressor | 1, 2, 3, 4, 5 >> 51117 besök totalt |
Eftersom jag verkar ha fastnat med att köra allt mer bana med min "semesterbil" så tänkte jag lägga upp en tråd om den med.
Ett stycke subaru brz inköpt ny juni 2012 och ganska sparsamt brukad än så länge, men mycket roliga mil Uppdateringar: Tein coilovers Milltek non-resonated catback avgasystem Tom's led bakljus (orginal ljusen är bara så fula tyvärr) PFC08 belägg Sprintex kompressor med vattenkylning Team dynamics motorsport 1.2 17" fälgar med Federal 595 RS-R. _________________ Niklas Jonsson Billös och klubblös |
||
Har du sneglat på E85 nånting? Verkar ju ge riktigt bra resultat. Blir kul att följa tråden.
E85+ grenrör: _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
Japp ... det [e85] har varit med lite i tankarna
Ryktena säger ju runt 20hk/20nm på en helt omodiferad bil, men om jag går över till E85 så blir det nog tillsammans med kompressor då det ändå ska mappas @Magnus,jag hoppas det inte ska spåra ut bara... för mycket _________________ Niklas Jonsson Billös och klubblös |
||
Händer inte för mycket här, bilen rullar på, nya bromsbelägg ska beställas då orginalbeläggen nu lever lite på sista versen.
Har varit och kört lite på mantorp park idag, riktigt kul som vanligt Har lite film till sen, ska bara orka ladda upp det _________________ Niklas Jonsson Billös och klubblös |
||
Underbart, har väntat på en sådan här tråd.
Denna bil sägs ju vara helt magiskt bra balanserad. Känns som en mycket bra bil som Daily user och ta till någon banträff då å då. Vad har du för däcks bredd nu med det nya? Original så sitter hjulen för långt in i skärmarna. Kompressor är självklart trevligt, men vad kan man plocka ur en sådan här motor med E85, nytt insug grenrör , komplett avgas system å en bra mapp? Lycka till. Med vänlig hälsning, Per _________________ Per Axblom |
||
Ja den är bekväm, inte speciellt bullrig, lätt och rolig på bana och i trafiken, och som bonus är den så "slö" att fortkörningsböter lyser med sin frånvaro DÄckbredd nu är 225 mot 215, så inget jättesteg upp men med tanke på effekten så känns större som det nog tar mer effekt, hjulen sitter en bit in i skärmarna nu med, speciellt bak, hade jag gjort om mitt däckköp så hade det nog blivit 235 bak på lite bredare fälg, men nu går det ju lösa med spacer Med tanke på att dom säger runt 220hk/225nm med orginalavgasystem på E85 så kanske 230 i motor bra mappat, kanske mer dom flesta har ju av uppenbara skäl gått direkt på tubro eller kompressor där man kan få 250/280hk väldigt enkelt, och det rasar iväg fort uppåt med e85 och lite annat pill. Mvh. //Niklas _________________ Niklas Jonsson Billös och klubblös |
||
Här är det inte så uppdaterat ser jag.
Beställt bromsbelägg idag till våren/sommaren, blev pfc08 så får vi väl se om det är något att ha Klurar lite på om jag ska köpa lite maffigare krängare till den med ... måste köra den lite mer i år, tycker inte den beter sig speciellt illa som det är just nu, förutom en tendens till lite understyrning, vilket man kan åtgärda med lite hårdare bussningar fram. _________________ Niklas Jonsson Billös och klubblös |
||
Man får gratulera
Blir de biffigare spridare och E85 också? Ska bli kul att se vad de gör på dina tider, då jag själv funderar på Jackson racing eller HKS kompressor kitt till 2017 _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||
Tack Har klurat på om jag skulle byta bort eller ha kvar, och kom fram till att det är roligare att ha en lite ovanligare bil med mer häst än någon random porsche/bmw som alla andra har
Njae .. tänkte försöka att hålla mig till att inte ösa på för mycket, så i början blir det 98 och orginalspridare... vill inte hamna i att bromsarna inte hänger med alls .. räcker med att veta att dom kommer få det jobbigt med den "lilla" ökningen som sker nu. Jag ser så fram emot linjär momentkurva.... slippa dippen precis när man kommer ut på start mål på sviestad .. Får se om nästa års budget innefattar r-däck med... det ger ju 1-1.5 sekund per varv med minst ... _________________ Niklas Jonsson Billös och klubblös |
||
Låter väldigt klokt
Kannske ska budgetera för en oljekylare också Jag ser ju höga oljetemper på varma dagar, efter ett par varv och då är ju den fortfarande N/A och på E85 vilket borde kyla ytterligare + att jag kör 13raders setrab olje kyl _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||
Jag kör med en Innovate MTX-D tror jag den heter, olje temp och olje tryck i en och samma riktigt smidigt. Finns tyvärr inge ut tag på min sandwichen från Perrin, så kör tempen mitt på blocket, där de finns en pluggad kanal orginal, som inte används, trycket tar jag på orginal plats och använder mig av en adapter jag köpte på impreza tiden från scoobyclinik, på så sätt kan orginal och eftermarknads givare samsas om samma uttag _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||
Jaha fick en leverans idag iaf ...
(ursäkta kvaliten) Har checkat alla delarna och allt är med om man jämför med installationsguiden och referensguiden ... så nu är frågan montera och spendera nån vecka innan vintern med att känna på bilen eller hålla sig till orginalplanen som är efter besiktningen som är i mars... _________________ Niklas Jonsson Billös och klubblös |
||
|
||
Jag hade inte kunnat hålla mig Det där kommer bli riktigt häftigt..... ang. mars för bes så har du ju ett antal månader (2?) "justermån" att antingen göra det tidigare eller senare.
_________________ /Michael Gustafsson Datsun 240Z -72 busbil Alfa Romeo 75 -88? glassbil BMW I4 M50 -23, bruksbil Aprilia RSV 1000R Touno -06 Aprilia V4 1100 Touno -18 |
||
Våra race- och banåkarbilar Subaru BRZ 2012 - Kompressor | 1, 2, 3, 4, 5 >> 51117 besök totalt |