| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bussningar till BMW M3 E46
|
<< 1, 2 3 besök senaste veckan (7751 totalt) |
|
Re:
Svetsa i förstärkningsplattor i tornen. Det bör man nog göra även om man inte har coilover bak. Jag anser att belastningen inte ökar närmvärt på tornet för att man sätter fjädern på stötdämparn då det iaf är dämparn som tar värsta kraften då man tex kör över kurbs. Men det finns naturligtvis andra som tycker annorlunda.
_________________ Magnus Svedlund BMW M3 SMG -02 BMW 318i -06 BMW 318is -93 Såld. BMW 535d -04 Såld BMW 320d -02 |
||||||||
|
Re:
Stum diffbussning låter såhär: https://www.youtube.com/watch?v=eSJ- _________________ Torbjörn Nyberg |
||||||||
|
Re:
Nja det är väl inte hela sanningen.. Men rakskurna drev och seklåda
_________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
||||||||
|
Re:
Är det vibrationerna eller oljudet som är värst? Har alubussning till diffen framför mig och börjar komma på andra tankar :/ _________________ Tim Anle |
||||||||
|
Re:
Jag röstar på båda. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
|
Re:
Jaha är det några speciella förstärkningsplattor du tänker på?
Ja precis det är ju frågan, jag skulle väl kunna tänka mig att den får aningens mer påfrestningar men jag får ju hoppas att det klarar sig. Vill ju inte att det spricker i något fäste i karossen på grund av det eller aluminiumbussningarna :/ _________________ Johan Palmqvist BMW E46 M3 "CSL" Motorsport-chassi #038 BMW E46 M3 "Clubsport" -02 BMW E30 320i Coupé (Sport Evolution) -87 |
||||||||
|
Re:
Haha gott ljud i den där! En sån sekventiell låda hade inte varit helt fel
En hel del oljud kan jag leva med, jag är bara rädd att fästena i karossen eller liknande skulle ta skada pga alla vibrationer och sådant.. :/ _________________ Johan Palmqvist BMW E46 M3 "CSL" Motorsport-chassi #038 BMW E46 M3 "Clubsport" -02 BMW E30 320i Coupé (Sport Evolution) -87 |
||||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Bussningar till BMW M3 E46
|
<< 1, 2 3 besök senaste veckan (7751 totalt) |